Lanovia: Va skönt att allt verkade bra.....får nog säga än en gång att det är tur att vi har Blommis om ni nu ska göra ung samma sak. Fick din man ett litet rör att fylla....hade inte herr Blommis en burk? Boooorde vara svårare att pricka i ett rör....hmmm!
Hvidbrud skrev 2009-05-15 14:47:36 följande:
Vad skön Lanovia! Så är ni ju bra igång!Har hemtat nycklar idag. Nu har vi fått lägenhet!!! Så härligt med mycket plats. Ett rum gillade varken jag eller maken. Iskall nastan stickande ljusblå färg... Det blir att måla. Allt var rent och fint, men min pedaniske make tar sig nog öve i morgon och gör rent en gång till för säkerhets skull...Vi ska göra marokansk stämning på balkongen, med puffar och planter och mynta och ljuslyktor . Blommis vad växer bra i öst? Eller det kanske är ankan jag ska fråga det?Nya sängar ska köpas söndag och barnrummet är det finaste av allt! Bara kakelplattorna i köket som är läskiga. Hur kan man ha 70-tals kakel i en 80-tals lägenhet??? Ska köpa självhäftande plast och fixa och dona....Nu vet jag varför jag var så där dödstrött för ett par dagar sen... Jag har åkt på en rejäl förkylning. IGEN! Nyser och snörvlar och nästan droppar på kunderna. (örk) Ankan: Huset låter ju underbart!! Hopppas att du får jobbet, så du kommer lite närmre !Sen var det mer jag skulle komentera, men min hjärna minns inte längre... Jo, Ingis! Vilken härlig utflykt! VAr på NImis för typ 13-14 år sen. Så vackert! I höstas skulle jag visa maken det, men jag kunde inte hitta nergången... Men det är så vackert där i allafall. Skulle vilja gifta mig igen, men där uppe vid fyren i blåsten, barfota med vilda blommor i buketten och en enklare klänning i lätt silke... (om man nu slapp planera resten) bara jag mannen och världen.
Va härligt med lgh...hahahah ja min make hade nog osså tagit en extra städning själv...hahahahha!
Skönt att bara ett rum är i direkt behov av målning. Känns väl rätt ok? Ja du...kakel i köket....vi har rosa kakel....typ gammelrosa.....o guuuud va jag störde mig i början....men sen har man lite grejor framför så tänker man inte på det på samma vis....har sett sådana kakelklistermärken på Lagerhouse...men det är länge sen......
Ett annat alt är att sätta en glas-skiva framför o ha något fint tyg eller tapet bakom.....
Kan säga att det är nog värt att åka upp o kika på Nimis igen...det växer helt otroligt!
Men det är en jäkla väg ner o upp...*torkar svetten fr pannan....*
Nääää usch o fya mig...förkylning *går o hämtar en go filt o gott grönt te med ingefära i...klappar om försiktigt*