Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt (del 5)

Jag sitter här och funderar lite på....
    ...hur gamla är vi i den här tråden egentligen?

Jag är alltså 38 och det är väl därför i kombination med att vi försökt i flera år nu utan results, som det blev sån fart...

Hur pass mycket eld i knutarna är det för er andra?
    Det går ju inte att komma ifrån att åldern spelar en ätt drastisk roll i de här sammanhangen, annars skiter jag i hur gamla folk är...

• passionsblomman

Nä, jag hade ingen panik alls när jag fick sonen vid trettio, däremot ville jag INTE äta P-piller då, för jag hade ätit det i så många år att jag tyckte det fick räcka.

Hvidbrud skrev 2009-02-17 19:18:40 följande:
    Jag blir 33 i mars. Tyckte att det var på tiden, men det var ingen brådska, kan nog vänta 2-3 år till nästa.
  • passionsblomman

HA ha!

Ninnispinnis skrev 2009-02-18 10:16:03 följande:
    Oj då, Hvidis! Vad gjorde den stackaren för att förtjäna det?Annars kan man ju göra som Jerry Seinfeld:- Om jag får ditt telefonnummer så ringer jag tillbaks lite senare.- Eehhh, nej.... Det går inte...- Du vill kanske inte att främmande människor ringer hem till dig på din fritid?- Eehhh, nej...- NU VET DU HUR DET KÄNNS!
    Ja, för tusan! ett helt litet kompendium kan man säga....fyra sidor med massa info fick sambon i det brev som han SLET upp igårkväll!

Man ska fylla i om man har spillt! och det ska stå om man spillde i början, i mitten eller i slutet!

Med tanke på de manliga familjemedlemmarnas träffsäkerhet när det gäller toan,(jag blir GALEN när det är droppar på ringen!) så hoppas jag det är stor öppning på burken...
  • passionsblomman

Hihihi! Ja, vi asgarvade härhemma igår. Allt är nog bra nu, för han var som om inget hänt(typiskt det också...)och sa att ja, det är väl inget att tjafsa om jämfört med vad ni går igenom,

-Jag börjar känna att det där "*unka i en burk" av mig själv uppfunnet, skulle kunna riskeera att bli ett uttryck härhemma, typ "bara att gilla läget och göra det man ska"

Pappren, jadet var en del instruktioner faktiskt, typ att man inte får ha haft sädesuttömning på 2 dygn...(läser man i porrtråden så verkar ju bara det kunna vara en utmaning av monumentala mått för en stackars man!)

Men, sedan var det en hel massa om varför detta görs, skillnaden på olika sorters analyser, hälsodeklaration och så adress och karta och allt möjligt.

Man får också intyga att man är införstådd med att "delar av provet sparas...för bla forskningsarbete..."

Som jag sa"ditt lilla kladd kan visst bidra till att rädda världen"

ingenjörsbruden skrev 2009-02-18 11:12:03 följande:
    Hmmm....snacka om att byta samtalsämne!! Det där fånleendet känner jag def igen!! Passionis: Kompendium...4 sidor för att fylla en burk?! Hahahahaha ÄR det en utförlig instruktion med mkt bilder kanske?! Va inspirerande att fylla i om man precis spillt... *hahahahaa* Lite småroligt är det iallafall! Hur var hans reaktion i övrig...?
  • passionsblomman

Oh! jag fattade inte vem det var som skrev först!

*förvirrad när bilderna byts*

Det är ju en jättefin bild, men din gula ros utmärkte sig MYCKET mer, den ser man direkt!

Ja, helt annan inställning nu, och tydligen som vanligt inget som helst behov av att komma hem och säga något om att"det blev ju inte så bra igår men nu tänker jag så här..."

Så, jag sa bara "jag tycker inte det här är så jäkla mkt att diskutera faktiskt"

"nä" sa han och lovade att åka och *unka i en burk...

• passionsblomman

Nä, nu är han och besiktigar bilen...

men jag tror han sa typ torsdag...alltså imorgon!

De sa att de ville få provet snarast, för det tar en månad innan hela analysen är klar!

Ninnispinnis skrev 2009-02-18 11:41:15 följande:
    Ska han göra det idag?? I detta nu??
  • passionsblomman

Herregud!

Apropå privatliv!

Ninnispinnis skrev 2009-02-18 11:45:19 följande:
    Vad skönt, det känns mycket tryggare att veta att han besiktigar bilen Men imorgon! Spännande! Han skuller bara veta att det sitter ett helt gäng med BT-kompisar och hejar på honom... Eller inte...
  • passionsblomman

Jag kan ju säga att alla grejor som var under gravideten chockade min sambo rätt ordentligt1
    Han var med på precias alla undersökningar ochså, bla ett vaginalt ultraljud...
    ..då fick han nog och hojtade till åt läkaren "men ta det LUGNT för fan!! Nu får du väl lägga AV!"

Hihi! Ja, det är inte så mycket som förblir privat i bebisvärlden...

Ninnispinnis skrev 2009-02-18 11:52:10 följande:
    Japp!
  • passionsblomman

Ja, den filmen ska vinog undvika tror jag...hihi

visst , han blev nog väldigt överraskad, så nu är det nog lugnt...

lanovia 08 skrev 2009-02-18 11:59:32 följande:

Kanske bäst att inte vet det. Men Blommis vad skönt att han ändrat inställning. Då var det nog bara första choken som visade sitt fula ansikte i förrgår. Ni kanske skall titta på Hans och Hennes ikväll för att "lugna" honom lite. Nej nu är jag bara dum. Men kunde inte låta bli att komma o tänka på hur mycket problem killen hade där för att få till det.
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)