andbeyond skrev 2009-03-06 10:25:49 följande:
Förresten, pratade med min mammas sambo häromdagen (eller egentligen med min mamma, han satt bara med) och berättade hur vi prioriterade i budget och hur vi tänkt med mat och så. Då vi knappt dricker någon alkohol själv så kommer vi ha ett alkoholfritt bröllop då det kostar en hel del. Vi ska ha liveband och dans och trevligheter iaf - men då säger min mammas sambo "Vaddå, jag trodde ni skulle ha en bröllopsfest, inte en stel, lång middag med ett bröllop innan. Har aldrig hört talas om ett bröllop utan alkohol, folk kommer ju ha jättetråkigt".Blev så himla ledsen. Om han nu tycker det kan han väl hålla det för sig själv.. Är liksom tillräckligt jobbigt att han är den som får komma på mitt bröllop och inte min pappa (som gick bort när jag var 18). Det var han som sa det om tårtan också.. Man ska inte lyssna på "folk" men det är så svårt.Så. Nu skrev jag av mig lite. Känns bättre.
Äh va fan skit i det kör som ni har tänkt er, det är eran fest.
Men tänk inte att han får gå istället för din pappa, det blir ju jättejobbigt... Tänk istället vad din pappa skulle vara stolt över dig. Och att han skulle vilja att du var glad och lycklig.
Ett annat sätt är ju att faktiskt undvika att prata med honom om bröllopet alternativt förklara att du blir ledsen, svårt men oftast värt det.
Lycka till!!!