Inlägg från: DetOrdnarSig |Visa alla inlägg
  • DetOrdnarSig

hjälp, vad tusan gör jag nu????

Quicksand skrev 2009-02-13 15:15:54 följande:

jag har talat om att jag kan betala halva om det skulle hjälpa..... men det verkar som att det är tiden som spökar att det inte finns tid att vara tärna...
    Men det verkar väl primärt röra sig om pengar. Om det var tid som var bristvaran skulle det ju inte vara ett alternativ att ändra sig från klänningarna ni tittat på och börja om? Att få håret fixat på själva dagen är ju inte heller något som kostar i tid egentligen (de skulle ju behöva fixa det själva annars plus hur mycket annat har man planerat samma dag), utan pengar. Jag skulle gissa att det är så att deras ekonomiska situationer har ändrats och de kanske börjat titta på totalkostnaderna och ryggat tillbaka lite. Klänning 2000 (1000 om du betalar halva) + hår 800 + möhippa 500-1000 + present ca. 500 blir väldigt mycket pengar, speciellt om man känner en osäkerhet kring sin ekonomiska framtid med barn resp. ny lägenhet.

Jag förstår att du blir besviken på att det du trodde var bestämt plötsligt ändras och att de inte visar så mycket engagemang i bröllopet som du hoppats. Jag tror ni behöver ses och tala klarspråk kring detta utan förebråelser, så är jag säker på att ni kommer fram till något som kan passa alla.
Svar på tråden hjälp, vad tusan gör jag nu????