• Joji

Hawaii - Maui och Kauai?

Finns det någon här inne som har varit på någon av dessa öar? Vi ska åka till en av dem, efter att ha bilat i USA, men det är svårt att välja...

Har inte funnit någon här ännu som varit på Kauai, men kanske Maui? Tar tacksamt emot alla tips!

• Svar på tråden Hawaii - Maui och Kauai?
  • Joji
    andbeyond skrev 2009-02-25 23:43:12 följande:
    Först ville vi bo på Hyatt eftersom det hyllas till skyarna (på tripadvisor och så)
    Jag ska spana på Tripadvisor, men en sak jag tänkte på, är att amerikaner och vi kan ha lite olika åsikter om vad som är bra tror jag...

Vi var på Aruba förra sommaren, och då fanns det två olika områden: Highrise - enbart höga hotell och knökat på stranden, där bodde typ alla amerikaner, och Lowrise - med enbart låga hotell, lååångt mellan parasollerna och en paradisstrand - där bodde alla skandinaver. Vi vill inte ha det Highrise aktigt, och Sheraton ser inte ut att vara det!
  • Corona

Andbeyond, kul att vi blir fler i denna tråd! Vi åker i maj.

Vi har lite Hawaii-tema (eller kanske inspiration snarare än tema) på bröllopsfesten också, maten bl a. Nu funderar jag dels på hur man dansar bäst till Elvis "Hawaiian Wedding Song" (istället för brudvals!) och dels på om man ska ha någon hawaiiansk inskription i ringen eller om man tröttnar på det inom något år...

• Joji

Corona - vad kul med Hawaii tema/inspiration!

Om ni har en stark känsla för Hawaii och det betyder mycket för er, så borde ni ju inte tröttna på en sådan inskription i ringarna? Men det beror som sagt på vad ni har för känsla kring det.

• Corona

Min "favorithawaiidetalj" är att vi tänker skriva hawaiianska ordspråk om kärlek på baksidan av allas placeringskort. (Med översättningar förstås! ) Finns många fina...

Måste även berätta att jag hittade ett helt fantastiskt inbjudningskort med hawaiimotiv som jag ville beställa från USA men det föll på att de inte kunde trycka å, ä och ö. "Däremot kan vi erbjuda en mängd andra europeiska språk som tyska och franska!" skrev de när jag frågade, som om det skulle hjälpa oss, ha ha! Man undrar ju vad de tror om Europa egentligen

• andbeyond

Corona: Om ni ska ha hawaii-tema bara måste ni ju ha med denna låt:

Vi ska ha den någon gång under kvällen som lite soft bakgrundsmusik när folk minglar :)

Du får väl ge mig lite tips om Royal Lahaina när du kommer hem - jag har ju några månader kvar innan jag åker då ;)

• Joji
    Corona skrev 2009-02-26 16:09:45 följande:
    Måste även berätta att jag hittade ett helt fantastiskt inbjudningskort med hawaiimotiv som jag ville beställa från USA men det föll på att de inte kunde trycka å, ä och ö. "Däremot kan vi erbjuda en mängd andra europeiska språk som tyska och franska!" skrev de när jag frågade, som om det skulle hjälpa oss, ha ha! Man undrar ju vad de tror om Europa egentligen
    Haha, jamen duger det inte med franska?

Kom att tänka på Australiensarna - jag har bott där i två omgångar, och när folk därifrån som jag känner ska till Europa tycker de att vi kan ses, för det är ju så "nära" - vart de än ska!
  • andbeyond
    Joji skrev 2009-02-26 19:08:33 följande:
    Haha, jamen duger det inte med franska? Kom att tänka på Australiensarna - jag har bott där i två omgångar, och när folk därifrån som jag känner ska till Europa tycker de att vi kan ses, för det är ju så "nära" - vart de än ska!
    Är vi svenskar mkt bättre då? Egentligen ;) Jag personligen har ganska kass koll på Asien och sen har jag mer än en gång fått höra "så du är norr ifrån alltså, jag har en kompis som bor i Norrland, Luleå tror jag det var - känner du han?" :P Jag kommer från jättesödra norrland så det är typ 60 mil emellan ;)
  • Corona

andbeyond skrev 2009-02-26 19:33:34 följande:

Är vi svenskar mkt bättre då? Egentligen ;)
    Du har nog rätt, men jag skulle aldrig förutsätta att en indier förstår japanska!

Tack så mycket för låttipset! Härlig version Ska nog beställa en "All the best from Hawaii"-cd till festen också, finns så många fina låtar, t ex "Polynesian love song". (Nördig och insnöad - vem, jag? )
  • Corona

Mmm... det är det jag har svårt att bestämma mig för, om jag bara är tillfälligt förälskad i Hawaiitemat eller om det är något som håller i sig

Joji skrev 2009-02-26 15:39:20 följande:
    Om ni har en stark känsla för Hawaii och det betyder mycket för er, så borde ni ju inte tröttna på en sådan inskription i ringarna?
  • andbeyond
    Corona skrev 2009-02-26 19:38:19 följande:
    Du har nog rätt, men jag skulle aldrig förutsätta att en indier förstår japanska!
    Haha, jo det är sant. Älskar förresten när folk utomlands talar långsammare med en när man inte förstår. Som att det är lättare att förstå ett språk man inte kan då? :D

Hey! Här är vi inte insnöade! Vi vidgar våra vyer till andra sidan Jorden - tänk vilka globetrotters vi är ;) (Har också en spellista på min ipod som heter Hawaii förresten..)
Svar på tråden Hawaii - Maui och Kauai?