Inlägg från: Esonda |Visa alla inlägg
  • Esonda

Hawaii - Maui och Kauai?

Tjena!! kan inte dela med mig av någon erfarenhet om Hawaii öarna än, men snart kan jag det ;)

Min absoluta drömresa har alltid vart till Oahu! jag åker dit nu på torsdag så jag kan dela med mig sen när jag kommer hem :) Kollade dock på en dokumentär för ett tag sen och de olika öarna har ju olika karaktärer och olika saker att se, så det är beroende på vad man är intresserad av..

Lycka till :) (och trevlig resa)

• Esonda

det lovar jag ;)
    Båt tar väl inte heller så överdrivet lång tid eller :S

Joji skrev 2009-02-23 12:17:30 följande:
    Åh, du får gärna dela med dig när du kommer hem!Det går ju väldigt snabbt att flyga mellan de olika öarna: typ 35 minuter från Oahu till Kauai!
  • Esonda

jag ska berätta allt.. tror ändå att ajg inte kan hålla allt inom mig :P Var i Las Vegas i juni förra året och där kostade frukosten 19 dollar för två personer.. :( dyrt men ändå väldigt god och bra frukost... Får se vad det blir på hawaii har för mig att svägerskan sa att det var gratis... blir spännande och se :)

• Esonda

Tjena Tjejer!! Tillbaka Från Paradis ön är jag tyvärr... Helt fantastiskt och magiskt!! Saker ni absolut MÅSTE göra är att vandra till nått vattenfall. Där ni kan ta fina tack kortsbilder?? :) Våran frukost var gratis och annanasen MÅSTE ni äta för den var supergod! Ska snart skriva mer, men tänkte lägga ut nån bild på mitt galleri fösta ;)

ha det gott...

Kram
    Esonda

• Esonda

jag var på oahu/Honolulu

kan rekomendera att ta med sig lite extra pengar om ni nu skulle vilja åka limo (fanns en massa och dessutom Hummer limo!!) Buss är nog det enklaste och billigaste sättet att ta sig fram, 2 dollar per person ett håll med bussen. Kom ihåg att då kan ni även använda Biljetten ni får till nästa bussresa!

Finns busskort för 20 dollar i 4 dagar! vi upptäckte det försent dock men det är smidigt och lätt :)

Kolla gärna i galeriet, har lagt ut bilder på Waikiki Beach, Diamond Head, Mäona Falls, Hanauma Bay :)

• Esonda

Denna låten gick några gånger på radion på honolulu... hehe.. den är bra :)

andbeyond skrev 2009-02-26 18:11:59 följande:
    Corona: Om ni ska ha hawaii-tema bara måste ni ju ha med denna låt:www.youtube.com/watchVi ska ha den någon gång under kvällen som lite soft bakgrundsmusik när folk minglar :)Du får väl ge mig lite tips om Royal Lahaina när du kommer hem - jag har ju några månader kvar innan jag åker då ;)
Svar på tråden Hawaii - Maui och Kauai?