Forlossning...
Min förlossning gick också jättebra! Började få verkar mitt på dagen, runt kl 15. Men inget som var "besvärligt", mer som en befrielse och glad var jag!! För då tänker man att "snart så är bebisen här" och man slipper gå med den tunga magen som man får ont i ryggen av och all vätska i kroppen försvinner och andra krämpor som man är så fruktansvärt less på.
Efter ca 3 timmar hemma, var det dax att åka in till BB. Då var det 5 min mellan verkarna. Skrev in mig på BB kl 19 och dom "kopplade" på mig. Jag valde först att endast ha lustgas, men när dom riktigt "tunga" värkarna kom, så ändrade jag mig, och ville ha epidural (och jag är livrädd för nålar annars, jag svimmar av nålar/sprutor, men i den stunden så är man så "inne i sig själv", så jag brydde mig inte alls om nålen)
För mig så var det att när man väl krystade, så "struntade" jag i omgivningen totalt, man är så fokuserad på födandet i sig och "arbetet" med mig själv.
Klockan 23.25 kom vår son (samma dag vi åkte in). Jag trodde att man skulle räkna med en jädrans massa timmar iom. att jag var förstföderska, man hade ju hört att det oftast var så! Men inte i mitt fall.
Alla är vi så otroligt olika!