• Hempling

Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!

Dessiboll: vi ska gifta oss i kapellet på Tavelsjö lägergård och ha festen på lägergården. Hur mycket måste ni flytta datumet? Hoppas det inte rör till er planering allt för mycket!

• Hempling

Hoppan; Visst är det jobbigt att man kan ändra sig så mycket ibland! Jag är precis likadan, velar fram och tillbaks. Men tycker det låter som en bra ide att ändra färgtema om du hittat en vepa du gillar!

Vi kommer nog att ha svart/vitt tema med inslag av lila, så att det blir lite färg med i alla fall. Precis som du säger är det ju roligt med lite färg!

• Hempling

Idag har jag köpt min bröllopsklänning! Blev inte alls som jag tänkt mig, men känner mig väldigt nöjd!

Så näst på tur är kläder till min m2b så klart, näbbklänning och ringar. Tror nästan vi bestämt vilka ringar vi ska ha, måste bara dit och kolla en gång till...

Någon som har något bra tips om stolsöverdrag här i stan, att hyra eller köpa till ett bra pris. Verkar finnas mer söderut (som allt annat så klart).

Madam Mim; vi har fått offert skickad till oss via mail. Räknar detta som en bekräftelse?

• Hempling

Hej hoppan!

Jag gjorde en makeover på Salong Liss för något år sedan. Tycker att Karina gjorde ett jättebra jobb med både färgning, sminkning och klippning, hon kunde framhäva det fina hos både mig och min kompis.

Tror att du kommer att känna dig väl omhändertagen där!

hoppan skrev 2009-04-07 14:20:51 följande:
    Hej jag jagar just nu en frisör. Har kollat runt lite här och var. har fått tips om Karina på Salong Liss hon verkar jätte gullig i telefonen. Är det någon som vet hur de ät på salong liss eler några andra förslag. Har även bokat hårizont.
  • Hempling

Håller med om att det självklart är skönt att vara i stan, särskilt för dig som ju ska vara i stadskyrkan! Då är det ju onödigt att flänga runt. Jag ska oxå göra allt i stan, sminkning på make up store och håruppsättning på studio 44.

hoppan skrev 2009-04-08 14:39:51 följande:
    JAg har fått tag på nummret. hon verkar jätte gulllig och näbben kunnde oxå få göra sig fin sammtidigt. Nu har jag lite att välja på till bra priser. Tack får alla tips. Det är ju en fördel att vara i stan. Jag skall även prata med sak och kam på böleäng.
  • Hempling

Låter som att du fått ett bra pris! Ingår löshåret också i priset eller är det något du har sedan tidigare?

Brud augusti skrev 2009-04-08 12:23:44 följande:

Jag har bokat "red and black" för håruppsättning, har hört mycket positivt om henne. Priset för min uppsättning (då har jag en massa löshår, pärlor å annat som ska sättas in i håret) blev 1250kr, ingår även en rådgiving/provuppsättning innan dagen D. Å man får ta ett glas champagne oxå :)
  • Hempling

Och för tydlighetens skull ska jag inte göra mitt hår på studio 44, utan på salong 44! Om någon skulle undra...

• Hempling

Så skönt att det redan har ordnat sig för er! Jag skulle nog gått i bitar om all planering med maten faller i bitar! (och eftersom vi anlitat samma får man väl hålla tummarna...) Hur går det för er annars med planeringen, börjar allt falla på plats?

Madam Mim skrev 2009-04-19 18:50:41 följande:

Tack för tipset! Vi har redan varit i kontakt med dom och verkar ha lite för mycket att göra. Tog ca en månad att få svar på en fråga! Han som vi varit i kontakt med verkar vara lite av en "lirare" så tyvärr vågar vi inte anlita som. Men vi har bokat deras grillvagn så nu behöver vi bara en kock och det verkar ordna sig också. Genom en vän som känner en vän.
  • Hempling

Det som känns mest aktuellt för oss just nu är dekorationer, dukar och "finplanering" av hela kvällen. Har precis köpt en massa lakan från IKEA som jag tänkt sy stolsöverdrag av. Kommer att vara MYCKET jobb skulle jag tro... Ska till Sthlm en sväng om ett par veckor och då ska min sambo köpa sina kläder. Utbudet här i stan är inte så roligt, så han har bokat tid på "uppklädd". Hoppas han hittar något där! I övrigt mest småpyssel i form av skor, smycken, vigselprogram o. dyl. kvar att ordna. Tycker inte det finns så mycket bra skor här i stan, får hoppas det kommer in mer till sommar'n!

Linnea alba: Kul med en till att prata med! Har tyvärr ingen koll på Evys catering...

• Hempling

Vi sköter dukningen själva. Har inte kommit fram till hur vi ska göra helt klart ännu, men ett tips till dig för att få in mer grönt och vitt kan ju vara att ha gröna och vita blockljus i grupper på bordet, kanske strö ut några "diamanter" om ni gillar sånt, ni skulle kunna lägga murgröna som en "bädd" på bordet och bryta av med ljus eller blommor, om ni ska ha vin till maten skulle ni kunna göra egna snygga etiketter till flaskorna som går i grönt och vitt och låta dessa stå på bordet... Ja, kanske inte så mycket "roliga" ideér, men något för någon annan att spinna vidare på?! :)

Men generellt tänker jag nog ändå att det är bra att inte ha allt för mycket på borden, då man ska rymma mat och festprogram oxå.

Linnea alba skrev 2009-04-22 19:33:24 följande:

Tack alla för synpunkterna på Evys! Återstår att se vem det blir, vi har prel-bokat några stycken och får se vem som ger bäst intryck...En annan fråga: tips på dukning. Har ni några roliga idéer? Vi har temafärgerna grönt och vitt (tänk liljekonvalj) och det vore roligt med nåt annat än bara servetter och blommor på borden.Hur gör ni andra? Låter ni som ska ha catering dem sköta dukningen med fria händer?
  • Hempling

Hej hej!

Det finns två butiker centralt som har brudklänningar; Ateljé A&K AB och Högtidskläder. Men bästa butiken enligt mitt tycke är en privatperson som har ett företag som heter Änglalikt. Kolla in hemsidan på www.anglalikt.com/. Där hittade jag min klänning!

FruJ2009 skrev 2009-05-01 10:12:59 följande:
    hejsan.Får jag smyga in här och fråga en sak. Jag bor i V-botten och ska gifta mig i år. Jag undrar om det finns någon butik i Umeå med brudklänningar? Jag skulle verkligen vilja prova olika klänningar men hittar då inget på eniro om någon bröllopsbutik?
  • Hempling

Linnea alba skrev 2009-05-04 20:00:32 följande:

Åh, det bästa som finns är när man får göra bort en massa punkter på sin att-göra-lista och sen känner hur stressen sakta släpper!...och idag har jag verkligen fått massor gjort. Sedan några dagar tillbaka har det också löst sig med fest- och vigsellokal bl.a. Har varit så stressad så detta är underbart!! Kände bara att jag var tvungen att dela med mig av min glädje och mitt glädjerus :)Hoppas ni får en fin kväll.
    Så härligt för dig!! Även om det är roligt att pyssla och planera är det ju så klart jobbigt när man blir stressad... Har man de "större" posterna klara så kan man ta det lite lugnt.

Själv har vi varit och bestämt buketterna idag. Känns jättebra, hade inte jätteklart för mig vad jag ville ha innan vi åkte dit, men fick bra hjälp och nu är allt bestämt!
  • Hempling

Ingen som skrivit här på ett tag, hur går det med planeringen för er alla? Själv sitter jag och sliter med mitt examensarbete som ska vara inne på tisdag, så vårt planerande har haft en lite paus, men om några dagar hoppas jag på att komma igång igen! :)

Har massor på min att göra lista just nu, främst måste jag hitta en ny solist till vigseln, då min bror har bestämt sig för att han inte klarar av det... Tråkigt, eftersom jag tycker han är duktig, men förstår samtidigt om han tycker det är jobbigt, han är bara 17 år... Ni som inte har någon som ska sjunga på vigseln, hur gör ni? Spelar ni upp någon sång via bandspelare eller låter ni det bara vara?

• Hempling

Tack för ditt svar. Vi känner väl ungefär som er, vi har bestämt låtar och vill ha med dem. Det var därför jag funderade kring om man kan spela upp originalet av dem istället.... Men jag kör nog hellre på din idé att kolla av lite körer och så (och bekantskapskrets...) Känns som att det är speciellt med solosång ändå!!

Hur är det med utgångsmarchen dina vänner ska spela, något de komponerat ihop själva eller något ni valt som ni tycker om? Vet att vi pratat om detta tidigare i tråden, men kommer inte alls ihåg vad alla skulle ha! :)

Umbraz skrev 2009-05-09 15:56:37 följande:
    Oj, tråkigt. Men förstår att det är en viss press att sjunga inför så många människor som det oftast är på en vigsel.Jag var på ett bröllop förra sommaren och de hade ingen solosång. Det var endast två psalmer, förutom ingång- och utgångsmarch. De hade kortat ned ceremonin så mycket som möjligt. Jag tyckte att det var ett supervackert bröllop, visserligen har jag inte varit på något bröllop där man haft solist tidigare, så jag hade ju inte något att jämföra med.Nu har jag själv valt att ha två kompisar som spelar och sjunger två låtar under vigseln och de ska även spela utgångsmarchen också. Om de skulle tacka nej nu så tror jag att jag varit tvungen att leta efter någon ersättare, vi är så inställda på att få ha just de låtarna med i arrangemanget, så det hade liksom sabbat alltihopa om vi skulle avstå från den biten. Vi har valt väldigt personliga låtar som vi har mycket känslor kring.Tyvärr kan jag kan inte ge dig något bra svar på hur du ska göra. Men du kan kanske kolla av med någon kör här i stan, kanske de kan hänvisa till någon som kan ställa upp. Det kan vara värt att ta reda på iallafall, innan du bestämmer dig för att inte ha med någon solosång.Lycka till!
  • Hempling

Kollade på vår gamla lista över när alla ska gifta sig och ser att havsro och Idefixen inte alls har länge kvar!! Hur känns det för er? Så spännande att det snart är dags! :)

• Hempling
    SommarNoll9 skrev 2009-05-11 10:54:43 följande:
    En snabb fråga, är det något mer än hindersprövning och efternamnsbyte man behöver fixa? Något annat intyg som behövs?
    Inte något mer som vi har kommit på i alla fall! Ska ni resa iväg i nära anslutning till vigseln så kan det ju vara bra att uppdatera pass med efternamnsbyte... Sedan får prästen något sorts intyg som hon/han ska fylla i, men det behöver ju inte vi tänka på! :)

Idéfixen, det låter bra att läget känns under kontroll! Ring prästen själv och boka tid för genomgång så slipper du fundera över när du ska få det samtalet! Synd med skorna, hoppas du hittar några bra! Och kom ihåg att gå i dem så mycket du kan så klart nu, så det inte blir skavsår. Själv kommer jag nog att ta på mig compeed INNAN jag får skavsåren! :)

Umbraz, åh, så härligt det låter med lite anpassade låtar! Det låter verkligen som att det kommer att bli superbra!
Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!