• Sååå lurade

Är folk på tradera helt jäkla galna?

Jag har köpte diamantkonfetti på ebay men för att slippa budgivning så blev det väldigt många stenar i olika storlekar från 4mm till 10mm.

Nu har jag lagt ut lite av det på tradera för att få igen lite av pengarna och för att jag inte kommer at duka med 12000 akryl diamanter. Jag har lagt upp dem 100 i varje auktion och nu har jag auktioner uppe på 160 kr. Det är helt sjukt, jag trodde kanske att 30 kr var rimligt, men nu skäms jag nästan. Antalet stenar jag har i varje auktion ryms i en handflata. Kan jag verkligen ta så mycket betalt? Är folk så här galna eller är det bara jag som tycker det är sjukt mycket pengar för lite plast?

• Svar på tråden Är folk på tradera helt jäkla galna?
  • Sååå lurade

Jag har varit jättenoga med beskrivningen, kan länka en när det är slut om ca 10 min så jag inte gör reklam

Det är inte fler än på bilden, jag har däremot använt samma bild som ebaysäljaren för det var helt omöjligt att fota dem själva..

De slutar på 195 till 235 kr:-O

Jag har skrivit AKRYL i rubriken, folk måste skita ut pengar haha

• Sååå lurade

en tjej har precis betalt 485 spän för två sketna påsar...

Jag tjänar pengar ikväll...

Jo jag slänger nog i lite extra i påsarna tror jag...

• Sååå lurade

hm, jag har två dolda auktioner, nån som vet hur det går till då?

• Sååå lurade

dolda köpare var det, men de syns nu...

• Sååå lurade

www.tradera.com/auction/auction.aspx

Här är den som gick högst...

Jag har verkligen varit så ärlig jag kunnat, förutom delen där jag pratar om att byta tema... Men nu känns det som jag lurar folk... Är väl inte meningen att jag ska få dåligt samvete...

• Sååå lurade

Jag får tro på ditt ord, själv känns det helt horribelt. Men de vet ju inte att jag köpte 12000 "diamanter" på ebay för 300kr och att dessa köpare tillsammans betalar 1400 för 800 av dem... Ja jag har inte bara tjänat igen pengarna, jag har även så det räcker till min brudbukett... haha

Petrailondon skrev 2009-02-16 22:26:51 följande:
    Jag tycker 250kr lat ganska rimligt.. Du har inte lurat ngn..
  • Sååå lurade

Tack för stödet, inte lätt att vara förr med ett samvete

• Sååå lurade

Ja de är verkligen jättefina, och jag ska ha de mot en svart löpare, blir supersnyggt. Men sålde en del för annars har jag så mycket stenar att det skulle sett ut som en grustag på bordet...

Men Fru Rothman, jag rekomenderar att köpa på ebay, för DET är billigt...

Fru Rothman skrev 2009-02-17 10:35:32 följande:

jag tycker stenarna är jätte fina. hmm.....kan kanske skall ha ett diamant tema när man skall ha balen när jag fyller 30. du har inte tagit ngt överpris tycker jag. alla är vi olika i våra begränsningar när det gäller pengar o beskrivningen är utförlig. lycka till
  • Sååå lurade

Ja en tjej har redan hört av sig och ville ha uppskov till barnbidraget. Det är fler av dem som har budat in flera av auktionerna, så jag antar att de är intresserade. Vi får se.

phly skrev 2009-02-17 10:47:41 följande:
    det finns också sånt folk som lägger livlig bud, sen slutför aldrig affären.
  • Sååå lurade

Ja jag ska väl inte förvånas kanske. Vad kul att se ett inlägg utan error Humlan66...

Humlan66 skrev 2009-02-17 11:55:32 följande:
    Har sett att folk skrivit i beskrivningen att dom själv betalt si och så och ÄNDÅ bjuder folk över och det med råge.. man sitter och bara skakar på huvet iblandFinns dom som INTE vill förlora med *s* så länge dom står för sina bud och inte ska hålla på krångla så är det ju bra :)
  • Sååå lurade

Nej, jag får se det så, nu har jag genomfört alla affärer och alla är supernöjda om man tittar på mina omdömmen... men jag tycker det är galet

• Sååå lurade

Ebay är enklare än tradera konstigt nog. Man registrerar precis somm på tradera och så måste man registrera ett paypalkonto.Det blir några turer innan man kopplat ihop mailen, paypalkontot och ebaykontot med en hel del bekräftelser. Men det är ganska enkla instruktioner...

Det finns budgivning men mycket mera köp nu erbjudande och ang porto så har många säljare hjälpmedel i annonsen där man kan räkna ut portot till sverige... när man vunnit en auktion så kan man direkt göra betalningen med ett enkelt knapptryck och slå in ett lösenord så är det klart. Inga krångliga överföringar...

Lycka till!

Nanne84 skrev 2009-03-02 21:03:24 följande:
    Hur gör man när man handlar på Ebay, hur funkar betalning och frakt osv. Har bara beställt på Tradera innan men är sugen på ebay nu
  • Sååå lurade

ja i mitt fall är det mest försäljning av sonens kläder och dito men det här är första gången jag gör ett sånt klipp. Är nog för lat för att bli en "svartsäljare"

phly skrev 2009-03-03 14:41:50 följande:
    man skall helst inte sälja "svart"lite hobby är väl okej. men dom som år ut och år in säljer. då är skattemyndigheten nära på
Svar på tråden Är folk på tradera helt jäkla galna?