Udda önskemål från tärnan... Hur avstyra det på ett fint sätt??!
Min tärna, är världens underbaraste människa, men väldigt olik mig, till stilen. Jag är väl mer det klassiska, och hon har alltid varit den lite mer "udda". Hon är väl införstådd i vilken stil bröllopet kommer gå i, och har kommenterat det med "Det är så DU!!! Kommer bli jättefint, men jag skulle ALDRIG vilja ha det så där". Jag vet att jag kommer tycka precis likadant den dan hon gifter sig. Till saken hör att jag velade lite över henne som tärna, då hon är väldigt piercad och tatuerad, och jag kände att det inte riktigt passade in i "helheten", men eftersom hon är min bästis, så blev det ju hon ändå!
Nu ringde hon igår och frågade om hon fick ha dreads på bröllopet!!
Nu skrattar säkert nu, men jag tycker det känns lite väl... Jag kommer att ha en väldigt enkel uppsättning, och det mesta kommer vara rätt enkelt och stilrent, så jag vill inte att min tärna har dreads, hur fint hon än tycker det!!! Eftersom hon frågade, så lär hon ju ha insett att det kanske inte skulle kännas helt rätt för mig, men hur säger man det så att hon förstår varför, utan att ta illa upp.
Det handlar ju inte om att jag inte accepterar att vi är olika, man jag tycker det känns lite väl uppseendeväckande, och jag är rädd att alla ska haka upp sig på hennes hår. (Ja, jag vill att alla ska titta på mig och min m2b i stället! Det är ju vår dag!!!)