• Quicksand

hjälp, vad tusan gör jag nu????

hej...

alltså nu har jag fått problem... mina bästa vänner som ska...eller skulle vara tärnor, verkar helt plötsligt ha ångrat sig fast dom inte säger det rakt ut.
    Nu vill dom inte hyra tärnklänningar (lite finare klänningar) för den ena är gravid och den andra ska snart sälja sin lägenhet och köpa en ny... så hon har inte riktigt råd, hon som e gravid har jag överseende med.... men hon skyller på massa annat, så nu ska dom istälet se om dom hittar en klänning på H&M. Jag blir så ledsen, nu e det 4 månader kvar och dom börjar krångla. I går fick jag höra av min blivande svärmor att min m2bs syster har erbjudit sig att kunna ställa upp som tärna... vad ska jag göra? väljer jag systern så blir det en fin klänning, och väljer jag mina två bästa vänner kan det bli H&m klänningar och kanske helt olika sådana....
    Hjälp, vad skulle ni ha gjort???

• Svar på tråden hjälp, vad tusan gör jag nu????
  • feministbrud

Spelar det någon roll vad tärnorna har på sig? Och om det gör det, betalar inte du dem isåfall? Mina tärnor hade på sig helt olika klänningar, så jag antar att jag inte förstår problemet

• Lajsan

Ja hade sagt att bara det är samma färg på dom så är det ok.

• Noxire

Hadde hag varit i din sits så skulle jag ha tagit ett snack med vännerna och frågat vad som är problemet. För jag förmodar att du har frågat dom för några månader sedan och inte igår. Skulle dom forfarande komma med svävande svar så tack och hej till tärna och ta syrran till blivande istället.

Kram till alla

• Quicksand

sen har vi ju alla våra drömmar.... jag hade ju velat att dom skulle ha fina klänningar... och tänk om dom inte hittar samma klänningar eftersom den ena är gravid?
    jag känner mig helt förvirrad...

• Quicksand

Tack Noxire.... det är lite det jag menar, dom var och hälsade på mig i höstas oxå (vi bor en bit ifrån varandra, ca 60 mil) och tittade ut klänningar och jag frågade dom nu senast innan jul om dom nu var säkra på allt detta, och dom bad mig till och med att boka frissan åt dom här nere, men nu har dom bett mig avboka både frissan och deras buketter..... man känner sig lite sviken

• Tooticki

Är det klänningarna som är viktiga eller er vänskap? Vilka krav ställer du på dina tärnor och var de medvetna om det när de tackade ja? Om du vill bestämma hur klänningarna ska se ut får du självklart betala för dem!

• Quicksand

tooticki... dom var mycket medvetna om detta när det bestämdes, dom hade till och med utsett en klänning och sa att dom var redo att lägga 2000kr på klänning.

• Tooticki
    Quicksand skrev 2009-02-13 12:53:42 följande:
    tooticki... dom var mycket medvetna om detta när det bestämdes, dom hade till och med utsett en klänning och sa att dom var redo att lägga 2000kr på klänning.
    Ok, men nu har ju läget förändrats, den gravida tjejen kanske inte har lust att lägga 2000 kr på en klänning hon aldrig kommer kunna använda igen och den andra tjejen kanske är orolig för sin privatekonomi (med tanke på hur läget är på bostadsrättsmarkanden nu). Antingen får du prioritera klänningen eller så får du prioritera dina vänner. Kanske behöver du påminna dig om varför du valde de två till tärnor från början?
  • Quicksand

här är vi rätt på hugget märker jag.....
    för det första så skulle dom inte köpa klänningarna, utan hyra så hon behöver aldrig använda den igen!
    För det andra så är det dom själva som har valt ut klänningarna och vi har tillsammans bestämt hur hela följet skall se ut, vilket förstörs nu när det ändras.....

• Anciii

Om klänningarna måste vara likadana så kan du hjälpa dom hitta billigare klänningar på köp o sälj, tradera, blocket eller låta någon som du känner sy upp enkla klänningar..

Men även om de har klänningar från h&m spelar d väl ingen roll så länge de har samma färg.. Nu har jag bara en brudtärna men d viktigaste är att hon kommer inte vad hon har på sig jag har inte sagt någonting till henne om klädsel..

Svar på tråden hjälp, vad tusan gör jag nu????