• Joji

Hawaii - Maui och Kauai?

Finns det någon här inne som har varit på någon av dessa öar? Vi ska åka till en av dem, efter att ha bilat i USA, men det är svårt att välja...

Har inte funnit någon här ännu som varit på Kauai, men kanske Maui? Tar tacksamt emot alla tips!

• Svar på tråden Hawaii - Maui och Kauai?
  • Mrs Austin

Corona: Om ni ska ha hawaii-tema bara måste ni ju ha med denna låt:
    www.youtube.com/watch

Vi ska ha den någon gång under kvällen som lite soft bakgrundsmusik när folk minglar :)

Du får väl ge mig lite tips om Royal Lahaina när du kommer hem - jag har ju några månader kvar innan jag åker då ;)

Jag hade en kille som spelade den sangen for min mamma nar hon gifte sej pa Hawaii for nagra ar sen, otroligt fin sang. Vi hade den har sangen pa vart brollop:

(inte basta versionen, men den sangen betyder mycket for bade mej o min man.

• HurraViSkaGiftaOss

I senaste numret av Chic stod det om Hawaii

• Joji
    HurraViSkaGiftaOss skrev 2009-03-04 12:12:02 följande:
    I senaste numret av Chic stod det om Hawaii
    Jasså? Tack för tipset, det måste spanas in!
  • Joji
    Esonda skrev 2009-02-23 17:42:37 följande:
    Var i Las Vegas i juni förra året och där kostade frukosten 19 dollar för två personer.. :( dyrt men ändå väldigt god och bra frukost... Får se vad det blir på hawaii har för mig att svägerskan sa att det var gratis... blir spännande och se :)
    På de hotell på Kauai vi velar mellan kostar frukosten 20 eller 30 dollar PER PERSON! Och med högre dollar nu också...
  • Corona

Jag tror att det är läge att packa ett knäckebrödspaket eller två...

Joji skrev 2009-03-04 13:59:44 följande:
    På de hotell på Kauai vi velar mellan kostar frukosten 20 eller 30 dollar PER PERSON! Och med högre dollar nu också...
  • Joji
    Corona skrev 2009-03-04 20:56:49 följande:
    Jag tror att det är läge att packa ett knäckebrödspaket eller två...
    Haha, ja kanske det.. Fast det är ju sååå gott med frukostbuffé! (om den är bra dvs, och det kan man ju anta... )
  • Esonda

Tjena Tjejer!! Tillbaka Från Paradis ön är jag tyvärr... Helt fantastiskt och magiskt!! Saker ni absolut MÅSTE göra är att vandra till nått vattenfall. Där ni kan ta fina tack kortsbilder?? :) Våran frukost var gratis och annanasen MÅSTE ni äta för den var supergod! Ska snart skriva mer, men tänkte lägga ut nån bild på mitt galleri fösta ;)

ha det gott...

Kram
    Esonda

• Joji
    Esonda skrev 2009-03-07 14:04:38 följande:
    Tjena Tjejer!! Tillbaka Från Paradis ön är jag tyvärr... Helt fantastiskt och magiskt!! Saker ni absolut MÅSTE göra är att vandra till nått vattenfall. Där ni kan ta fina tack kortsbilder?? :) Våran frukost var gratis och annanasen MÅSTE ni äta för den var supergod! Ska snart skriva mer, men tänkte lägga ut nån bild på mitt galleri fösta ;)ha det gott...Kram Esonda
    Åh vad kul att få en liten rapport! Måste kolla bakåt i tråden vilken ö du var på...
  • Esonda

jag var på oahu/Honolulu

kan rekomendera att ta med sig lite extra pengar om ni nu skulle vilja åka limo (fanns en massa och dessutom Hummer limo!!) Buss är nog det enklaste och billigaste sättet att ta sig fram, 2 dollar per person ett håll med bussen. Kom ihåg att då kan ni även använda Biljetten ni får till nästa bussresa!

Finns busskort för 20 dollar i 4 dagar! vi upptäckte det försent dock men det är smidigt och lätt :)

Kolla gärna i galeriet, har lagt ut bilder på Waikiki Beach, Diamond Head, Mäona Falls, Hanauma Bay :)

• Esonda

Denna låten gick några gånger på radion på honolulu... hehe.. den är bra :)

andbeyond skrev 2009-02-26 18:11:59 följande:
    Corona: Om ni ska ha hawaii-tema bara måste ni ju ha med denna låt:www.youtube.com/watchVi ska ha den någon gång under kvällen som lite soft bakgrundsmusik när folk minglar :)Du får väl ge mig lite tips om Royal Lahaina när du kommer hem - jag har ju några månader kvar innan jag åker då ;)
  • Corona

Är det någon som fått rätsida på om man behöver ett International Driver's Permit (eller vad det heter) för att få hyra bil?

Har försökt kolla upp hur man tar sig från flyget på Maui till Lahaina och hittat en hemsida för deras bussystem, men där står det att man enbart får ta med sig "medium-sized" resväskor, vet någon något om måtten? Våra resväskor är rätt stora, men det vore ju lagom kul att behöva ta taxi tvärs över hela ön...

• Joji
    Corona skrev 2009-03-08 11:22:06 följande:
    Är det någon som fått rätsida på om man behöver ett International Driver's Permit (eller vad det heter) för att få hyra bil?
    Min blivande sa att han sett att man inte behöver det, men jag har inte läst det själv... Ska fråga var han hittade det, han är bortrest just nu men är tillbaka på måndag.
  • HurraViSkaGiftaOss

Man behöver bara kreditkort och svenskt körkort för att hyra bil. Och du behöver vara över 25 år, annars blir det svindyrt.

• HurraViSkaGiftaOss

Står om Hawaii i Allt om Resor nu.
    Så coolt!

• Joji
    HurraViSkaGiftaOss skrev 2009-03-21 15:41:09 följande:
    Står om Hawaii i Allt om Resor nu. Så coolt!
    Japp, vi köpte den idag på resemässan i GBG för 20 kr! Tror inte det var så mycket om Kauai, som vi ska till, men det ska ändå lusläsas!
  • Corona

Har ägnat påskhelgen åt att kolla på hawaiifilmer, ni som ska till Kauai måste bara se "Blue Hawaii". Säga vad man vill om intrigen men bakgrunden är fantastisk

• Joji
    Corona skrev 2009-04-16 20:35:17 följande:
    Har ägnat påskhelgen åt att kolla på hawaiifilmer, ni som ska till Kauai måste bara se "Blue Hawaii". Säga vad man vill om intrigen men bakgrunden är fantastisk
    Haha, den har jag sett för superlängesedan när jag var typ 8 år! Måste se om den inför resan, tack för tipset!
  • Corona

Det finns ju även "Paradise, Hawaiian style" om man (som jag..) fastnat i Elvis-Hawaii-träsket, försökte klämma den i påskas också men somnade faktiskt... men där är det kanske ännu fler vackra naturbilder. Också den inspelad på Kauai.

• andbeyond

puffpuff

Hur går det med planeringen? Jag har just bokat in oss på en helikoptertur runt Kauai. Blir morgongåveöverraskning till maken. Hade lagt undan pengar för att göra en secretbox men det gick jag och vann på en bröllopssite så nu lägger jag pengarna på detta istället. SÅ himla roligt

• Joji
    andbeyond skrev 2009-04-30 10:25:32 följande:
    puffpuffHur går det med planeringen? Jag har just bokat in oss på en helikoptertur runt Kauai. Blir morgongåveöverraskning till maken. Hade lagt undan pengar för att göra en secretbox men det gick jag och vann på en bröllopssite så nu lägger jag pengarna på detta istället. SÅ himla roligt
    Vi ligger lågt med Hawaii för tillfället: har bokat boende (Sheraton) och fick en jätteshysst deal så vi sparade 10 000 kronor!!!!! Efter det är det USA bokningarna vi kämpat med.

Helkoptertur låter ju strålande! Jag ska göra en Secret Box, men det vore ju ett bra tillägg!

Försöker annars vägra oroa mig för svininfluensan!
Svar på tråden Hawaii - Maui och Kauai?