Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

hjälp, vad tusan gör jag nu????

Är det klänningarna som är viktiga eller er vänskap? Vilka krav ställer du på dina tärnor och var de medvetna om det när de tackade ja? Om du vill bestämma hur klänningarna ska se ut får du självklart betala för dem!

• Tooticki
    Quicksand skrev 2009-02-13 12:53:42 följande:
    tooticki... dom var mycket medvetna om detta när det bestämdes, dom hade till och med utsett en klänning och sa att dom var redo att lägga 2000kr på klänning.
    Ok, men nu har ju läget förändrats, den gravida tjejen kanske inte har lust att lägga 2000 kr på en klänning hon aldrig kommer kunna använda igen och den andra tjejen kanske är orolig för sin privatekonomi (med tanke på hur läget är på bostadsrättsmarkanden nu). Antingen får du prioritera klänningen eller så får du prioritera dina vänner. Kanske behöver du påminna dig om varför du valde de två till tärnor från början?
  • Tooticki
    Quicksand skrev 2009-02-13 12:58:11 följande:
    här är vi rätt på hugget märker jag.....för det första så skulle dom inte köpa klänningarna, utan hyra så hon behöver aldrig använda den igen!För det andra så är det dom själva som har valt ut klänningarna och vi har tillsammans bestämt hur hela följet skall se ut, vilket förstörs nu när det ändras.....
    Nej, jag är inte på hugget, jag försöker bara få dig att se utanför din bröllopsplanerarvärld. Jag förstår att du är ledsen över att det har skett förändringar, men det är ditt bröllop, deras liv fortsätter på samma vis som innan!
  • Tooticki
    Quicksand skrev 2009-02-13 13:11:05 följande:
    självklart förstår jag att man blir gravid och allt med att man ska sälja lägenhet osv.Jag menar bara att det känns så otroligt synd ( då man har en viss dröm, som vi alla har), samt att man nu har planerat allt så ska det plötsligt ändras...ska ta och kolla upp lightinthebox.Och SJÄLVKLART betyder deras närvaro mer än nånting annat (för er som verkar ha missförstått mig helt)!!!!!Men då vi inte ska gifta oss traditionellt så har det krävts en viss planering, till att hitta denna utstyrsel, och där känner vi att det kanske inte riktigt passar att komma med en H&M klänning, då det är ett helt annat tema.samt att det känns inget vidare när man hör på dom när man pratar att dom börjar tveka.... har känt varandra sen bljtiden och kan dom utan och innan.
    Hmm, den känslan jag får av dig är att du kräver att de ska dessa dyra klänningar. Det kanske inte är ditt syfte men det är det du förmedlar, kanske är det det som får dem att tveka också?

Jag tycker du ska bjuda in dem till en planeringskväll och diskutera det helt förutsättningslöst. Ni är trots allt tre smarta brudar, gemensamt kan ni lösa detta problemet!
  • Tooticki

Vad är det för tema ni har (så kanske vi kan hjälpa dig att hitta en lösning)?

• Tooticki

Jag tycker det är enkelt, om tärnorna betalar själva så kan brudparet ha önskemål om färg (på sin höjd), vill ni att tjejerna ska ha likadana klänningar som ni väljer så får brudparet stå för det!

• Tooticki
    Quicksand skrev 2009-02-13 14:30:41 följande:
    Till ALLA: jag har aldrig sagt till tärnorna att dom ska betala för så dyra klänningar återgen!
    Vad är i så fall problemet?
  • Tooticki
    Quicksand skrev 2009-02-13 15:01:39 följande:
    TOOTICKI: Förlåt, men du verkar vara den ända som inte riktigt förstår mig i denna tråden........ problemet är att dom börjar backa ur för att det händer så mycket i deras liv just nu! Men då tycker inte jag att man ska säga att dom gärna är och lovar mig för att sedan tveka när det närmar sig...
    Nej, jag förstår nog inte riktig problemet! Om ni har valt ett tema och det bara finns en klänning som matchar det så kanske ni kan betala den? Annars kan de välja andra klänningar som de känner sig fina i och betala själva.

Sen om du tror att de inte vill vara dina tärnor alls längre så är det nog bara dem som kan svara på det! Men kanske är det bara klänningarna som blivit en jättestor grej som gör att ni inte riktigt når fram till varandra?
Svar på tråden hjälp, vad tusan gör jag nu????