• Vill nu

Udda önskemål från tärnan... Hur avstyra det på ett fint sätt??!

Min tärna, är världens underbaraste människa, men väldigt olik mig, till stilen. Jag är väl mer det klassiska, och hon har alltid varit den lite mer "udda". Hon är väl införstådd i vilken stil bröllopet kommer gå i, och har kommenterat det med "Det är så DU!!! Kommer bli jättefint, men jag skulle ALDRIG vilja ha det så där". Jag vet att jag kommer tycka precis likadant den dan hon gifter sig. Till saken hör att jag velade lite över henne som tärna, då hon är väldigt piercad och tatuerad, och jag kände att det inte riktigt passade in i "helheten", men eftersom hon är min bästis, så blev det ju hon ändå!
    Nu ringde hon igår och frågade om hon fick ha dreads på bröllopet!!
    Nu skrattar säkert nu, men jag tycker det känns lite väl... Jag kommer att ha en väldigt enkel uppsättning, och det mesta kommer vara rätt enkelt och stilrent, så jag vill inte att min tärna har dreads, hur fint hon än tycker det!!! Eftersom hon frågade, så lär hon ju ha insett att det kanske inte skulle kännas helt rätt för mig, men hur säger man det så att hon förstår varför, utan att ta illa upp.
    Det handlar ju inte om att jag inte accepterar att vi är olika, man jag tycker det känns lite väl uppseendeväckande, och jag är rädd att alla ska haka upp sig på hennes hår. (Ja, jag vill att alla ska titta på mig och min m2b i stället! Det är ju vår dag!!!)

• Svar på tråden Udda önskemål från tärnan... Hur avstyra det på ett fint sätt??!
  • MV85

Dreds uppsatta med ett fint sidenband blir inte särskilt uppseendeväckande - så låt henne ha dem om det är hon. Be henne bara sätta dem i en fin svans under vigseln i alla fall så kan hon släppa ut dem sen på festen om hon vill

• Vill nu

Jag har pratat med henne nu, och förklarade att jag tyckte det kändes lite uppseendeväckande och kanske fel sammanhang att ha dreads för första gången. Men jag sa även att jag inte tänker förbjuda henne, och att om hon känner att det inte är något annat hon vill ha, för att känna sig bekväm, så får hon självklart ha det. Hon skrattade bara och sa att det var lugnt, och att hon fick försöka fundera ut nåt annat. Så det känns jätteskönt!
    Som sagt, jag kan ju inte förbjuda någon att se ut hur de vill, hur skulle det se ut, men önska får man ju alltid!

• J D

MulleNuh skrev 2009-02-14 09:39:58 följande:
    Fast är ni rädda att bli outshined?! Det är INTE jag!!

Nej, inte jag heller, det är kanske därför jag inte bryr mig hur mina tärnor ser ut mer än att de följer den färg- och dresscode vi har och redan där känns det lite too much egentligen.

• Pxia

Jag håller med. Om hon ändå frågar så måste hon kunna ta ett nej. Om du känner att det int känns rätt för dig måste du säga det. Det är jätte viktigt att du gör det så du int känner dig obekväm över henne på din stora dag. Stå på dig tjejen!

• Wiimii

Phu, tur man valt att inte ha tärna, det verkar ju bara vara problem...

• Vill nu

Har pratat med henne, och hon tog det jättebra, så nu känns allt bra igen! =)

Pxia skrev 2009-02-15 10:10:43 följande:
    Jag håller med. Om hon ändå frågar så måste hon kunna ta ett nej. Om du känner att det int känns rätt för dig måste du säga det. Det är jätte viktigt att du gör det så du int känner dig obekväm över henne på din stora dag. Stå på dig tjejen!
  • Nanne84

Min tärna kommer ha dreads, har funderat på att smycka hennes klänning på ett annat sätt än de andras för att hon ska känna sig mera bekväm också. Kan ju säga att hon inte brukar gå i lila sidenklänningar allt för ofta i vanliga fall fniss. Mina 2 andra tärnor kommer vara väldigt klassisk, så om min vän vill vara "annorlunda" i kyrkan så är det upp till henne.

• Timba

ÅH vad underbart! Jag skrattade högt när jag läste ts!!

Om din väninna har dreads så tror jag säkert att hon är en ytterst sympatisk, öppen och frigjord kvinna och det kommer inte bli några som helst problem för dig att prata med henne!!

Tänk vad vi är olika! Jag kanske kan låna din väninna? Skulle älska en tärna med dreads och tatueringar!

• Francis

Har inte läst tråden tidigare. Men vill inlägga att det är ER dag och denna dagen får faktiskt folk anpassa sig lite tycker jag. Jag menar, bruden brukar ju välja både färg och stil på vad tärnan ska ha på sig, hennes blommor och hennes uppsättningar så varför inte kunna önska bort dreads om detta är något som skulle "störa" dig lite. Och som sagt, hon frågade vilket betyder att hon misstänker att du inte skulle gilla det och det betyder att hon är en bra vän som bryr sig om din vilja.

• Undertecknad

Intressant. Snacka om att döma en människa efter det yttre.

Timba skrev 2009-05-11 14:16:38 följande:
    Om din väninna har dreads så tror jag säkert att hon är en ytterst sympatisk, öppen och frigjord kvinna och det kommer inte bli några som helst problem för dig att prata med henne!!
  • Yesh I do

Instämmer med MulleNuh! Så tänker jag med!

MulleNuh skrev 2009-02-14 09:24:19 följande:
    Jag har sett jättemånga såna här trådar om tärnor!Detta är ju din BÄSTA vän! Varför kan hon inte få vara sig själv?? Är det så viktigt att hon ska passa in i "inredningen"? Nää jag hade blivit så ledsen om jag var hon..
  • Lady o Lufsen
    Undertecknad skrev 2009-05-11 14:29:01 följande:
    Intressant. Snacka om att döma en människa efter det yttre.
    Ja Vad säger den hemsnickrade teorin om oss andra, vi som inte har dreads?
  • Yesh I do

Törs vi gissa?
    =D

Lady o Lufsen skrev 2009-05-11 14:42:48 följande:

• Lady o Lufsen

Yesh I do skrev 2009-05-11 14:56:12 följande:

Törs vi gissa? =DLady o Lufsen skrev 2009-05-11 14:42:48 följande:
    Näääeeee....eller? Vill vi verkligen veta vad andra kan tänkas tycka om oss...introverta och...näe!
  • Yesh I do

Jag har spikrakt hår....då kan man ju räkna ut vilken personlighet jag har =)

Lady o Lufsen skrev 2009-05-11 14:58:04 följande:

Yesh I do skrev 2009-05-11 14:56:12 följande:
    Näääeeee....eller? Vill vi verkligen veta vad andra kan tänkas tycka om oss...introverta och...näe!
  • Undertecknad

Ja, ojoj, spikrakt hår... kan aldrig vara en särskilt rolig personlighet du får dras med. Stackars du. Men du kanske kan ta och fixa lite dreads? Har hört att det kan göra vem som helst ytterst sympatisk, öppen, frigjord och lätt att prata med.
    Yesh I do skrev 2009-05-11 15:10:28 följande:

Jag har spikrakt hår....då kan man ju räkna ut vilken personlighet jag har =) Lady o Lufsen skrev 2009-05-11 14:58:04 följande:
  • Yesh I do

Hihi, jaa undrar hur länge det tar innan denna spirande personlighet visar sig? Kan man vänta sig snabba resultat? Kanske ska fixa dreads a.s.a.p? I alla fall till vårat bröllop, vill ju inte att min bm ska behöva gifta sig med en surmule!

Undertecknad skrev 2009-05-11 16:15:18 följande:
    Ja, ojoj, spikrakt hår... kan aldrig vara en särskilt rolig personlighet du får dras med. Stackars du. Men du kanske kan ta och fixa lite dreads? Har hört att det kan göra vem som helst ytterst sympatisk, öppen, frigjord och lätt att prata med. Yesh I do skrev 2009-05-11 15:10:28 följande:
  • AKraft

...jag har sett en del fina uppsättningar med dreads...då blir det ändå klassiskt på något sätt och stilrent också för den delen. Det finns ju alternativ men i slutänden är det ju er dag så det måste bli bra för er. Jag har själv försökt tillmötesgå mina tärnor, och näbbar, och det är jobbigt...jag vill ju att dom ska få vara sina personligheter och vara bekväma...men det finns gränser! Jag har tre tärnor, två är mina systrar som inte är blyga att framföra sina önskemål eller krav:) Men som tur är har vi hittat bra lösningar...Som brud får man vara lite listig :)

• Timba

Lady o Lufsen skrev 2009-05-11 14:42:48 följande:

Det vill du inte veta
Svar på tråden Udda önskemål från tärnan... Hur avstyra det på ett fint sätt??!