• Ankan80

I vått och torrt (del 5)

mmm...det är lite läskigt det där. Störst "risk" verkar det ju vara med Facebook, så där får man vara restriktiv med bilder och vad man skriver.

Här tror jag inte det är någon fara. Fast jag har blivit upptäckt när jag skrev om vår fotograf. Det blev lite misstolkat så fotografen verkade lite sur där ett tag. Jag var livrädd att hon inte skulle komma eller kanske ta dåliga bilder.

Men vi rädde ut alla frågetecken och jag förklarade vad jag hade menat. Jag hade tom bara skrivit i någons gästbok, så det var liksom inte i en tråd heller...

Jaja....trevlig måndag på er alla!
    Vi satsar på verkstad i maj, så det inte blir en nyårsbebis samt att det kan vara bra att vänta en indianperiod.

passionsblomman skrev 2009-03-22 20:50:43 följande:
    Jag kom just att tänka på det som uppmärksammats på bla nyheterna:att folk blir googlade på av arbetgivare osv och att det kan vara tungan på vågen då man söker jobb osv.Om någon listar ut vem jag är och så läser här......då får jag vara arbetslös föralltid!
  • Ankan80

Hihi...hej gnällis!
    Skrattade åt det där med grillkrydda. Det vill min man också ha på allt Får säga till innan om att jag inte vill ha det på makaronerna...hehe

Tror det är vanligt beteende ja

• Ankan80

Ohh..nu kom jag på en sak....

Jag käkade rosenrot vid förra plusset. Undrar om det hade någon inverkan eller att det bara blev så? Verkar ju inte funka för alla....

men kanske bättre att käka det än låta pli....man blev ju lite piggare av det också, så skall nog börja direkt idag!

• Ankan80

Klart du får gnälla ingenjöris!!! Det är ju de vi är här för....ja kanske inte gnälla på oss....men alla andra

Så tjöta på....kommer ju fram sånt som stämmer så väl med sin egna situation...så man vet att man inte är ensam...

• Ankan80

jag brukar titta på tv o mannen framför datorn nu på vinterhalvåret.....vad skall man göra liksom....
    jo, vi går o tränar också...

sen när våren kommer är jag ute o fixar i trädgården o mannen mekar med bilarna.....

• Ankan80

Idag har jag börjat mitt nya liv.
    Har iofs redan gått ner lite, men nu har jag minst 1 1/2 månad på mig att äta nyttigt och börja träna lite hårdare igen.

Gör ju detta mest för att fördriva tiden o fokusera på något nytt. Vet ju att jag går upp igen sen ....förhoppningsvis

ingenjören: vi är rätt lika parmässigt, fast tvärtom. jag tycker det är trevligare att sitta hemma, är inte lika social o spontan som maken. Tur han drar med mig på saker annars hade jag nog blivit en eremit....som då o då träffade kompisarna...

• Ankan80

Lanovia:
    Ta inte detta fel, men funderar ni på att kolla upp er? Det har väl iofs gått ett år än....men kanske inte så frustrerande om om man vet att antingen det är si eller så eller bara naturen som är seg.

Håller tummarna för nästa BIM!!!!! Kram

• Ankan80

Passionis:
    Hur funkar det när man är arbetslös? Måste man gå på massa möten eller det "räcker" att man söker jobb hemifrån....

Har en månad o en vecka kvar nu så....

• Ankan80

Aha...tack passionis!!!
    Tycker man har rätt att ha sin egna plan. Klart du inte är en smitare.
    Vissa kanske tycker det är dumt att jag planerar att bli gravid nu när jag skall bli arbetslös....men det sk*ter jag högblankt i

Jag är med i Trygghetsrådet genom det företaget som jag är på nu.
    Har verkade schysst, och vill också att om jag får ett jobb skall det vara lika bra eller bättre....

jag söker ju som sagt så fort jag får nyss om något som passar min bransch...där är både hög- o lågavlönade jobb...

• Ankan80

Ja, just det....den där snablars doktorn du råkade på....

Nä, har man jobbat tidigare och avsikten är att få ett jobb/starta eget senare o inte utnyttja så tycker jag man har rätt till en omställningsperiod....!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)