• LB5

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09

Tack! Ska bli så kul att få hem den och prova för första gången! Förhoppningsvis passar den

SMarie skrev 2009-03-01 20:36:32 följande:
    Vi har precis skrivit klart alla adresser på våra inbjudningar..puh!Jättefin klänning!!!Prazzen: Jag är också grymt imponerad att du ska fixa egna inbjudningar, vi har beställt våra färdigtryckta och klara.
  • LB5

Ja vi tyckte att det var en bra deal :) Ska lägga in dem i mitt fotoalbum när de kommer. Borde vara ganska snart.

Prazzen skrev 2009-03-02 18:29:04 följande:
    Oj hjälp va billigt med tanke på att dom var färdiga.Någon bild på dom kanske?
  • LB5

Vilka beställde ni? Våra hette "I do...", de var söta och lite skämtsamma :)

Prazzen skrev 2009-03-03 16:55:13 följande:
    Kul att vi hade tänkt lika Vi har beställt våra från Calligraphen.Inte farligt dyrt och snygga
  • LB5

nice

andbeyond skrev 2009-03-03 22:45:42 följande:
    Måste bara dela med mig! Var ute och provade klänningar idag bara för att känna efter lite mer vad jag faktiskt vill ha och det slutade med att jag klev i DEN klänningen! Åh! Kände mig verkligen fin! Så nu blir det den, min storasyster sponsrar en del som bröllopspresent så jag har möjlighet att ha drömklänningen *lycklig brud* :)Finns bilder i mitt galleri.. Inte helt säker på om jag ska ha en sådan lång slöja, men en liknande om än inte så lång..
  • LB5

Håller helt klart med! Men efter att ha inspirerats här så blir jag helt uppfylld och går och berättar för kompisarna om alla caketoppers och strumpeband och små presentlådor jag läst om ändå :)

Vi har fått hem våra inbjudningar nu wohoo!! Såklart hade jag slarvat och skrivit weddingannouncer.se istället för .com, typiskt typiskt typiskt.

När ska ni skicka ut era inbjudningar? Vi satte OSA 15 juni, så vi kanske kan vänta ett tag med att skicka ut dem, men jag vill nu!!!

Prazzen skrev 2009-03-05 23:00:09 följande:
    ja jag har ju helt klart blivit bröllopstokig Trodde inte att jag skulle vara SÅ fokuserad och tänka så mycket på bröllopet hela tiden.Och bröllopstorget är precis vad som behövs eftersom nära och kära inte orkar lyssna på en hela tiden
  • LB5
    andbeyond skrev 2009-03-06 10:21:29 följande:
    Vi skickar ut inbjudningarna på måndag, hoppas jag. Panduro strular med min beställning men förhoppningsvis kommer den idag. Lika bra att vara tidigt tänkte vi, så folk kan planera sin semester. Vi sätter OSA 20juni.
    Det har du rätt i, men det är kanske inte så jättemånga som har semester i slutet av augusti? Men det är iof lika bra att skicka ut dem så att man kan börja få en känsla för hur många som kommer :)

Bry dig inte om vad din mammas sambo säger, kör som ni har tänkt! Lycka till Kram!!
  • LB5
    Prazzen skrev 2009-03-08 21:02:20 följande:
    ja just nu är nog inte det osanolikt.det hade jag aldrig trott innan
  • LB5

Nippran, jättesnygga inbjudningskort :) Själv gjorde vi två stycken och gav upp. Så vi beställde färdiga... ska försöka skicka ut dem i slutet av månaden wohoo

• LB5

Vad ska ni skriva i "info bladet" i inbjudan. Har fastnat lite...

Det vi har tänkt att ha med är:
    -Vägbeskrivning till kyrkan/festlokalen
    -Vad vi önskar oss
    -Hotellinformation för utländska gäster

Vad mer?

Tack!

• LB5

Ok tack! Vi har en bröllopshemsida, mest med information om Stockholm och hotell etc. för gäster som kommer ifrån andra länder. Men vi ville ändå skicka med ett litet infoblad i inbjudan.

Min farmor är 78 och har också varit in och kollat :) Hon har fyra teknikintresserade söner ;)

• LB5

Härligt! Vart ska ni åka?

Prazzen skrev 2009-03-14 17:44:07 följande:
    Idag har vi bokat och betalt en del av våran bröllopsresa.Känns så mycket verkligare nu när vissa saker faller på plats
  • LB5

Ja, vi kommer att åka till Alperna :) Kommer nog att vänta till november eller december. Ska bli så himla roligt!

Prazzen skrev 2009-03-14 22:37:48 följande:
    New York i 7 nätter.Kommer att åka ca 1 vecka efter bröllopet.Ska ni åka på någon bröllopsresa?
  • LB5

Såg att coldplay ska spela i stockholm den 22/8 Men jag tror nog att alla vi bjuder kommer att välja att komma till vårt bröllop istället

Är så glag för flera av mina vänner ifrån USA har bokat biljett för att komma till Stockholm, så himla roligt!!

• LB5

Har äntligen fått iväg inbjudningarna!! Jäklar vad mycket jobb det var fast vi hade beställt "färdiga" inbjudningskort... Jag sa när den här tråden startades att jag skulle få ut dem i helgen... 1 månad senare... haha.

Ska bli så kul att få svar!! *längtar*

• LB5

Vad härligt!! Väntar på bilder :)

Nippran skrev 2009-03-27 20:12:46 följande:
    Är helt överlycklig idag!!! Jag har fått tag i en guldsmedsaffär i Nordstan som inte hade några helst problem att ordna min ring precis som jag vill ha den. Nu kommer jag få min regnbågsring i alla fall!!!Ringen beställde jag givetvis direkt!
  • LB5
    Nippran skrev 2009-03-28 12:28:08 följande:
    Jag kommer att hämta ut ringen första veckan i augusti...men den som väntar på nåt gott... :)
  • LB5

Hehe, det stod om dem i någon annan tråd Vi köpte några som hette "tillsammans", men ingen har kommenterat frimärkena :-/

• LB5

Idag på jobbet var det några kollegor som sa att det hade fått dem och såg fram emot bröllopet, vet inte riktigt om det betyder att dom kommer? Ville inte vara bridezilla och fråga... Annars har några släktingar skickat sms, jättegulligt.

Allt som allt ganska bra respons

Nippran skrev 2009-03-31 18:10:20 följande:
    Förresten hur har det gått svaren på era inbjudningskort? Har det dykt upp några ännu?
  • LB5

Hej tjejjer! Länge sen jag tittade in här... enligt vår bröllopshemsida så är det 98 dagar kvar!! Jag har lagt upp några bilder på klänningen nu, är mycket nöjd, men den måste sys in och upp en hel del... så det blir nästa projekt. Någon som kan rekommendera en bra sömmerska i Stockholm?

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09