Hawaii - Maui och Kauai?
Kauai absolut!! Maui ar jattefint oxa, men jag foredrar Kauai.
Kauai absolut!! Maui ar jattefint oxa, men jag foredrar Kauai.
Stranderna pa Kauai ar fantastiska, gillar dem battre an stranderna pa Maui. Om det ar shopping du ar ute efter sa ar varken Kauai and Maui nan bra ide, finns inte sa mycket sant dar. Finns ju turistsaker o kopa, men det ar mer an o man aker till for naturen. Massor med strander, vattenfall, och otroligt fina hiking turer. Du far inte missa Waimea canyon and NaPali coastline.
Visst finna det affarer o sma butiker i byarna. Visst finns det resorts, men oxa manga mysiga sma restauranger och affarer att ga o titta i. Finns nagra stycken olika "stader" att utforska och sma stallen utmed vagarna som kanske inte ser sa mycket ut, men har valdigt god mat.
Absolut!! Maui ar otroligt fint oxa och jag kan inte saga nat daligt om on, men jag gillar Kauai battre. On ar mindre an Mauai o inte like "turistig". Om du vill ha mer fina restauranger typ 5 stjarniga, och stora resorts sa ska du valja Mauai. Kauai ar mindre och mysigare.
Det finns avskilda strander pa Maui oxa, men jag tycker de pa Kauai ar finare. Det ar inte skyskrapor ner till stranden pa nan av oarna, det ar bara i Waikiki pa Oahu som det ar den typen av stuk.
Corona, oroa dej inte for klader aven om du bor pa Hilton...Shorts o linne o flip flops funkar overallt pa Hawaii, spelar ingen vart du ar. Hawaii ar valdigt "laid back" o du kommer att se att nastan ingen bryr sej om att kla upp sej, inte ens nar man gar ut o ater pa fin restaurang.
Corona: Om ni ska ha hawaii-tema bara måste ni ju ha med denna låt:
www.youtube.com/watch
Vi ska ha den någon gång under kvällen som lite soft bakgrundsmusik när folk minglar :)
Du får väl ge mig lite tips om Royal Lahaina när du kommer hem - jag har ju några månader kvar innan jag åker då ;)
Jag hade en kille som spelade den sangen for min mamma nar hon gifte sej pa Hawaii for nagra ar sen, otroligt fin sang. Vi hade den har sangen pa vart brollop:
(inte basta versionen, men den sangen betyder mycket for bade mej o min man.