jessica st skrev 2009-02-13 13:38:44 följande:
Varför är det så konstigt att man önskar att tärnorna har samma klänningar och följer det temat man har valt?jag skulle inte vilja ha 2 hm klänningar på mitt bröllop.man gifter sig en gång!jag har tex frågat hur mkt dom kan lägga el vill lägga på klänningarna.den ena sa direkt utan att jag hann fråga att hon står för sina kostnader.den andra har fortfarande inte svarat på vad den får kosta.jag letar och letar och kommer med förslag om klänningar som kostar mellan 500 och 1200 men inget verkar passa.då känns det jävligt tråkigt!jag har också bett mina tärnor att komma överens med varandra om skor och jag har sagt vita el rosa men dom pratar inte ens med varandra.det verkar vara många som tycker att trådstartaren och även jag då bara tänker på oss själva? men ska vi inte det denna dag?det handlar väl inte om att man inte vill sätta tärnorna i en situation då dom kanske väljer att inte komma...men om dom inte klarar av att komma överens och visar att de är vikgtigt för dom också så känns det ju lite motstridigt.
Jag hade bara en tärna, men jag såg inte denna som en dekoration på mitt bröllop.
Samma klänning? Ok, jag ska inte vara besserwisser, förstår att du menar likadana klänningar.
Likadana klänningar, in färg som passar temat, kan man ju vilja att tärnorna har. MEN då får man nog vara beredd att betala hela/en del av kostnaden för klänningarna. Man kan inte kräva att tärnorna ska lägga en massa pengar på en klänning som de inte skulle vilja bära igen. Och det kan mycket väl vara så att de två har så olika stil att de inte kommer att hitta en klänning som båda tycker om.
Visst är det så att det är brudparets stora dag, och att man bara gifter sig en gång osv... Men ändå, spelar det verkligen roll om tärnorna har likadana klänningar eller inte, likadana skor eller inte osv? Vill ni ha två precis likadana personer som står framme i kyrkan så är det smidigare att ha en tärna och ställa dit en spegel...
Och vad gäller H&M förstår jag inte vad som är bekymret? Jag har varit på flera bröllop där jag haft H&M-klänningar, huvudsaken är väl att det är en fin klänning? Inte var den kommer ifrån...