hjälp, vad tusan gör jag nu????
Quicksand skrev 2009-02-13 13:22:15 följande:
i det stora hela så är det inget kul när det hela tiden tvekas......Tooticki.... tro mig vi har haft massa planeringskvällar ang detta, även en hel planeringshelg, då vi sprang i massa affärer.. Vill påpeka att jag sa till dom att det räcker att ni lägger max 500kr på en klänning och att 2000kr var för mycket, men dom insisterade. Dom bad mig även boka frissan för uppsättning för 800kr, så det har varit helt deras val och då har jag kört på i deras spår, eftersom det var dom själva som ville detta!!! ABSOLUT INGET jag har påtvingat!!!!Sedan känns det som att du har hakat upp dig på H&M som något väldigt negativt. Jag har jättemånga fina klänningar från H&M, i olika stil men bland annat många festklänningar. Jag har också jättefina klänningar från Vero Moda. Kan man tänka sig att lägga runt 500 kr på en klänning så brukar VILA, ICHI m.fl. ha fina klänningar.
Är det fyra månader kvar, och ni gifter er i början av juni, så är det gott om tid att leta klänningar, och alla vår- och sommarklänningar hinner komma in utan problem...
Jag skulle absolut prata med dem, och höra deras argument. Förklara för dem att de är ju valda till tärnor för att du vill ha dem i den rollen, men att du inte vill att det ska kännas jobbigt för dem. Gäller deras tvekan bara att de inte har råd med klänning och frisör så kan ni säkert hitta en lösning. Är det något annat så är det ju bra om ni ventilerar det och ser om ni kan hitta en lösning. Är det så att de inte vill vara tärnor så bör de ju kunna berätta detta om ni diskuterar frågan.
Lycka till!