Ordningsregler i festhäftet =)
Vad finns det för roliga ordningsregler att skriva i festhäftet typ ....klappa inte händerna med besticken i händerna, om maten tar slut ta av din granne till höger osv.
Tacksam för roliga tips!!!
Vad finns det för roliga ordningsregler att skriva i festhäftet typ ....klappa inte händerna med besticken i händerna, om maten tar slut ta av din granne till höger osv.
Tacksam för roliga tips!!!
lägg ner gaffen innan du klappar händerna
Jag sitter här o gapskrattar!!!
Detta måste jag ha med i festhäftet, helt sagolikt kul!!
Speciellt den med: Försök att se glad ut även om du har utseendet emot dig... och Får du ont i ögat när du dricker kaffe? -Ta ut skeden ur koppen! hihihi... *skrattar fortfarande*
ja fler förslag!!
Fotografering med medhavd kamera får endast ske om fotografen lovar att skicka kopior till brudparet (skiva finns vid entrén).
kanske inte så rolig men bra iaf!
*skrattar*
Tänkte inte göra något festhäfte men nu måste jag nog det i alla fall!
*alla värdesaker lämnas till brudparet
*innan du sätter dig kolla att platsen är tom
*behåll gärna skorna på under festen, ventilationen är bristfällig
*ska ni hålla tal, slå måttligt hårt i glasen, det finns dom som vill sova
*det är förbjudet att byta ut odrägliga grannar
(...några som jag tror inte vart med tidigare......)
haha , nån mer?
fler?
Tror nog att de flesta är med nu... men det är väldigt underhållande må jag säga.
Vui har valt ut dom vi tyckte var bäst nån som kan några fler eller roliga rim?
Skriv gärna i gästboken. Vänligen skriv klockslag, det ökar begripligheten!
När det gäller dansen så har vi:
Högervarv gäller på dansgolvet! Önskas annat alternativ, var överrens med danspartnern.
Fötterna bör under måltiden förvaras under bordet. I andra hand i knäet på den som sitter mitt emot.
Om det plötsligt blir kolsvart, så är festen slut. Försök behålla fattningen och i nödfall bli hysterisk.
Sen var det bara såna som redan är uppskrivna
De "regler" som var med i bröllopshäftet på senaste bröllopet jag var på:
§ 1 Om du inte trivs med bordsplaceringen - flytta då borden (vilket var helt ommöjligt eftersom lokalen var fylld till bredden :D )
§ 2 Kvarglömda gäster återfås mot beskrivning
§ 3 Om du upptäcker att de andra gästerna sjunger någonting annat än du - höj rösten så de andra hör vad som är rätt
§ 4 Det är strängt förbjudet att håla sitt goda humör för sig själv
§ 5 Vid möte under bordet, håll till höger
§ 6 Sök omgående kontakt med väggen, om väggar och tal byter plats
§ 7 Var uppmärksamma på att dörrar med mycket höga trösklar är fönster
§ 8 Kläder rekommenderas. Sörj dock inte över skrynkliga kläder - brudparet vill inte ha ett slätstruket bröllop
§ 9 Undvik applådera med gaffeln i handen
§ 10 Om du får ont i höger öga när du dricker kaffe, ta ur skeden ur koppen
§ 11 Bröllopsgästerna uppmanas att när som helst det passar börja klinga i glassen, har någon annan börjat, klinga med
§ 12 Bara för BRUDPARET: När glasen klingar ska ni kyssas som bara nygifta kan, variation förnöjer!