• Vill nu

Udda önskemål från tärnan... Hur avstyra det på ett fint sätt??!

Min tärna, är världens underbaraste människa, men väldigt olik mig, till stilen. Jag är väl mer det klassiska, och hon har alltid varit den lite mer "udda". Hon är väl införstådd i vilken stil bröllopet kommer gå i, och har kommenterat det med "Det är så DU!!! Kommer bli jättefint, men jag skulle ALDRIG vilja ha det så där". Jag vet att jag kommer tycka precis likadant den dan hon gifter sig. Till saken hör att jag velade lite över henne som tärna, då hon är väldigt piercad och tatuerad, och jag kände att det inte riktigt passade in i "helheten", men eftersom hon är min bästis, så blev det ju hon ändå!
    Nu ringde hon igår och frågade om hon fick ha dreads på bröllopet!!
    Nu skrattar säkert nu, men jag tycker det känns lite väl... Jag kommer att ha en väldigt enkel uppsättning, och det mesta kommer vara rätt enkelt och stilrent, så jag vill inte att min tärna har dreads, hur fint hon än tycker det!!! Eftersom hon frågade, så lär hon ju ha insett att det kanske inte skulle kännas helt rätt för mig, men hur säger man det så att hon förstår varför, utan att ta illa upp.
    Det handlar ju inte om att jag inte accepterar att vi är olika, man jag tycker det känns lite väl uppseendeväckande, och jag är rädd att alla ska haka upp sig på hennes hår. (Ja, jag vill att alla ska titta på mig och min m2b i stället! Det är ju vår dag!!!)

• Svar på tråden Udda önskemål från tärnan... Hur avstyra det på ett fint sätt??!
  • MulleNuh

Nej för sjutton!!

Trudilutt skrev 2009-02-14 09:42:26 följande:
    hahahaha... Kommer inte hända här hhahaha!!!
  • allehanda

Jag tycker absolut att hos skall ha dreads på ditt bröllop.Ni är väldigt olika det påpekar du själv och det här är väl verkligen att visa för alla att här kommer bruden i sin finaste stass och här kommer tärnan i det hon tycker är finast.Jag har sett en del bilder på brudar och även tärnor med dreads och jag som ramlat över 40-strecket tycker det är fräckt!

• Vill nu

Inte direkt så som jag får känslan att du menar, mer bara att folk ska haka upp sig eller störa sig på det, så att de glömmer bort det "viktiga".
    Vet barahur jag själv blir om någon typ förläsare eller så, har något udda för sig. Minns en lärare i gymnasiet som svalde jättehårt när hon skulle prata inför oss, så man hörde aldrig vad hon sa, utan räknade bara gångerna hon svalde...

MulleNuh skrev 2009-02-14 09:39:58 följande:
    Fast är ni rädda att bli outshined?! Det är INTE jag!!
  • Trudilutt

Frågar hon, så betyder ju det att hon är villig att ta ett nej, eller har jag fel?

Sa de dessutom till henne att du ville fundera på det, så anar hon nog att du inte blev uppöverörenonenförtjust i hennes idé.

Jag kommer lyda mina "brudar" de tre gångerna jag kommer stå tärna i år... Det är deras dag. De har frågat mig för att de vill ha mig där. Då har de ju accepterat min stil. Det har ju du gjort med hennes stil med.

Säg som det är till henne! -Du kommer bli snyggare än mig om du har dreads därför går inte det

Vill nu skrev 2009-02-14 09:39:19 följande:

Ja, absolut! Hennes tatueringar och piercings är ju en del av henne! Hon skulle se jättekonstig ut, utan dem.
  • MulleNuh

haha ja det är ju sant iofs.

Vill nu skrev 2009-02-14 09:44:51 följande:

Inte direkt så som jag får känslan att du menar, mer bara att folk ska haka upp sig eller störa sig på det, så att de glömmer bort det "viktiga".Vet barahur jag själv blir om någon typ förläsare eller så, har något udda för sig. Minns en lärare i gymnasiet som svalde jättehårt när hon skulle prata inför oss, så man hörde aldrig vad hon sa, utan räknade bara gångerna hon svalde...
  • Luucie
    MulleNuh skrev 2009-02-14 09:39:58 följande:
    Fast är ni rädda att bli outshined?! Det är INTE jag!!
    Nehehej du girlfriend! Inte jag heller Men jag vill bara inte att någon ska försöka ens.
    Jag vet att mina tärnor kommer att väcka uppseende för att de är snygga, olika och många och det är helt ok med mig.
    Men då har jag inte heller så enkel och stilren look som TS beskriver.

Sen kan jag iof tycka att kontrasterna mellan det stilrena och lite wild´n crazy kan vara hur coolt som helst...

Klurigt det där...men jag tycker du TS ska gå med din magkänsla. Om det inte känns bra så säg det till henne.
  • DetOrdnarSig

Jag skulle nog passa tillbaka beslutet till henne men uttrycka mina preferenser. "Om jag får välja skulle jag önska att du avstod från dreads för att vi tycker att [era skäl], men det är ditt beslut". Att förbjuda henne kan så lätt orsaka en konflikt som blir värre än vad frågan var från början, men då vet hon ändå vad du tycker. Om det är så att hon vill göra det för att vara extra fin på er dag så blir ju hennes beslut att avstå ganska lätt.

• Helen och Johan

En av mina tärnor har dreads och jag har aldrig reflekterat över det i samband med vårt bröllop. Nu är jag i och för sig van vid hennes dread (och tatueringar och piercings) men att en av tärnorna skulle dra bort fokus och uppmärksamhet från brudparet tror jag inte ett ögonblick på (inte ens om bruden har en ganska nedtonad stil själv).

• Sanniis

Min tärna, som är min syster, har dreads. Det är inget som stör alls tycker jag. Hon har iof haft dem ett tag och även en omgång för ett par år sedan.
    Jag vill ju ha min syster som tärna och att ha dreads i håret är "hon". Hennes dreads är faktiskt fina och med lite blommor i så kommer de bli ännu finare på den stora dagen.

• tonårsmorsa

Förstår att det väcker en del känslor hos dig, men ibland kan det vara bra att vända på resonemanget. Hur hade du gjort om hon redan haft dreads? Hade du då inte valt henne som tärna p.g.a. frisyren?

En av mina manliga vänner har dreads ner till midjan. Han ska iofs inte vara tärna/bestman utan är "bara" gäst, men han lär väl dra till sig en del uppmärksamhet ändå.

Svar på tråden Udda önskemål från tärnan... Hur avstyra det på ett fint sätt??!