Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!
Nu har de stängt vår gamla, så hör kommer en ny! =) Den gamla återfinns på www.brollopstorget.se/Forum-5-60/m3153478.html
Nu har de stängt vår gamla, så hör kommer en ny! =) Den gamla återfinns på www.brollopstorget.se/Forum-5-60/m3153478.html
Vi kommer köra rätt traditionellt, med Medelsohn in, och Jämtlanddsången ut, (då vi båda är från Jämtland) Ut kommer min mamma att spela på fiol.
Dylanlåten är helgrym men väldigt lång...våra kompisar ska arrangera om den och ta bort lite text så att den blir lämpligt lång.
Madam Mim skrev 2009-02-18 12:57:21 följande:
Här är en underbar version av Pachelbels Canon in D Major!
Umbraz: Den är ju helt underbar! Honom ska vi ha!!! Får rysningar.
Vi gjorde inbjudningskorten i söndags. jag tycker de blev jättefina :) De kommer ha ett rätt annorlunda format. På framsidan kommer de vara grenar från ett träd och även innuti. Sen lär vi väl bli osams innan vi bestämt vad vi ska trycka det på ;)
Vi skall ha en egen ingångsmarch som en kommpis har skrivit till oss utgångslåten blir coldplays reign of love pianoverson
Låtarna är inte helt klart men ev en Michael Ruff låt och ev From this moment fast med svensk text.
Vilken tycker du är underbar? Dylan eller Pacelbel?
Madam Mim skrev 2009-02-18 15:14:50 följande:
Håller med dig, det är väldigt svårt med musiken! Några låtar som kanske skulle passa med era önskemål som vi själva funderar på är; Annies song; Michael Buble - Everything eller Jason Mraz - I'm yours. Med rätt person som sjunger dem kan det kanske bli bra?
Tack för tipsen! Men jag tror han som ska sjunga behöver en lite mer grabbig och raspigare låt. Han brukar tolka Neil Young.
Fast det är klart, jag ska inte ha förutfattade meningar, han kan säkert sjunga annan typ av musik också.
Ja, vid närmare eftertanke var de nog lite långt ifrån den stilen du hade på de andra låtarna! :) Men jag måste tacka för tipset om dina låtar, gillar verkligen Ben Harper låten!