• Ore

I vått och torrt (del 5)

Nej, men jag fick en liten släng av melankoli och "fan att jag inte är gravid-känslor" och håller mig därför undan litet när alla visar sina UL-foton... Återkommer när det gått över...

• Ore

Sådär, nu är värsta melankolin över. Lyckades till och med vara ganska oberörd i en diskussion om barnvagnar och skötbord... Tack för kramarna!

Jättesöta små bebisar på era UL-bilder!!!

Tipsar också om att Råd och Rön tydligen har gjort ett sprillans nytt barnvagnstest, kan vara värt att kolla in (för er, inte för mig, än iaf...)

• Ore

Har för övrigt ett antal seeeeega dagar kvar till nästa BIM. Blä. Men i helgen ska jag på fest i alla fall Dricka bubbel och ha trevligt...

• Ore

Haha, jag skulle kunna göra en fullständig analys på samtliga alternativ, och sedan ändå gå på den med snyggast färg och mönster... Gäller nog även vagnar skulle jag tro.

Ska dricka litet bubbel för er också Ni vet att jag hellre skulle vara gravid, va?

• Ore

Hej hej! Litet lagom mycket bubbel igår, blev det. Trevligt var det i alla fall!

Ingenjöris: Är väldigt imponerad över att ni lyckas bestämma så mycket i förväg, vi tar det allteftersom hela tiden. Beslutsångest, kanske? Men också för att vi faktiskt har ändrat oss en del under tiden, och kommit på bättre idéer allt eftersom. Köksluckor var för övrigt en tvåmånadersdiskussion, minst. Jag vann den diskussionen, och när köket anlände så sa maken att det var ju faktiskt jäkligt snyggt...

• Ore

Litet plussitiva vibbar? Håller tummarna för ninnis!

• Ore

Åh vad spännande med svaga streck...!

Kan inte testa med ett digitalt test, de ger ju inte så mycket utrymme för olika tolkningar...?

• Ore

Ja, är det för tidigt att testa blir det nog negativt i digitalt test. Men spökstreck blir det ju inte i alla fall... Men det ska ju gå ganska fort att bygga upp hcg-nivån i början, så det borde ju kunna visa rätt inom några dagar...

Håller tummarna!

• Ore

Passionsblomman: Som Ninnis säger så är det nog så att man måste gå igenom och bearbeta en hel massa olika känslor. Det är nog inte helt lätt att tänka sig att man kanske inte kan bli med barn på det gamla hederliga sättet, och särskilt när man som ni redan har ett barn så är det nog ganska sunt ändå att ifrågasätta om man verkligen vill det så mycket att man är beredd att gå igenom den processen...

Men det är sjutton att processen ska vara så jobbig, och att det är så knepiga känslor att bearbeta kring det hela. Inte minst för er som blev inkastade i det här med provtagningar utan att ens ha hunnit vänja er vid tanken, hux flux så tog ni ett jättekliv åt ett håll ni inte riktigt tänkt färdigt kring.

Ge det litet tid, och litet lagom många tårar (det är nog oundvikligt) så kommer det ge sig vad som är rätt för er att göra...

• Ore

Och KRAM från mig med (som deppade litet igår, men idag är det "bara" en vecka kvar till BIM...)

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)