Inlägg från: Luucie |Visa alla inlägg
  • Luucie

Udda önskemål från tärnan... Hur avstyra det på ett fint sätt??!

Vet du, jag tycker att du ska säga precis som du säger i trådstarten: att det känns lite väl uppseendeväckande. Och att du gärna vill vara i centrum på din egen bröllopsdag.
    Det är ju faktiskt en gyllene regel att man inte får ta fokus från bruden

Det är inget fel med det alls och det tror jag absolut att hon förstår.
    Hemskt gulligt av henne att vilja vara fin på ditt bröllop men hon kanske kan vara det på ett lite mer nedtonat sätt?

• Luucie
    MulleNuh skrev 2009-02-14 09:24:19 följande:
    Jag har sett jättemånga såna här trådar om tärnor!Detta är ju din BÄSTA vän! Varför kan hon inte få vara sig själv?? Är det så viktigt att hon ska passa in i "inredningen"? Nää jag hade blivit så ledsen om jag var hon..
    Jag uppfattade det inte alls som du utan snarare att TS var rädd att inte synas ordentligt för att tärnan skulle bli så uppseendeväckande med sina dreads...
  • Luucie

Vill nu skrev 2009-02-14 09:29:17 följande:

Det låter inte taskigt då? Jag tycker låter lite väl "Alla ska ju titta på mig, så du måste försöka se lite normal ut" Men det kanske är jag som är lite överanalyserande, och rädd för att hon ska bli ledsen...
    Nej det tycker inte jag iallafall. Jag vill vara den enda prinessan på min bröllopsdag. Om det är ego så får det väl vara det. En dag i livet vill jag ha det precis som jag önskar så är det med det.

Jag ger mina tärnor fria händer när det gäller deras kläder och stil men om någon försökte sig på att outshine mig så skulle det stoppas å det bestämdaste. Men vänligt såklart, inga kläder eller dreads är ju värda att bli osams om.

Men jag tror som sagt att hon skulle förstå, med den motiveringen. Inte att hon inte passar in i inredningen...men den tanken verkar du ju ha släppt när du frågade henne om hon ville vara tärna..eller?
  • Luucie
    MulleNuh skrev 2009-02-14 09:39:58 följande:
    Fast är ni rädda att bli outshined?! Det är INTE jag!!
    Nehehej du girlfriend! Inte jag heller Men jag vill bara inte att någon ska försöka ens.
    Jag vet att mina tärnor kommer att väcka uppseende för att de är snygga, olika och många och det är helt ok med mig.
    Men då har jag inte heller så enkel och stilren look som TS beskriver.

Sen kan jag iof tycka att kontrasterna mellan det stilrena och lite wild´n crazy kan vara hur coolt som helst...

Klurigt det där...men jag tycker du TS ska gå med din magkänsla. Om det inte känns bra så säg det till henne.
Svar på tråden Udda önskemål från tärnan... Hur avstyra det på ett fint sätt??!