• Joji

Hawaii - Maui och Kauai?

När det gäller frukost så verkar det bli mer och mer vanligt att det inte ingår i priset, även i Sverige!

Du vet inte vad ni betalade bara för flygbiljetterna? Blir så nyfiken! Vi kämpade och kämpade för att hitta bästa pris, betalar nu 28 000 för flyg från Göteborg - San Fransisco, sedan från Las Vegas - Kauai - Göteborg, Flyget från Las Vegas - Kauai går på 10 000. Vi la då på 1000 kronor för att slippa flyga via Seattle, och för att komma fram 5 timmar tidigare!

• Joji

Vart ska ni på på Maui förresten? Låter nice med Hilton ändå, är det bröllopsresa så är det!

• Joji

Åh, välkommen andbeyond! Kul med fler som ska till Hawaii!

Surfade runt massa igår för att leta hotell på Kauai. Svårt att veta om man ska satsa på att bo vid Hanelei - norra eller Poipu-södra. Sheraton ligger väl vid Poipu? Hur tänkte ni när ni valde?

• Joji

Sheraton ser ganska mysigt ut på bilderna, inte så många våningar etc... Åh - solnedgång på balkongen: jag lääängtar!

• Joji
    andbeyond skrev 2009-02-25 23:43:12 följande:
    Först ville vi bo på Hyatt eftersom det hyllas till skyarna (på tripadvisor och så)
    Jag ska spana på Tripadvisor, men en sak jag tänkte på, är att amerikaner och vi kan ha lite olika åsikter om vad som är bra tror jag...

Vi var på Aruba förra sommaren, och då fanns det två olika områden: Highrise - enbart höga hotell och knökat på stranden, där bodde typ alla amerikaner, och Lowrise - med enbart låga hotell, lååångt mellan parasollerna och en paradisstrand - där bodde alla skandinaver. Vi vill inte ha det Highrise aktigt, och Sheraton ser inte ut att vara det!
  • Joji

Corona - vad kul med Hawaii tema/inspiration!

Om ni har en stark känsla för Hawaii och det betyder mycket för er, så borde ni ju inte tröttna på en sådan inskription i ringarna? Men det beror som sagt på vad ni har för känsla kring det.

• Joji
    Corona skrev 2009-02-26 16:09:45 följande:
    Måste även berätta att jag hittade ett helt fantastiskt inbjudningskort med hawaiimotiv som jag ville beställa från USA men det föll på att de inte kunde trycka å, ä och ö. "Däremot kan vi erbjuda en mängd andra europeiska språk som tyska och franska!" skrev de när jag frågade, som om det skulle hjälpa oss, ha ha! Man undrar ju vad de tror om Europa egentligen
    Haha, jamen duger det inte med franska?

Kom att tänka på Australiensarna - jag har bott där i två omgångar, och när folk därifrån som jag känner ska till Europa tycker de att vi kan ses, för det är ju så "nära" - vart de än ska!
  • Joji
    HurraViSkaGiftaOss skrev 2009-03-04 12:12:02 följande:
    I senaste numret av Chic stod det om Hawaii
    Jasså? Tack för tipset, det måste spanas in!
  • Joji
    Esonda skrev 2009-02-23 17:42:37 följande:
    Var i Las Vegas i juni förra året och där kostade frukosten 19 dollar för två personer.. :( dyrt men ändå väldigt god och bra frukost... Får se vad det blir på hawaii har för mig att svägerskan sa att det var gratis... blir spännande och se :)
    På de hotell på Kauai vi velar mellan kostar frukosten 20 eller 30 dollar PER PERSON! Och med högre dollar nu också...
  • Joji
    Corona skrev 2009-03-04 20:56:49 följande:
    Jag tror att det är läge att packa ett knäckebrödspaket eller två...
    Haha, ja kanske det.. Fast det är ju sååå gott med frukostbuffé! (om den är bra dvs, och det kan man ju anta... )
  • Joji
    Esonda skrev 2009-03-07 14:04:38 följande:
    Tjena Tjejer!! Tillbaka Från Paradis ön är jag tyvärr... Helt fantastiskt och magiskt!! Saker ni absolut MÅSTE göra är att vandra till nått vattenfall. Där ni kan ta fina tack kortsbilder?? :) Våran frukost var gratis och annanasen MÅSTE ni äta för den var supergod! Ska snart skriva mer, men tänkte lägga ut nån bild på mitt galleri fösta ;)ha det gott...Kram Esonda
    Åh vad kul att få en liten rapport! Måste kolla bakåt i tråden vilken ö du var på...
  • Joji
    Corona skrev 2009-03-08 11:22:06 följande:
    Är det någon som fått rätsida på om man behöver ett International Driver's Permit (eller vad det heter) för att få hyra bil?
    Min blivande sa att han sett att man inte behöver det, men jag har inte läst det själv... Ska fråga var han hittade det, han är bortrest just nu men är tillbaka på måndag.
  • Joji
    HurraViSkaGiftaOss skrev 2009-03-21 15:41:09 följande:
    Står om Hawaii i Allt om Resor nu. Så coolt!
    Japp, vi köpte den idag på resemässan i GBG för 20 kr! Tror inte det var så mycket om Kauai, som vi ska till, men det ska ändå lusläsas!
  • Joji
    Corona skrev 2009-04-16 20:35:17 följande:
    Har ägnat påskhelgen åt att kolla på hawaiifilmer, ni som ska till Kauai måste bara se "Blue Hawaii". Säga vad man vill om intrigen men bakgrunden är fantastisk
    Haha, den har jag sett för superlängesedan när jag var typ 8 år! Måste se om den inför resan, tack för tipset!
  • Joji
    andbeyond skrev 2009-04-30 10:25:32 följande:
    puffpuffHur går det med planeringen? Jag har just bokat in oss på en helikoptertur runt Kauai. Blir morgongåveöverraskning till maken. Hade lagt undan pengar för att göra en secretbox men det gick jag och vann på en bröllopssite så nu lägger jag pengarna på detta istället. SÅ himla roligt
    Vi ligger lågt med Hawaii för tillfället: har bokat boende (Sheraton) och fick en jätteshysst deal så vi sparade 10 000 kronor!!!!! Efter det är det USA bokningarna vi kämpat med.

Helkoptertur låter ju strålande! Jag ska göra en Secret Box, men det vore ju ett bra tillägg!

Försöker annars vägra oroa mig för svininfluensan!
Svar på tråden Hawaii - Maui och Kauai?