novia72 skrev 2009-02-24 09:16:40 följande:
Fattar inte poängen med den här tråd? Vad är det du vill höra? Att någon annan ska säga till dig att du INTE får skaffa barn?1) att vara gravid är skitjobbigt: du blir klumpig, orörlig, går upp i vikt, får åderbråck,hängbröst,hängmage & INGET KAN VARA SÅ UNDERBART SOM ATT KÄNNA DITT BARN VÄXA i dig.2) att födda GÖR ONT SOM FAN - inget du ens kan föreställa dig- & sekunden senare tänker du: Jag vill ha en till nu!3) Barn gråter, skriker, väcker dig på natten, kostar pengar, skiter ner, gapar, kostar, påverkar föräldrarelationen etc etc...ja.... & livet är underbart.
Men då har du ändå ett positivt svar på frågan om "Är det värt det?". De par som jag frågar pratar BARA om det negativa som du tagit upp: Det är ett helvete att vara gravid, man nästan dör av förlossningen och när barnen är födda skriker de bara hela tiden. Det måste ju finnas nåt som är bra annars hade folk inte skaffat barn och du svarar på den frågan. Tack1
Nu verkar det inte bli aktuellt för mig eftersom min pojkvän, som har två tonårsbarn, inte vill skaffa fler barn. Han är bestämd på den punkten.