• Joji

Hawaii - Maui och Kauai?

Finns det någon här inne som har varit på någon av dessa öar? Vi ska åka till en av dem, efter att ha bilat i USA, men det är svårt att välja...

Har inte funnit någon här ännu som varit på Kauai, men kanske Maui? Tar tacksamt emot alla tips!

• Svar på tråden Hawaii - Maui och Kauai?
  • Joji

När det gäller frukost så verkar det bli mer och mer vanligt att det inte ingår i priset, även i Sverige!

Du vet inte vad ni betalade bara för flygbiljetterna? Blir så nyfiken! Vi kämpade och kämpade för att hitta bästa pris, betalar nu 28 000 för flyg från Göteborg - San Fransisco, sedan från Las Vegas - Kauai - Göteborg, Flyget från Las Vegas - Kauai går på 10 000. Vi la då på 1000 kronor för att slippa flyga via Seattle, och för att komma fram 5 timmar tidigare!

• Joji

Vart ska ni på på Maui förresten? Låter nice med Hilton ändå, är det bröllopsresa så är det!

• Esonda

jag ska berätta allt.. tror ändå att ajg inte kan hålla allt inom mig :P Var i Las Vegas i juni förra året och där kostade frukosten 19 dollar för två personer.. :( dyrt men ändå väldigt god och bra frukost... Får se vad det blir på hawaii har för mig att svägerskan sa att det var gratis... blir spännande och se :)

• Kajsalisan

På Hilton kostade frukosten 25 dollar per person..och dag. Så mycket klokt att få den inbakad! =)

• Corona

På Maui ska vi bo på Kaanapali beach, Royal Lahaina Resort. Hyr mysig liten stuga där

Priset för flyg t o r är 13790 kr / person ser jag på specifikationen, så det är ganska likt ditt pris... Det billigaste vi kollade hade varit ca 10.000 kr / person men det var om vi hade åkt på egen hand. Men det är första gången vi åker utanför Europa så det känns tryggare att åka med ett reseföretag.

Håller delvis med om Hilton, samtidigt som jag känner att helst vill man ju såsa på i fula shorts och flip flops... undrar vad de gör då, ringer polisen!?! Och frukost hade ju varit trevligt. Men men, picknickkorg till stranden kan ju inte misslyckas det heller!

Hur bor ni på Kauai?

• Mrs Austin

Corona, oroa dej inte for klader aven om du bor pa Hilton...Shorts o linne o flip flops funkar overallt pa Hawaii, spelar ingen vart du ar. Hawaii ar valdigt "laid back" o du kommer att se att nastan ingen bryr sej om att kla upp sej, inte ens nar man gar ut o ater pa fin restaurang.

• andbeyond

Hej!

Vi ska också till Maui och Kauai, vi åker först till New York en vecka sedan 4 dagar på Maui och 4 dagar på Kauai. På Maui bor vi också på Royal Lahaina Resort! och på Kauai på Sheraton (bo 3 nätter betala för 2 inkl frukost! yeej!).

Tänkte ha mest sol- och baddagar på Maui (och åka road to Hana) sen göra utflykter på Kauai. Jag hoppas att det inte blir för mycket att vi flyger hit och dit men vi är inga soldyrkare egentligen heller så det blir nog bra.

Vi är där i början av september. När ska ni dit Corona?

Corona skrev 2009-02-23 19:02:18 följande:
    På Maui ska vi bo på Kaanapali beach, Royal Lahaina Resort. Hyr mysig liten stuga där Priset för flyg t o r är 13790 kr / person ser jag på specifikationen, så det är ganska likt ditt pris... Det billigaste vi kollade hade varit ca 10.000 kr / person men det var om vi hade åkt på egen hand. Men det är första gången vi åker utanför Europa så det känns tryggare att åka med ett reseföretag.Håller delvis med om Hilton, samtidigt som jag känner att helst vill man ju såsa på i fula shorts och flip flops... undrar vad de gör då, ringer polisen!?! Och frukost hade ju varit trevligt. Men men, picknickkorg till stranden kan ju inte misslyckas det heller!Hur bor ni på Kauai?
  • Joji

Åh, välkommen andbeyond! Kul med fler som ska till Hawaii!

Surfade runt massa igår för att leta hotell på Kauai. Svårt att veta om man ska satsa på att bo vid Hanelei - norra eller Poipu-södra. Sheraton ligger väl vid Poipu? Hur tänkte ni när ni valde?

• andbeyond

Vi tänkte inte så mycket alls :) Först ville vi bo på Hyatt eftersom det hyllas till skyarna (på tripadvisor och så) men det blev lite väl saftigt i plånboken då vi ska hoppas mellan 2 öar. Så då kollade jag på hotellen i närheten och det var lite "rea" på Sheraton så då slog vi till :) Har lagt mer tid och tanke i hotell och så på Maui då vi där tänkte ta det lugnt och sitta många timmar på balkongen med ett glas i hand och titta på solnedgången och varandra ;)

• Joji

Sheraton ser ganska mysigt ut på bilderna, inte så många våningar etc... Åh - solnedgång på balkongen: jag lääängtar!

Svar på tråden Hawaii - Maui och Kauai?