• Joji

Hawaii - Maui och Kauai?

Finns det någon här inne som har varit på någon av dessa öar? Vi ska åka till en av dem, efter att ha bilat i USA, men det är svårt att välja...

Har inte funnit någon här ännu som varit på Kauai, men kanske Maui? Tar tacksamt emot alla tips!

• Svar på tråden Hawaii - Maui och Kauai?
  • Mrs Austin

Kauai absolut!! Maui ar jattefint oxa, men jag foredrar Kauai.

• Joji

Åh, trevligt med svar! Hur kommer det sig att du gillar Kauai bättre? Kan du berätta lite om din upplevelse av det? Stränder, restauranger, finns det någon shopping etc etc!

• Mrs Austin

Stranderna pa Kauai ar fantastiska, gillar dem battre an stranderna pa Maui. Om det ar shopping du ar ute efter sa ar varken Kauai and Maui nan bra ide, finns inte sa mycket sant dar. Finns ju turistsaker o kopa, men det ar mer an o man aker till for naturen. Massor med strander, vattenfall, och otroligt fina hiking turer. Du far inte missa Waimea canyon and NaPali coastline.

• Joji

Tack för svaret! Låter jättefint!

Är inte ute efter shopping på det sättet, uttryckte mig nog lite fel... Menar om det ändå finns något slags centrum med lite souvenirbutiker, restauranger etc, eller om det är a´la Maldiverna med bara All incluvise ställen och inga affärer alls...

• Joji

"Centrum" kan också vara fel ordval, men... By?

• Mrs Austin

Visst finna det affarer o sma butiker i byarna. Visst finns det resorts, men oxa manga mysiga sma restauranger och affarer att ga o titta i. Finns nagra stycken olika "stader" att utforska och sma stallen utmed vagarna som kanske inte ser sa mycket ut, men har valdigt god mat.

• Joji

Låter ju jättebra!

Resorts med all inklusive i alla ära, men vi gillar att gå runt och testa olika restauranger!

Så utifrån din beskrivning låter det som att man ska välja Kauai för sin honeymoon...

• Mrs Austin

Absolut!! Maui ar otroligt fint oxa och jag kan inte saga nat daligt om on, men jag gillar Kauai battre. On ar mindre an Mauai o inte like "turistig". Om du vill ha mer fina restauranger typ 5 stjarniga, och stora resorts sa ska du valja Mauai. Kauai ar mindre och mysigare.

• Joji

Finns det typ mer avskilda stränder även på Maui? Eller är det skyskrapor ända ner på stranden stuk?

• Mrs Austin

Det finns avskilda strander pa Maui oxa, men jag tycker de pa Kauai ar finare. Det ar inte skyskrapor ner till stranden pa nan av oarna, det ar bara i Waikiki pa Oahu som det ar den typen av stuk.

Svar på tråden Hawaii - Maui och Kauai?