Inlägg från: jessica st |Visa alla inlägg
  • jessica st

hjälp, vad tusan gör jag nu????

Jag har ett liknande problem som du...
    vi kanske kan ge varandra råd=)
    Tärna nr 1: henne frågade jag för flera månader sen och hon blev glad osv.
    Nu har hon kommit med förslag på klänningar som är väldigt korta och hon vill ha 9 cm klackar.
    jag har sagt att jag vill att tärnorna ska se likadana ut och hittat 2 lång klänningar.
    allt var bra först men efter att tärna nr 2 tyckte att dom var för dyra 1200kr så tyckte tärna nr 1 att det var konstigt att hon tyckte det. men nu i dag tycker helt plötsligt hon också att det är för dyrt.
    tärna nr1 tycker ständigt att jag ska strunta i att ha med tärna nr2.

Tärna nr:2 svarar aldrig på mina sms och hon ringer aldrig upp.
    jag har sagt åt henne ordentligt att hon får visa vad hon vill och då svarade hon 1 gång men nu svarar hon inte igen.
    hur ska man kunna lite på att hon kommer över huvudtaget?

min "mans" bestman drog sig ur sama dag som vi hade planeringsmöte....han ska dock vara med i kyrkan men inte ha några ansvar...

det var inte så här jag hade tänkt mig så känner jag hela tiden.

• jessica st

Varför är det så konstigt att man önskar att tärnorna har samma klänningar och följer det temat man har valt?
    jag skulle inte vilja ha 2 hm klänningar på mitt bröllop.
    man gifter sig en gång!
    jag har tex frågat hur mkt dom kan lägga el vill lägga på klänningarna.
    den ena sa direkt utan att jag hann fråga att hon står för sina kostnader.
    den andra har fortfarande inte svarat på vad den får kosta.
    jag letar och letar och kommer med förslag om klänningar som kostar mellan 500 och 1200 men inget verkar passa.
    då känns det jävligt tråkigt!
    jag har också bett mina tärnor att komma överens med varandra om skor och jag har sagt vita el rosa men dom pratar inte ens med varandra.

det verkar vara många som tycker att trådstartaren och även jag då bara tänker på oss själva? men ska vi inte det denna dag?
    det handlar väl inte om att man inte vill sätta tärnorna i en situation då dom kanske väljer att inte komma...men om dom inte klarar av att komma överens och visar att de är vikgtigt för dom också så känns det ju lite motstridigt.

Svar på tråden hjälp, vad tusan gör jag nu????