Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

*jamåhonlevajamåhonleva...trallalalala....kanknapptsjunganärjagbalanserarbrickanmedchampagnejordgubbaroenstormaffigchokladtårta*

Usch o fy sicken lördag, Ankis. Tur att det inte var din födelsedag!
    Skönt att veta att allt är ute o ordning o reda.

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-22 10:12:00 följande:
    Tack återigen snälla girlisar! *smaskarpådengodatårtanochsuplarlitechampangne*Allt känns bra. Inga problem down there, bara en jäkla träningsvärk i nacken, armarna och i käken. Undrar vad de höll på med under operationen Skall dock vänta en mens tror jag. Så det inte blir missfall igen....
    Låter smart...så får kroppen komma in i rutinerna igen.
    Skönt att du mår så bra. Jag blir fortfarande helt förkrossad bara jag tänker på det....men som du säger/skrivit.....det fanns ju en mening med det.....

Ja man är helt fantastiskt stel i kroppen efter en op....blev opererad i mitt högeröga när jag var 11 år....sicken värk jag hade i käken o hals o nacke!! Trodde nästan att de haft isönder mig! Man ligger ju still rätt länge så det är ju inte så konstigt att man blir stel....men det är gooooood stuff man får....härligt bomullsfylld i huvud o kropp!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-22 13:18:15 följande:
    Åh min MAGE!! Jag går ju här och väntar på mensen-igår var jag så öm i magen att jag undrade lite vad som pågar.. MEN så har jag käkat min gudomliga Chili i två dagar i rad: Hvidis-taccopruttar kan omöjligt vara de värst! Jag känner mig gasad nog för att vara flygfärdig...
    Usch sådana gas-dagar är INTE roliga.....ibland önskar man att man hade en övertrycksventil så man kunde släppa på trycket UTAN att det ska passera igenom HELA systemet!

*hållertummenändå *
  • ingenjörsbruden

*springerefterBlommismedennäthåv......jädranskutandeförBlommanär dettrycki!!! *

lanovia: ja....de jädrans indianerna....klocka OCH GPS är vad de behöver.....o om de inte tänkt komma så kan de väl skicka ett trevligt kort eller nåt...typ vi har flyttat eller nåt!
    Låter som att du haft rätt trevligt i kalmaaaaaar...såg du till ngn kvast i lördags ?
    Det är konstigt....man är kavat o så räcker det med att rätt person frågar så brister allt.....men det måste vara skönt att ha någon som vet att ni försöker o så....skönt med stöttning.....ja utöver OSS så klart!!

Är osså nyfiken på hur Ore mår!

I natt drömde jag att jag ammade vår Isak igen....han var liiiiiiiten....vägde 3050 g!!! Men han var SÅÅÅÅÅÅÅÅ fin.....hahahahah det blir säkert en Isabella bara för att jag drömmer om en Isak!!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-22 19:51:02 följande:
    Ja, det där är konstigt! med att man nog tycker det är jobbigare än man känns vid för sig sjlv. Jag skulle berätta för hon som var tänkt att bli min företagskollega, och då började jag storböla! Mitt inne i Solna centrum stod jag och tjöt (vi pratade i mobilen)Helt chockad över min egen reaktion. Hos doktorn började jag lipa igen, så vi får väl se vad som händer när jag kommer upp till folket som ska göra den där utredningen...
    *muttrarogårohämtarärtröretochenSTOOOOOORhattnålförattstickahålpåBlommis*

• ingenjörsbruden

Ja nätet har en stor nackdel.....tror att generationen efter oss kanske kommer att ha mer problem med det i framtiden.....de verkar inte lika restrektiva med fotoinlägg osv......

Jag är nog osså arbetslös på stående fot om arbetsgivaren får reda på hur mkt tid jag suttit/sitter här!!!

Men det är i stället för rökpaus osv!

• ingenjörsbruden

Åhh jag bara måste få lov att gnälla av mig lite.....

man är väl känslig som gravid så det är VÄLDIGT skönt att få skriva av sig.....

Fredagmiddagen äts i köket....sen blir det sedvanlig filmtittande....dock så fryser jag så mkt så jag går o lägger mig kl 22......
    Hela lördagen gick till husfixeriande...körde halva skånerunt o tittade på tegel o färg på fönster tillsammans med svärföräldrarna....trevligt men askallt!
    Lördagskvällen tillbringar vi o svärföräldrarna hos makens bror o fru....äter kyckling o pitabröd o provbelyser huset....
    Hem sent o liiiite filmtittande innan jag stupade i säng vid 23...maken sitter uppe o fortsätter se filmen......

Hela söndagen sitter vi var för sig o skriver armaturförteckningar, förteckningar på blandare o vitvaror, toaletter o badkar, kök, tvättstuga o badrum.....(dock smiter jag inte på BT för att få lite socialkontakt )
    Så på kvällen så sticker maken ute o springer o jag går 3 km i skogen...skönt....men jag hade hellre gått 5-6 km tillsammans med honom...men nåja...han behöver sin motion......
    Hem o jag börjar med kvällsmaten medans maken monterar isär 3 armaturer för att de ska lämnas tillbaka.......
    Maken kryddade moset igårkväll....med (i min smak) alldeles för mkt vitpeppar....o är det någon krydda jag absolut inte klarar av så är det vitpeppar.....lite grann i sås osv går jättebra o då kan vitpepparn lyfta maten...men jag klarar inte av när jag kan smaka vitpepparn....
    Så maken märkte att jag inte åt så mkt....o när jag berättade vad det var så blir han skitsur....o säger att....men du lyssnar ju inte på mig när jag inte vill ha grillkrydda på popcornen o i moset så i fortsättningen får var o en krydda själva....
    O när jag då protesterade mot grillkrydderiandet så blev han bara mer irriterad o arg....för då kunde jag ALDRIG ta till mig kritik o bara acceptera kritik.....o när jag då fortsatte för att förklara mig...att jag faktiskt inte använt grillkryddan de senaste gångerna o då faktiskt tagit till mig kritiken så blev han bara mer irriterad o sur.....
    Så han går o sätter sig framför tv....o jag känner att jaha....då är det inte lönt att gå in där o sitta ....för då sitter han bara o surar o tittar på tvn...så jag fixade istället det sista på köksritningarna....skrev upp kulörförslag till hela huset.....hängde tvätt...borstade katten o lekte med honom....gick sen o la mig o läste bok.....

Blir bara så sorgsen......social kontakt med maken=0.....kände att det inte ens var lönt att ta upp ämnet att jag hellre åt i köket där vi kan prata samtidigt istället för att sitta vid tvn o bara glo.....

Klagar jag så säger maken bara....ja men vi umgicks ju hela lördagen.....?!?.....

Någon som känner igen det manliga/kvinnliga beteendet?
    Känner mig som ett ufo när jag vill sitta o prata.....men han hellre vill sitta vid tvn......

Sicken roman det blev....så typiskt mig....hahhahhaa
    Sorry!!

• ingenjörsbruden

Hahahahah ja jag är en riktig gnällis känner jag!!
    Tur att ni kan låta bli att läsa inlägg om ni inte orkar läsa....

Den reklamen är bra....tror att det kan vara så i många familjer....tyvärr.
    Vi har ju lite väl mkt just nu.....maken stressar upp sig extra mkt....tyvärr går det ju ut över mig....för honom är tv o film avkoppling....o jag känner mig ensam....tur att jag ska träffa tjejkompisarna på fredag o få snattra o umgås.

• ingenjörsbruden
    Cantaton skrev 2009-03-23 11:44:53 följande:
    Mmm, det tror tyvärr jag också..TV är avkoppling för oss båda, frånsett att jag blir extremt rastlös av att titta på TV o gör en miljon saker samtidigt
    Jag hatar tvn.....fast hamnar där ändå....skulle lätt klara mig utan tv....men maken skulle go bananas.... .....
    Läser hellre.....sen när vi har barn o hus så hamnar man nog inte framför tv på samma sätt....
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)