Ankan: Ja..hahaha det är tur att man väger upp varandra....
lanovia 08 skrev 2009-03-23 13:01:01 följande:
ingenjöris, vad segt när ni verkar prata om varandra. *kramar* Jag vet inte vad jag skall säga, då jag inte känner igen mig. Mitt tjat om kommunikation går nog inte hem längre...så jag bjuder på kramar istället.
Äsch...jag är nog bara extra känslig o gnällig....o så sitter vi just nu i en extrem situation....pressar oss massor med husfix/val för att snart drar makens arbete igång på 150%....de har inte fått tillgång till arbetsplatsen....så de är 3 månader efter....inte deras fel....men tidsplanen ska ÄNDÅ hållas....så maken började stressa redan i feb....vilket jag inte fattade då....vi hade ju gott om tid på oss m huset tyckte jag....men så hade han inte berättat om jobbet o så.....hade vi ätit i köket istället för framför tvn så hade högst troligt den kommunikationsmissen inte uppstått!!!
Problemet är att jag undviker att ta upp kommunikationsproblemet....för maken tycker att vi pratar tillräckligt med varandra så om jag klagar så tar han det högst personligt som att HAN inte räcker till.....
Har kommit fram till att vi ser extremt olika på saker o ting....vi har varit ett par i över 7 år....o på den tiden så har maken bytat jobb o arbetat i 2 STORA projekt.....så han tycker att det aldrig har varit enformigt/händelselöst utan han tycker att det har varit grejor hela tiden.....förra året blev det ju förlovning och bröllop....vilket jag planerade båda gångerna.......jag ser arbetet som ett race för sig o privat ett för sig....vilket har gjort att jag varit rätt frustrerad på att han inte friat på 6 år.....
Men han är man o jag brukar skoja om att de inte klarar av att göra två saker samtidigt.....men det ligger i vårt fall lite sanning i det hela......
Jag ska inte ösa mer gnäll nu.....jag är bara känslig o socialtundernärd!!