• Joji

Hawaii - Maui och Kauai?

Finns det någon här inne som har varit på någon av dessa öar? Vi ska åka till en av dem, efter att ha bilat i USA, men det är svårt att välja...

Har inte funnit någon här ännu som varit på Kauai, men kanske Maui? Tar tacksamt emot alla tips!

• Svar på tråden Hawaii - Maui och Kauai?
  • Joji

Åh, trevligt med svar! Hur kommer det sig att du gillar Kauai bättre? Kan du berätta lite om din upplevelse av det? Stränder, restauranger, finns det någon shopping etc etc!

• Joji

Tack för svaret! Låter jättefint!

Är inte ute efter shopping på det sättet, uttryckte mig nog lite fel... Menar om det ändå finns något slags centrum med lite souvenirbutiker, restauranger etc, eller om det är a´la Maldiverna med bara All incluvise ställen och inga affärer alls...

• Joji

"Centrum" kan också vara fel ordval, men... By?

• Joji

Låter ju jättebra!

Resorts med all inklusive i alla ära, men vi gillar att gå runt och testa olika restauranger!

Så utifrån din beskrivning låter det som att man ska välja Kauai för sin honeymoon...

• Joji

Finns det typ mer avskilda stränder även på Maui? Eller är det skyskrapor ända ner på stranden stuk?

• Joji

Jag snackade med min kompis kille igår, som rest runt till alla öarna en del. Han var först inne på att vi skulle börja på Maui och sedan dra till Kauai. Men, vi vill ju ha det lite lugnt och slippa byta ställe, efter att ha bilat runt i 2 veckor. Då tyckte han också Kauai.

• Joji
    Corona skrev 2009-02-22 21:22:47 följande:
    Oh kolla, en Hawaiitråd Vi tänker besöka Oahu / Honolulu en vecka först och sedan en vecka på Maui. Då räknar vi med att Maui är den lugnare sol-och-bad-delen av resan... Hur går det Joji, har du bokat in Kauai?
    Hej hej, trevligt med fler som ska till Havajj!

Vi hade jättejättesvårt att bestämma oss mellan Maui och Kauai. Till slut valde vi Kauai, utifrån att vi har en ganska hektisk inledning på resan, med nästan tre veckors bilande i USA, och ville ha riktigt lugn... Verkar lugnare och vackrare på Kauai, enligt mångas utsago. Fast då är vi oroliga att det ska vara FÖR lugnt - för få restauranger etc... Men, det blir säkerligen bra!

Har ni bokat ännu?
  • Joji

Nej, vi har ännu inte kollat upp driver´s permit - sambon har ansvar för hyrbilen!

Ni skulle åka i Maj, eller hur var det? Vad fick ni betala för ert flyg?

• Joji
    Esonda skrev 2009-02-23 12:10:29 följande:
    Tjena!! kan inte dela med mig av någon erfarenhet om Hawaii öarna än, men snart kan jag det ;)Min absoluta drömresa har alltid vart till Oahu! jag åker dit nu på torsdag så jag kan dela med mig sen när jag kommer hem :) Kollade dock på en dokumentär för ett tag sen och de olika öarna har ju olika karaktärer och olika saker att se, så det är beroende på vad man är intresserad av.. Lycka till :) (och trevlig resa)
    Åh, du får gärna dela med dig när du kommer hem!

Det går ju väldigt snabbt att flyga mellan de olika öarna: typ 35 minuter från Oahu till Kauai!
Svar på tråden Hawaii - Maui och Kauai?