Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Ingejöris du har att göra. Jag vill inte ens tänka på min påsk just nu. Skall flänga åt alla hålla o hörn känns det som.

Precis som Hvidis missade jag massa inlägg förut, konstigt och en himlans massa att läsa ikapp.

Passionis, you can do it!!! Gogogogo!
    Tråkigt med vågar som lider av produktionsfel.
    Min verkar ha motsatt fel just nu. Har tills denna vecka bara gått neråt vad jag än har gjort. Men det lär ju ändras nu. Har hunnit med tårta två gånger idag och en del godis. Och bättre lär det inte bli under kommande helg.
    Banta tycker jag är onödigt, men däremot kan ju omläggning av kost vara en bra idé. Har du testat viktväktarna? För mig funkar det kanon.

• lanovia 08

Hejja Blommis!!! Bra, räknar starkt med att du bjuder på en promenad idag med. Åtminstonde en halvtimmesrunda.

Celeste bra att du bokat tid. Och som Blommis sa skit i att det är en han. J
    ag gick ett tag hos en gynekolog som var både man och från typ Iran/Irak. Det krävdes att svälja både en och två gånger, väl med bena i vädret så kändes det som sak som vem som rotade runt. Han var precis lika duktig som en kvinnlig svensk.
    Jag har aboslut inget emot invandrare, men just när jag kom till en gynekolog kändes det konstigt nog mycket jobbigare, men som sagt det gick ju över.

hmmm jag tycker nog nästan denna tråden är barnförbjuden mellan varven. Och defenitivt mansförbjuden.

Skall försöka sammanfatta lite så att du hänger med här Celeste
    Vi har 3 gravida: Hvidis, Ingenjöris och Ore
    Sedan har vi Blommis, hon har en son redan. Supercharmig sådan. Andra barnet låter dock vänta på sig och de får nu hjälp.
    Ankan hade tyvärr ett MF och försöker på nytt. Första resultatet får vi se om en vecka. *håller tummarna*
    Ninnis har försökt typ 6(???? nu gissar jag lite ) mån nu. Hon har dock som det verkar trampat lite för ivrigt för hennes cykel har pajjat. Eller så är det inidnernas GPS som har gått sönder. Någon har hänt ialla fall.
    Ninnis och jag är nog trådens skengravida. Jag o maken har nu kämpa på i väldigt nära 1 år, resultatet har låtit vänta på sig. Men jag vet nog allt om hur det känns att vara gravid, har testat alla symptom. Hjälp väntar i maj.
    Betty Boop är också en nykomling, hon har redan en liten tjej(?). Denna fick de efter 6 kämpiga år. Nu är det dags för nr 2. Vi håller tummarna för att det går utan hjälp denna gång.

Hoppas nu inte jag glömt någon för då kommer jag skämmas.

• lanovia 08

Så där nu har jag dödat lite tid som jag skulle använda till att läsa artilar här på jobbet. Skäms på mig!!!

• lanovia 08

Tack.

Jag ger mig också av inom en timme. Skall bli skönt med ledighet. Dock känns den alldeles för flängig, ja ni märkte ju av mitt utbrott här om dagen. Vi åker idag till stugan umgås med delar av de mina. Imorgon blir det Oslo, lördag 30 årskalas i denna stad. På söndag tillbaka hem och hem till makens föräldrar (som också varit med upp i Oslo) för att ha påskmiddag. Sedan tänker vi åka hem och vara hemma själva på måndag. Fixa i huset och på kvällen ägna oss åt våra egna hobbysar (fotboll och orkester.

Nästa storhelg finns en viss risk att jag sätter mig i excil hemma i huset. Den som vill mig något får komma dit, jag rör mig inte en mm från tomten.

Glad påsk!

• lanovia 08

Hej alla. Nu är även jag tillbaka här. Har överlevt påskens flängande, idag har vi varit hemma hela dan. Sååå skönt.
    Det är ju väldigt trevligt att träffa alla men önskar att det kunde vara mindre krav på att göra det just precis vid högtiderna. Menmen...

Idag har vi varit i trädgården och röjt, hela min kropp värker av utmattning nu. Framförallt brösten.... Det laddar väl inför indianbesök antar jag.

Blommis, klappa dig själv på axeln nu. Hurra vad duktig du varit!!! Efter detta förtjänar du lite godis (man måste unna sig det någon gång i veckan) om du inte redan ätit detta hela påsken.

Hvidis förstå att du saknar mannen. Brukar inte ta så lång tid innan skönhetskänlan över att vara ensam byts ut mot saknad. Men nu är du en dag närmare hans återkomst!

• lanovia 08

Helt rätt Blommis, äta måste man, gör som du märkt bara väldigt stor skillnad med vad man äter.
    Jag är nästan glad, har gått upp 1 kg under påsken. Vilket egentligen suger, men med tanke på hur mkt jag ätit av pizza, godis, kakor och massa godmat hade jag blivit rädd om det inte hade visat sig på vågen nu. Men det gör inget för jag har ändå gått ner massor från början. Satte på mig ett par byxor i morse som jag bara har på vår/sommar. Sist jag hade dem i september så satt de så trångt så de knäppte upp sig själva. Nu sitter jag här skönt på stolen, byxorna knäppta OCH de klämmer inte! *klappar mig själv på axeln*

Ore, man kan ju hoppas. Men hoppet har försvunnit helt från mig. Varför i hela fridens namn skulle det ha tagit sig denna månad?
    Vad gäller barn nr 2 (om vi nu får barn nr1) så har jag alltid sagt att jag vill ha 3 år emellan för det har jag sett som den ultimata åldersskillnaden. Men med tanke på hur lång tid det tar för oss att få till nr 1 så kommer vi nog inte vänta så länge med nr 2.

Hvidis om jag räknar rätt så kommer ju din kompis stora barn vara drygt 2 år så egentligen är det ju inte så himlans tätt. Men visst hon kommer ju få nr 2 medan nr1 är som jobbigast och utforskar ALLT.

Gud vad härligt det var att bara få vara hemma och rå om sig själv och inte alla släktingar igår. Började med att springa på morgonen sedan var vi ute hela dan i trädgården. Och ja Hvidis har ju en klar bild av hur det gick till. Därefter cyklade jag till orkestern, är 1 mil bara en väg. Också träffade jag en kompis från Argentina så jag fick äntligen prata lite spanska igen (månader sedan sist). Var helt slut i kroppen när jag väl gick o la mig.

• lanovia 08

Hehe ja det kan ju bara Ninnis svara på egentligen. Men från min sida sett var det bara ett sett att tala om att cykeln gått paj.

Celeste97 skrev 2009-04-13 16:09:55 följande:
    Jag förstod aldrig det där med att Ninnis trampat för ivrigt så att hennes cykel pajjat?! Trampa ivrigt = vilt sexliv??
  • lanovia 08

Hallåååå?? Vad är detta, tråden där man annars inte har en chans att hinna med... Har inget vaknat ännu?
    Eller skrev jag något fruktansvärt konstigt imorse?? *scrollar tillbaka o läser*

• lanovia 08
    Ankan80 skrev 2009-04-14 13:11:27 följande:
    Känner ni av något, ni som har BIM denna veckan?
    Ja jag har grymt ömma bröst. Kan inte minnas att de brukar vara så här jobbiga, men det brukar de förmodligen. Också är jag trööttt. Vilket förmodligen beror på att det varit fullt upp hela helgen och nu första dan på jobbet denna veckan.

Håller tummarna för att du får jobbet.

Ore, tror folk har en tendens att se sånt. Särskilt kvinnor som redan varit gravida själva.
    Visst kan det ta sig vilken månad som helst. Men jag har liksom lagt ner hoppet av någon dum anledning.

Hur har det gått för Blommis idag?
  • lanovia 08

Vad bra att du fick din undersökning Blommis, då får vi se hur det går på torsdag.

Hoppas din kollega har rätt Ninnis. Jag var hos optikern idag, satt då och funderade på om man kunde se i ögonen om någon är gravid. Kommer hem och läser alla era inlägg om folk som kan se i ögonen. Hmmm... jaja hon sa inget ialla fall.

nu skall vi städa köket, jag skulle hellre lägga mig i soffan. är så tröööööttttt.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)