• Ore

I vått och torrt (del 5)

Är också här, och vinkar litet, men ska fortsätta gräva mer mig i annat så jag inte börjar gråta. Min kollega, som gifte sig drygt en månad efter mig, berättade att hon var gravid och ska ha barn i augusti. Jag gratulerade och allt, jätteroligt för henne.

Sedan gick jag upp på mitt kontor, stängde dörren och tyckte det var för jäkla orättvist att hon blivit gravid direkt men inte jag. Sedan fick jag rycka upp mig och gå på möte, men nu är jag tillbaka i självömkansträsket...

• Ore

Gratta din son från mig med, passionsblomman...

Och jag försöker att vänta med gråtandet till ikväll, det blir så jobbigt om linserna sköljs ut... Plus att måste man gråta så gör jag det helst mot makens axel...

• Ore

Jenny: Kunde skrivit det själv, mitt humör går också litet upp och ner, och min man är också litet orolig för hur graviditetshormoner kan påverka det... Men att p-piller ger humörsvängningar kan jag skriva under på. Jag bytte p-pillertyp, och fick mycket mindre migrän men betydligt mer humörsvängningar. Dock så är det inte bara p-piller som spökar, situationen i övrigt spelar också mycket roll. Den största effekten på mitt humör kom när jag slutade plugga och inte längre hade tentaångest och liknande.

Angående ålder så blir jag 28 till sommaren Så åldersmässigt så ska det inte vara någon fara på taket för mig heller med graviditet. Börjar väl snarare vara vid snittåldern för en förstagångsföderska...

Mitt humör igår ledde för övrigt till att min dator fick sig en rejäl utskällning, varvid maken såg en möjlighet att få mig att må bättre genom att lova mig en ny dator. Att humöret orsakades av besvikelse över mitt icke-gravida tillstånd kan vi ju inte påverka mer än vi gör...

• Ore

Jaha, igår var det en annan kompis som visade sig vara gravid... Undrar vem som tänker avslöja graviditet idag, förväntar mig ett neddimpande mail från vem som helst av mina kompisar precis vilken sekund som helst?

Litet härdad blev jag väl dock... För det var inte alls lika jobbigt igår, blev mest bara glad för kompisens skull. Visst litet avundsjuk också, men inte så jag började gråta i alla fall.

• Ore

Har hört från flera olika håll nu att massage inte är bra när man är gravid... Får nog alltså hålla koll på detta, brukar gå till en kiropraktor/massör regelbundet, så det kanske är idé att tala om för honom direkt om jag är gravid, så att han kan anpassa behandlingen.

Jag SOVER för övrigt också på nätterna. Drömmer inget, eller kanske inte minns något av det. Eller, jo... Jag kan drömma att jag faller ibland, och kan vakna av att ´jag blir rädd. Och känslan när jag inser att jag ligger i sängen är som att man kraschlandar där.

• Ore

Jag är här *vinkar*

Har beställt en ny mobil, bestämt vägguttagen till vårt hus (vi är mitt i ett bygge...) och ska nu ta itu med att städa lägenheten. Det är dock liiiitet svårt att göra framför datorn.

Ingenjörsbruden: Det kanske är den ekonomiska oron som gör att de inte riktigt vill låna ut? Vi hade våra lånemöten med bankerna för typ 1,5 år sedan, och då var det inga större problem. Vi bygger dock ute på "vischan" så det kan ju ha med saken att göra - lägre totalkostnad...

• Ore

Ingenjöris: Inte alls avancerat att sy lakan m.m. till en spjälsäng, lätt som en plätt. Bara att mäta, vika och sy. Bara raka sömmar... Glöm bara inte att tvätta tyget innan du syr, så att det inte krymper efteråt!

Hvidbrud: Hoppas att allt är ok, har ingen aning om hur det är med flytningar osv...

Husbygge: Byggfelsförsäkring känns verkligen TOTALT meningslöst när man bygger i egen regi. Enda fördelen var att den var några tusen billigare än vi hade räknat med. (Vi bygger också helt eget). Bankerna (alla tre vi pratade med) ifrågasatte inte om vi skulle bli klara??? Vi tar ju dock inte in några snickare alls, mer än våra nära och kära som får jobba gratis
    Men detta var ju alltså lååångt före finanskrisen.

Härnäst ska jag välja golv till huset, jag väntar febrilt på badrumsförslaget - ska bli kul att visa maken.

• Ore

BIM är en bit bort för min del. ÄL var nu i helgen, så BIM blir 9/3 ungefär. Och blir jag inte gravid den här gången så beror det i alla fall inte på brist på simmare i rätt tid...

• Ore
    ingenjörsbruden skrev 2009-02-23 13:04:59 följande:
    Vi väljer tillsammans! Änn så länge så har det var en dans....men nu har jag fastnat för en ytterdörr som kostar ca 15' o det är ung vad alla 4 ytterdörrarna borde kosta tillsammans!!
    Jag fastnar för ALLT som är dyrt... Och det gör maken också! Vi är (tyvärr) väldigt förtjusta i lyxiga detaljer.

Och att jag väljer kanske låter konstigt, men det gör oss mest tidseffektiva. Maken säger t.ex. att "du behöver kolla på badrum", sedan diskuterar vi litet kort om vad som är viktigt så att vi är hyfsat överens. Sedan är det jag som kollar efter saker, jämför olika grejer och väljer. Sedan presenterar jag ett färdigt förslag till honom. Antingen så gillar han det direkt, eller så frågar han hur jag tänkt och så får jag motivera det...
  • Ore

Hoppas att det ser ut som ni tänkt er då, Ankan.

Fru L: Kram igen! (så ingen tror att jag dissar dig )

Har utarbetat reservplaner för om jag inte blivit gravid den här gången (vi är nog, på makens initiativ, så fjantiga att vi hoppar över nästa försök annars, för att helst inte få decemberfödd bebis...) Det blir detoxkur och SB-aktigt fotografering för min del då (föreviga den platta, bristningsfria magen ifall den är ett minne blott efter en graviditet)

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)