• 090208

Forlossning...

Jag vill INTE hora att det ar vart det, det VET jag redan.

Ar bara skraj. Att ligga i smartor i 2 dygn och varken kunna ata, sova eller sk*ta klokt. Och alla nalar, slangar, lukten, osv osv... Inte heller ett dugg sugen pa att vara gravid, usch!
    Vi har inte ens bestamt om vi vill ha barn, och isf blir det om typ 10 ar... Men vill garna veta vad jag en dag kanske kommer ge mig in pa.

Hade garna adopterat (av flera olika anledningar!), men ar inte miljonar. Och ska jag nu ha barn sa vill jag garna foda naturligt, da jag tycker det ar minst lika laskigt med en operation och helt onodigt.

Sa snalla, ni som kanner/kande likadant, dela med er.
    Men mammor, snalla bespara mig mys-pyset...

• Svar på tråden Forlossning...
  • 090208

Jag vet ju inte ens om jag vill ha barn, kanns inte sa nu. Men min man vill nog nan gang i framtiden.

Jag vill ogarna ga med den har skracken nar jag ar gravid. Jag ar inte livradd, alla foder barn och dom flesta flera ggr. Min egen mamma hade ju inte fott barn 4 ganger om det varit sa hemskt! Och jag ar medveten om alla hjalpmedel vi har i Sverige, vi ar forbannat bortskamda med sant.

Men jag ar dock livradd for smartlindringen!!
    Senast jag var pa akuten och fick lokalbedovning i lappen lag jag och hoppade av grat pa sangen, satan vad hemskt det var... Da tankte jag att jag aldrig nansin vill foda barn, om det ar sa har hemskt att bara trycka ut en invaxt piercing...

Ar smadetaljerna jag tanker mycket pa. Obekvamligheten... Att inte kunna ga pa toa sjalv (eller??), inte fa vila pa flera timmar. Alla nalar och dom dar grejerna man satter pa barnets huvud (aaj!).

Och HUR far man sin karl att vara hjalpsam och klok??! Tror inte min man ar den typen som svimmar, snarare ar han en san som vraker ur sig: "Lagg av och gnall, mamma har gjort det har 4 ggr hemma i koket".
    Da aker jag hellre in ensam!!

• 090208

Jag har inte hort sa himla manga skrackhistorier faktiskt. Mamma ar liten och tuff, hon har aldrig sagt nat om det. Storasyrran hade det jobbigt med forsta dottern, men den andra tog bara 4 timmar!!

Och alla sager ju att det ar vart det... Klart det ar.

Nan som vill dela med sig av sin forlossnings-historia..?

• 090208

Ja, kanske ska begransa mig till dom bra forlossningshistorierna...

Min syrra sa att dom satte pa elektroder (stavas??) pa dotterns huvud.
    Hon slets oxa ut med sugklocka by the way... Bla!

• 090208

Na, inte valdigt dalig bild. Inte livradd som sagt. Men samtidigt ordentligt avtand. Det som oroar mig ar ju att man ska vara helt fortvivlad. Sag "Singelmammor" eller vad det nu hette, och Joni berattade att hon ville ga hem. Den kanslan ar den jag ar livradd for, att veta att man inte kommer undan. Nej fy vad hemskt.

Eller jag kanske ar livradd, annars hade jag val inte skrivit har...
    Men har ju gatt nagorlunda bra for kvinnorna i min omgivning.

Men kom igen, beratta era BRA historier!

• 090208

Rosenpetunia:
    Har oxå funderat på att stå på knä. Någon sa att om man ligger ner så måste barnet lixom lyftas upp och sen ut. Sant..?

Nagon skrev att dom sista veckorna nästan längtar man till förlossningen... Sa syrran oxå. Hon tyckte förresten inte att det var så farligt. Fastän hon inte var tillräckligt öppen och dom rekommenderade snitt, så vägrade syrran och min fina guddotter (snyft...) kom ut med sugklocka. Så syrran hade inte direkt nan drömforlossning men tyckte ändå det var fine. Tufft att vägra snitt, hon anser att det är bättre för både henne och barnet, så länge det inte är livsfarligt såklart.

Puh, skönt att skriva av sig... Ev. barn dröjer som sagt minst 5 ar, men vill ha det har avklarat innan jag blir preggo. Vill vara glad när jag är gravid, inte orolig.

Tack for att ni stottat!

Hur mar man veckan efter en förlossning?

• 090208

Det ar ju darfor vi kanske inte skaffar barn. Verkar, och ar, ju jattejobbigt. Pengar, tid och energi. Och sa ar jag inte barn-typen helt enkelt, sa da ar det ju inte vart det.

Daremot har syrran 2 flickor som ar som mina. Mitt allt! Och jag behover inte mer.

Men man ska aldrig saga aldrig...

• 090208

Vaa??

novia72 skrev 2009-02-24 09:16:40 följande:
    Fattar inte poängen med den här tråd? Vad är det du vill höra? Att någon annan ska säga till dig att du INTE får skaffa barn?
  • 090208

Grattis far man val saga da. Nu blev jag nastan avis...

Linmag skrev 2009-02-24 09:42:53 följande:
    Jag har 2 döttrar... förlossning nr 1 startade med värkar på natten, men jag förstod inte ens att det var det för de gjorde inte så ont som jag trodde. Väl inne tog det 4 timmar innan hon kom ut. Då hade jag jobbiga krystvärkar för att hon inte "kom ner" som hon skulle. Men jag mådde bra direkt efteråt och klarade mej på bara lustgas. 6 timmar från första värken tog allt.Barn nr 2 var jag beredd på lika jobbiga krystvärkar men tji fick jag 18,30 började jag känna lite molvärk i magen som varade i 1 timma. 19,30 började det göra ont och kom tätt så vi åkte in kom in 19,50 och 20,05 var hon ute. hann bara komma in och säga att jag trodde det var nära och hon undersökte, öppen 10 cm då och fick en krystvärk så vattnet gick på nästa krystvärk var hon ute Så max 10 onda värkar och 2 krystvärkar så var hon här 30 minuter senare gick jag själv in på rummet och sedan åkte vi hem när 6 timmar gått och jag har inte känt ngt ont alls
  • 090208

Gaaaahaaahaaa!!!

Hammerman1 skrev 2009-02-24 18:32:06 följande:
    090208 skrev 2009-02-24 18:26:59 följande:
    Hade hellre dött av att en alien ätit sig ut genom bröstkorgen än att föda genom könsorganet.
  • 090208

Jag vet att for dom som vill är det vart det. Jag själv är bara mer eller mindre nyfiken. Än så länge...

Svar på tråden Forlossning...