Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

Va ni är goa!!!! *SKICKARENBAMSEKRAM*
    En Synt-Anka o en Rock-ninnis.....jag kan väl va Demolition-Women

Nä jag är bara nojig.....jag är ju rätt tuff o kavat i vanliga fall o pjoskar sällan/aldrig....men verkligheten kommer så nära ibland...o jag har ju inte ens tänkt tanken innan Ankis MF....pluss alla knas-hormoner i kroppen
    Kom att tänka på vad jag hade gjort om vårt fladderbus inte hade rört på sig vid KUB-testen.....tanken fanns inte ens i närheten av mig när vi gjorde testet.....men man behöver ha ngt som skakar om en för att man ska inse hur bra man har det!
    Har känt vårt lilla fladderbus idag....så jag känner mig lugnare nu.

Hvidis, fick du en kick?! Visst är det fräckt!! Jag har känt av två st så här långt...än så länge är de gulliga...fasar för kickarna man kan få i slutet....misshandlad lever eller revben....lockar föga... skräckblandad förtjusning!

*hållertummenförLanoviavaresighonvillellerej*
    Kom att tänka på gps:en....men indianerna kanske har lärt sig klockan iallafall?! Man ska ju vara glad för det lilla i tillvaron...*hihihihi*
    Tradigt att försöket inte funkade idag heller.....men hur är det man säger....tredje gången gillt?!
    Men det är jäkligt irriterande när man vet exakt vad man gjorde för fel....man kan reta gallfeber på sig själv!

Födelesedagar är heliga....hoppas att maken kan få till en bra planering för min 30årsdag i sommar.....förra året när han fyllde 35 så bjöd jag honom på övernattning på Mölle Grand Hotell med en grourme-middag samt golfrunda dagen efter! Mkt mysigt....så nu har han ju lite press på sig eller vad säger ni?!
    Han har pratat lite om ngt spa i Båstad....att vi ska bjuda hans föräldrar på det....(de kommer ju att slita massor med vårt hus)...men man kanske kan få åka dit själv osså?!

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-03-20 11:35:49 följande:

Ni kan nog sluta hålla tummarna, blod på pappret ser jag som att det är dags att kapitulera. Segt men som sagt skönt att indianerna kan klockan (de har ju egentligen bara missat en månad men det skall de minsann få äta upp) och att kroppen lärt sig veta hut).Tyvärr är det nog inte tredjegången gillt. På ena försöket var det tredje gången gillt i förrgår. Så det blir fjärde gången på måndag. Det andra var första gången igår. Urk vad trött jag blir. Som tur är inte jag skuld till alla misslyckade gånger.Bra att du är lugnare idag Ingejöris. Häftiga smeknamn ni har. Själv kan jag inte komma på något bra. Jag kan väl vara klarinett-novia isåfall.
    Hahahha Sorry...jag har lite dyslexi idag....mer än vanligt...läste KLANTInovia....*hihihihii* Sorry!

På tal om instrument....spelar ni ngt?
    Gissar på att lanovia spelar klarinett....rätt eller?

Jag (kan) spelar fiol, piano o har spelat blockflöjt...(dock annan flöjt som slits oftare....*hehehe* )
  • ingenjörsbruden

Nä men era snusk-fior!!!
    *skinnflöjts-ingenjören...näääe hujedamig o slår handväskan hårt mot knäna*

Fladderbuset diggar att åka bil...brrrr=elvisp!!

Annars spelar jag teaterapa!! *hihihi*
    Allan har jag aldrig lyckats så bra med.....hahahhaha!

• ingenjörsbruden

Hmmm...utan att ha så mkt erfarenhet i ämnet så tror jag att Blommis resonemang känns rätt/bra.....har hört att efter ett MF så rensar kroppen själv o många blir gravida direkt eller snart efter MF......så kör så naturligt som möjligt så håller vi tummarna o hoppas att det inte ska behövas ngn skrapning/sugning.

Vet att min chef gjorde en skrapning för 3 år sen.....hon hade ett utomhavandeskap så det behövde lite (mer) hjälp på traven att rensas ut.....men sen vart hon gravid månaden efter.....

Är det månne lite vårdagsjämningsdyslexi/skrivproblem som härjar här??? Det verkar iallafall inte så farligt som den gången Hvidis hade en engelsman i sig!!
    Nu är det bara en stackars dyslexiker!!

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-20 14:30:21 följande:
    Nu har jag iaf hittat ett till jobb att söka. iofs ett skötseljobb som parkarbetare...men kan vara nice att vara ute i fina vädret!
    Låter ju skönt...
  • ingenjörsbruden

*kramkram*

Ninnis: vi har åsså en sådan knepig telefon/porttelefon...fast våran öppnar inte dörren om man trycker på 5:an...eller så är folk för snabba o rycker för fort i dörren o då funkar det inte heller...så jag brukar gå ner o öppna!

Skulle ringa på hos en granne o hamnade någon helt annanstans...de hade glömt att koppla om telefonen...tradig system.

Vill osså prata med müsli.... Känner mig tämligen fredagsgalen för att göra det iallafall!!

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-20 15:22:35 följande:
    Åh vad mysigt, Lanovia! Ha det så trevligt i Kaaaalmaaar *sagt med utpräglad kalmardialekt*
    *utiKalmarestad...jadärfinnsdetingenkvast...utiKalmarestad...jadärfinnsdetingenkvast....förränlööööördaaaagen (sjunger på en gammal studentsång*
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-03-20 15:44:12 följande:
    Ni är mig några tokfior hela bunten!! Svensk pop-det var längesen!! (om man inte räknar melodifestivalen)Trevlig helg tjejer! Lanovia: Ha det så kul! Och NJUT av att du får dricka sprit!! Inge ont som inte har nått gott med sig. Åååhh vad har jag lust att dricka en GT!! Mmmm...
    Åhhh eller en hel flaska fint rödvin tillsammans med parmaskinka o taleggio!!! *dregel*

Var bara tvungen att susa in här igen till er!!!

Har fått kallelse till UL nu!!!
    15 april kl 11.00!!! Lite småknasig tid....o maken som jobbar i Malmö är nog måttligt road av en tid MITT på dagen.... kl 9 eller kl 15 funkar ju bättre....men MITT på dagen så blir det ju varken hackat eller malet med jobbandet....nåja....misstänker starkt att han vill följa med iallafall!
  • ingenjörsbruden

Jäpp det ville han....men hur han gör vet jag inte!!

Det hade varit supermysigt med en ledig em med maken....strosa lite på stan....ta en lunch....strosa o titta på bebiskläder....fika......
    Får väl se....misstänker att han har asmkt att göra på jobbet....så har vi otur så måste han köra tillbaks till Malmö igen...nåja det löser sig!

Nu ska jag svida om för en 5 km promenad i skogen!!

KRAAAAAAM!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)