Inlägg från: SMarie |Visa alla inlägg
  • SMarie

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09

Vi beställde från kortdesign.se och ja vi är mycket nöjda. Vi hade tidigare fått hem provkort både från dem och från calligraphen. Calligraphens kort var snett och fult vikt. Men kortdesignkortet var så fint så fint.
    www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=6800

• SMarie
    Prazzen skrev 2009-03-02 23:43:24 följande:
    Kommer att vara några bitar godis.Exakt vilken sort får vi se men kanske några praliner eller liknande Blir så bra om jag får säga det själv Vi har färgtema brunt och olivgrönt så askarna är bruna och så limmar jag fast grönt idenband runt askarna. Tar tid men kommer bli värt det.
    Haha jag har tänkt exakt samma sak.. fast jag ska ha bruna askar med rosa band runt..
    Har du en mall till askarna?

Vi kommer att ha 3-rätters med tårta efter och kanapeer innan, alla kommer att vara sjukt mätta...
    Visst är det dyrt men vi tänker som så att vi verkligen aldrig planerar att göra om det här och då vill vi verkligen göra det på riktigt...
  • SMarie
    Ozziechick skrev 2009-03-04 22:48:45 följande:
    Åh, jättefin klänning! Vad roligt att du hittade så rätt! KOllde lite i ditt album, är det den frisyren du skall ha? Den gillade jag verklgen! Själv kan jag inte bestämma om jag skall ha utsläppt eller uppsatt...
    Åh jag tycker också att det är svårt, uppsatt utsläppt...???
    Jag lutar just nu åt uppsatt därför att jag inte vill bli svettig av håret i nacken.. låter kanske konstigt men det kan ju vara hur varmt eller kallt som helst och då vill jag gardera mig, men som sagt jag är inte säker... Hm.. det är tur att vi har någonstans att skriva av oss... Det är ju sjukt underbara i-lands problem vi har.. hahaha!!!
  • SMarie
    andbeyond skrev 2009-03-06 10:25:49 följande:
    Förresten, pratade med min mammas sambo häromdagen (eller egentligen med min mamma, han satt bara med) och berättade hur vi prioriterade i budget och hur vi tänkt med mat och så. Då vi knappt dricker någon alkohol själv så kommer vi ha ett alkoholfritt bröllop då det kostar en hel del. Vi ska ha liveband och dans och trevligheter iaf - men då säger min mammas sambo "Vaddå, jag trodde ni skulle ha en bröllopsfest, inte en stel, lång middag med ett bröllop innan. Har aldrig hört talas om ett bröllop utan alkohol, folk kommer ju ha jättetråkigt".Blev så himla ledsen. Om han nu tycker det kan han väl hålla det för sig själv.. Är liksom tillräckligt jobbigt att han är den som får komma på mitt bröllop och inte min pappa (som gick bort när jag var 18). Det var han som sa det om tårtan också.. Man ska inte lyssna på "folk" men det är så svårt.Så. Nu skrev jag av mig lite. Känns bättre.
    Äh va fan skit i det kör som ni har tänkt er, det är eran fest.
    Men tänk inte att han får gå istället för din pappa, det blir ju jättejobbigt... Tänk istället vad din pappa skulle vara stolt över dig. Och att han skulle vilja att du var glad och lycklig.

Ett annat sätt är ju att faktiskt undvika att prata med honom om bröllopet alternativt förklara att du blir ledsen, svårt men oftast värt det.
    Lycka till!!!
  • SMarie

Vi skickade ut våra i förra veckan.. lite tidigt kanske, men jag ville bara få det färdigt..
    Jag måste sluta stressa över det här....

• SMarie

Oj man kan snart tro att jag lever här...

Vi har gjort en bröllopssida. Vi ville att inbjudan skulle vara snygg, clean och inte plottrig med all info utan snyggt med en liten webadress längst ner bara.

• SMarie

hahaha ja vi lär ju vara knäppa när det väl är dags... Bridezillas!!!!

• SMarie

Menar du tips på vad ni ska skåla i???

• SMarie

är det bara vi som har en hemsida???

• SMarie

åh, vi kanske ska bli facebook kompisar??? Eller jag vet inte, det kanske är askorkat...

• SMarie

hohoho tom min mormor 85 år har dator och har varit inne på vår sida...

• SMarie
    andbeyond skrev 2009-03-15 18:10:31 följande:
    Har varit hos Mamma i helgen, fick hennes vigselring att ha som min egen. Ska skriva in våra namn bredvid hennes och pappas. Den fungerade jättebra med min förlovningsring (fastän jag aldrig tänkt på att kunna ha vigselringen). Känns bra att pappa får vara lite delaktig i bröllopet fastän han inte är här. :)
    wow vad häftigt!!
  • SMarie

åh vilken fin klänning.

Vi har beställt egna klistermärken att sätta på våra presentaskar. Och jag har börjat utforma festhäfte och placeringskort.
    Jag har dessutom gått ner 5 kilo sen jag köpte min klänning, hahaha hoppas det går att sy in..

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09