• Vill nu

Udda önskemål från tärnan... Hur avstyra det på ett fint sätt??!

Min tärna, är världens underbaraste människa, men väldigt olik mig, till stilen. Jag är väl mer det klassiska, och hon har alltid varit den lite mer "udda". Hon är väl införstådd i vilken stil bröllopet kommer gå i, och har kommenterat det med "Det är så DU!!! Kommer bli jättefint, men jag skulle ALDRIG vilja ha det så där". Jag vet att jag kommer tycka precis likadant den dan hon gifter sig. Till saken hör att jag velade lite över henne som tärna, då hon är väldigt piercad och tatuerad, och jag kände att det inte riktigt passade in i "helheten", men eftersom hon är min bästis, så blev det ju hon ändå!
    Nu ringde hon igår och frågade om hon fick ha dreads på bröllopet!!
    Nu skrattar säkert nu, men jag tycker det känns lite väl... Jag kommer att ha en väldigt enkel uppsättning, och det mesta kommer vara rätt enkelt och stilrent, så jag vill inte att min tärna har dreads, hur fint hon än tycker det!!! Eftersom hon frågade, så lär hon ju ha insett att det kanske inte skulle kännas helt rätt för mig, men hur säger man det så att hon förstår varför, utan att ta illa upp.
    Det handlar ju inte om att jag inte accepterar att vi är olika, man jag tycker det känns lite väl uppseendeväckande, och jag är rädd att alla ska haka upp sig på hennes hår. (Ja, jag vill att alla ska titta på mig och min m2b i stället! Det är ju vår dag!!!)

• Svar på tråden Udda önskemål från tärnan... Hur avstyra det på ett fint sätt??!
  • sprättan

Hej oj inte helt lätt det där men är hon en bra kompis borde hon inte ta illa upp,Hon kan väl vänta med att göra dreads tills ni har gift er
    kram

• Vill nu

Grejen är att hon var jättetaggad på att göra det TILL vårt bröllop...

sprättan skrev 2009-02-14 09:03:18 följande:
    Hej oj inte helt lätt det där men är hon en bra kompis borde hon inte ta illa upp,Hon kan väl vänta med att göra dreads tills ni har gift erkram
  • sprättan

Ojsan till ert bröllop jaha ja vad göra, Det är nog bara att tala om för din vän att dreads inte är riktigt vad du tänkt dig,
    Som sagt det är ju din och din sambos dag så om jag vore hon skulle jag inte alls ta illa upp,Man vill ju att bästa kompisen,du i så fallet ska få en perfekt dag,Hoppas det löser sig,och attt din stora dag blir precis som du tänkt dig.
    kram

• Trudilutt

Vad svarade du rent spontant när hon frågade? Nyfiken

• RhjärtaJ

Bäst att säga att du tycker att det sticker ut för mycket på ert bröllop och att hon kan ha det efter bröllopet. Borde inte vara så farligt....Sanningen varar längst.

• Vill nu

Att jag skulle fundera på det och prata med sambon. Plus att jag fick en länk som hon ville att jag skulle titta på...

Trudilutt skrev 2009-02-14 09:13:53 följande:
    Vad svarade du rent spontant när hon frågade? Nyfiken
  • Vill nu

Jo, så är det ju! Lite svårt bara när hon var så exalterad över sin nya idé!

RhjärtaJ skrev 2009-02-14 09:16:20 följande:
    Bäst att säga att du tycker att det sticker ut för mycket på ert bröllop och att hon kan ha det efter bröllopet. Borde inte vara så farligt....Sanningen varar längst.
  • MulleNuh

Jag har sett jättemånga såna här trådar om tärnor!

Detta är ju din BÄSTA vän! Varför kan hon inte få vara sig själv?? Är det så viktigt att hon ska passa in i "inredningen"?
    Nää jag hade blivit så ledsen om jag var hon..

• Luucie

Vet du, jag tycker att du ska säga precis som du säger i trådstarten: att det känns lite väl uppseendeväckande. Och att du gärna vill vara i centrum på din egen bröllopsdag.
    Det är ju faktiskt en gyllene regel att man inte får ta fokus från bruden

Det är inget fel med det alls och det tror jag absolut att hon förstår.
    Hemskt gulligt av henne att vilja vara fin på ditt bröllop men hon kanske kan vara det på ett lite mer nedtonat sätt?

• Vill nu

Absolut får hon vara sig själv, men det här med dreads kändes lite "over the top". Det är inget hon själv har funderat på förut, utan hon kom på det för att hon ville fixa håret till mitt bröllop. Och när hon frågar, så måste hon ju vara medveten att hon kan få ett nej också!
    Hade jag förbjudit henne att vara sig själv hade jag bett henne plocka ut sin piercingar, och dolt sina tatueringar i en långärmad klänning, men det gör jag INTE.

MulleNuh skrev 2009-02-14 09:24:19 följande:
    Jag har sett jättemånga såna här trådar om tärnor!Detta är ju din BÄSTA vän! Varför kan hon inte få vara sig själv?? Är det så viktigt att hon ska passa in i "inredningen"? Nää jag hade blivit så ledsen om jag var hon..
Svar på tråden Udda önskemål från tärnan... Hur avstyra det på ett fint sätt??!