Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

boka i vilket namn??

MV85 skrev 2009-02-10 13:54:34 följande:
    Jag hade bokat i det nya namnet när det är så långt efter. Namnändring tar ca en månad på sin höjd, sedan tar det en vecka att få nytt pass - och i samband med att namnbytet går igenom är inte hans gamla pass giltigt längre.
    Det stämmer inte! Så länge namnet på biljetten stämmer med namnet i passet så är det inga problem.
  • Tooticki
    Pumpkin skrev 2009-02-10 17:57:59 följande:
    Just det, det stämmer faktiskt. Har hört om ett antal personer som fått problem vid hemresa när de rest i det gamla namnet.
    Och hur fick de i det andra landet reda på att de bytt namn, gick de in i den svenska folkbokföringen och kollade?
  • Tooticki
    Pumpkin skrev 2009-02-10 21:21:28 följande:
    Det vet jag faktiskt inte Låter ju jättekonstigt, men jag har faktiskt hört det från olika håll. Men någon garanterad och tvärsäker källa har jag förstås inte
    Jag har faktiskt svårt att tro att det kan stämma med tanke på att jag använde mitt gamla pass många månader efter mitt namnbyte, och det i Sverige, utan att någon reagerade. Sen skulle jag kanske inte rekommendera folk att gå runt och berätta att de bytt namn men reser på gammalt pass, men det tror jag folk fattar av ren självbevarelsedrift.
Svar på tråden boka i vilket namn??