Inlägg från: Quicksand |Visa alla inlägg
  • Quicksand

hjälp, vad tusan gör jag nu????

hej...

alltså nu har jag fått problem... mina bästa vänner som ska...eller skulle vara tärnor, verkar helt plötsligt ha ångrat sig fast dom inte säger det rakt ut.
    Nu vill dom inte hyra tärnklänningar (lite finare klänningar) för den ena är gravid och den andra ska snart sälja sin lägenhet och köpa en ny... så hon har inte riktigt råd, hon som e gravid har jag överseende med.... men hon skyller på massa annat, så nu ska dom istälet se om dom hittar en klänning på H&M. Jag blir så ledsen, nu e det 4 månader kvar och dom börjar krångla. I går fick jag höra av min blivande svärmor att min m2bs syster har erbjudit sig att kunna ställa upp som tärna... vad ska jag göra? väljer jag systern så blir det en fin klänning, och väljer jag mina två bästa vänner kan det bli H&m klänningar och kanske helt olika sådana....
    Hjälp, vad skulle ni ha gjort???

• Svar på tråden hjälp, vad tusan gör jag nu????
  • Quicksand

sen har vi ju alla våra drömmar.... jag hade ju velat att dom skulle ha fina klänningar... och tänk om dom inte hittar samma klänningar eftersom den ena är gravid?
    jag känner mig helt förvirrad...

• Quicksand

Tack Noxire.... det är lite det jag menar, dom var och hälsade på mig i höstas oxå (vi bor en bit ifrån varandra, ca 60 mil) och tittade ut klänningar och jag frågade dom nu senast innan jul om dom nu var säkra på allt detta, och dom bad mig till och med att boka frissan åt dom här nere, men nu har dom bett mig avboka både frissan och deras buketter..... man känner sig lite sviken

• Quicksand

tooticki... dom var mycket medvetna om detta när det bestämdes, dom hade till och med utsett en klänning och sa att dom var redo att lägga 2000kr på klänning.

• Quicksand

här är vi rätt på hugget märker jag.....
    för det första så skulle dom inte köpa klänningarna, utan hyra så hon behöver aldrig använda den igen!
    För det andra så är det dom själva som har valt ut klänningarna och vi har tillsammans bestämt hur hela följet skall se ut, vilket förstörs nu när det ändras.....

• Quicksand

självklart förstår jag att man blir gravid och allt med att man ska sälja lägenhet osv.
    Jag menar bara att det känns så otroligt synd ( då man har en viss dröm, som vi alla har), samt att man nu har planerat allt så ska det plötsligt ändras...ska ta och kolla upp lightinthebox.
    Och SJÄLVKLART betyder deras närvaro mer än nånting annat (för er som verkar ha missförstått mig helt)!!!!!
    Men då vi inte ska gifta oss traditionellt så har det krävts en viss planering, till att hitta denna utstyrsel, och där känner vi att det kanske inte riktigt passar att komma med en H&M klänning, då det är ett helt annat tema.
    samt att det känns inget vidare när man hör på dom när man pratar att dom börjar tveka.... har känt varandra sen bljtiden och kan dom utan och innan.

• Quicksand

JESSICA ST: skönt att vi pratar samma språk... du förstår mig precis, jag har även ditt problem där med den ena att man ringer och smsar men får inget svar alls tillbaka.... vilket känns jobbigt.

Men till alla övriga här inne: Är det inte bäst av mig att då ifåga sätta dom en gång till och aäga att jag har full förståelse för att dom inte vill lägga massa pengar på detta nu, och att dom inte behöver känna sig tvingade att vara tärnor om dom känner att dom inte vill ha det kravet på sig med möhippa och allt vad detta nu innebär att vara tärna, och att jag i så fall får hitta en ersättare?

SVÅRTATTVÄLJA: jag skulle inte ta systern bara för att hon har råd till klänningen, då hon e ensamstående och arbetslös....så som sagt pengarna på vad en klänning kostar är inte grejen utan det är modellen, och en sådan klänning kan man inte hitta på HM.

• Quicksand

i det stora hela så är det inget kul när det hela tiden tvekas......
    Tooticki.... tro mig vi har haft massa planeringskvällar ang detta, även en hel planeringshelg, då vi sprang i massa affärer.. Vill påpeka att jag sa till dom att det räcker att ni lägger max 500kr på en klänning och att 2000kr var för mycket, men dom insisterade. Dom bad mig även boka frissan för uppsättning för 800kr, så det har varit helt deras val och då har jag kört på i deras spår, eftersom det var dom själva som ville detta!!! ABSOLUT INGET jag har påtvingat!!!!

• Quicksand

alltså, jag tycker det är synd att detta blev en hett irriterande tråd, då det enda jag gjorde var att be om lite tips och råd, men ingen som förstår......

• Quicksand

Aleta. TACK så mycket för din sida så otroligt bra.

Björkskog: tack för att du förstod mig.

Till ALLA: jag har aldrig sagt till tärnorna att dom ska betala för så dyra klänningar återgen!Det har varit dom själva som har bestämt och valt, INTE JAG!!!!!!!
    Jag har sagt max 500kr eller ännu mindre om dom hittar!!!!!!!!

• Quicksand

TOOTICKI: Förlåt, men du verkar vara den ända som inte riktigt förstår mig i denna tråden........ problemet är att dom börjar backa ur för att det händer så mycket i deras liv just nu! Men då tycker inte jag att man ska säga att dom gärna är och lovar mig för att sedan tveka när det närmar sig...

• Quicksand

jag har talat om att jag kan betala halva om det skulle hjälpa..... men det verkar som att det är tiden som spökar att det inte finns tid att vara tärna...

Svar på tråden hjälp, vad tusan gör jag nu????