Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

Huvudsaken är väl att man spelar ROLL.. och DET gör vi ju alla så himla mycket för varandera eller huuuur!

Jag har spelat trumpet, kornett och althorn annars när jag var en mindre person. Min blockflöjt slog jag sönder när jag spelat fel för hundrafemtielfte gången..
    Piano började jag med, men när jag aldrig fick spela Für Elise utan bara köp varm korv, slutade jag.

I högstadiet tog jag sånglektioner, men min lärare blev långvarit sjuk, så jag fick aldrig särskilt många...

Men kör sjöng jag länge i ! Åh, vad mycket kul vi hade...

• passionsblomman

Ankan: Fyyyyy vad drygt och inge kul alls med piller och skit! ffa att gå och inte veta om och hur ont det ska bli...

Ja, det där med arbetslösheten, det skriver jag verkligen under på! Det hade inte kunnat passa bättre än nu nu nu!

Jag går just nu i dagarna och väntar på mensen, kanske blir det idag redan. Då ska jag ju gå och ta det där blodprovet på tredje dagen. alltså hoppas jag den inte kommer förrän imorgon, för då blir det blodprov på måndag. Nu kl 13 ska jag kolla om de ens har öppet på söndagar(ifall det kommer idag)

Helst kan den låta bli att komma alls....

• passionsblomman

Nu har jag kollat med kliniken: det gåt rutmärkt att komma nästföljande dag om man rkar ha en helgdag som tredje mensdag. Det var ju skönt. RUTMÄRKT? Jag jag undrar hur det är det går då egentligen?

Bra humör är väl bra Ankan. Men jag blir inte ett dugg förvånad om det kommer att svänga en del för dig. Ibland försvarar sig ens person med att bli jättemunter eller energisk eller så när nåt hemskt händer. Men du verkar ju inte vara en grubblare ändå, så... Var bara inte rädd att släppa fram vad som än dyker upp för känslor!

• passionsblomman

Ja de vill säkert ta det i den ordningen. Jag undrar om det inte kan vara positivt om kroppen liksom aktivt fattar att den ska jobba bort det här? Har inga belägg alls för det, men så att den liksom aktivt får fart på sig och ställer in sig igen på att BLI gravid? *spekulerar*

Ankan80 skrev 2009-03-20 13:30:18 följande:
    Men vad tror ni om skrapning eller piller. Jag är inne på det första.Men de vill väl först prova pillerna? Billigast så, men smärtsammast för mig....
  • passionsblomman

Ja inte vet jag, det var bara min spontana tanke.
    Det har ju visat sig vara så att mycket i det vanliga förlossningen påverkar att hormoner utsöndras och mjökproduktion sätter igång, läkning påskyndas och att knyta an till barnet-ämnena flödar osv. Vilket komplicerar kejsarsnittödslarna på ett sätt som många inte alls räknat med när de begärt snitt pga rädsla för att föda.

Tännker mig att kroppen kanske hänger lika underfundigt ihop när det är ngt sådant här?

Ankan80 skrev 2009-03-20 13:44:34 följande:
    Mm...det låter ju väldigt logiskt!
  • passionsblomman
    nej det ska det väl i allsindar inte ta!
    Ankan80 skrev 2009-03-20 13:56:15 följande:
    så det får gärna inte ta flera månader......
  • passionsblomman

Hihi, nu fick jag Ledinlåten i huvet bara för det ...."vi é på GÅNG! Vi é laddade vi é tända! Vi é på gång, ikväll kan allting hända...vi ska löpa linan ut ,kasta loss, det finns inget som inget som kan stoooopaaa oooooooooooooss! VI É PÅ GÅNG!"

• passionsblomman

För att:

Ninnispinnis skrev 2009-03-20 14:25:14 följande:
    och att du snart är på gång igen, Ankis!
    Sedan har vi ju tjejer i den här tråden som är på gång, laddade och tända mer än deras män verkar fatta att de ska leva upp till...och nu är det snart fredagskväll

Spika fast porttelefonerna!
  • passionsblomman

Å vilken rolig helg! Ha de underbart!!! kram!

lanovia 08 skrev 2009-03-20 15:02:31 följande:

Helt rätt!Nu måste jag rusa till bussen. Skall iväg med ett tåg till Kalmar. Skall dit och kramas med underbara tjejer som jag inte sett på 6 mån. Ha det så bra allihopa. Kram!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)