• Ankan80

I vått och torrt (del 5)

MMM..var ute en lite längre promenix på lunchen....
    massor med fina vårblommor och buskarnas knoppar brister snart på vissa buskar...

I eftermiddag blir det trädgårdsarbete. Hoppas solen dröjer sig kvar ett tag till...

Tänk, nu kan jag gräva hur mycket jag vill utan att vara orolig....

• Ankan80

Ja, vi är väl lite tidigare här nere i skåneland....hehe
    Kliar i fingrarna...har nästan klippt ner alla perenner och prydnadsgräs nu.
    Sen vi köpte huset har jag utökat rabatterna med 50%, så jag får skylla mig själv.....
    men så är man på plantskolan o hittar något fint o då måste man ju bara hem o göra plats för den o gärna lite fler växter....

Jag borde ju följa någon slags plan, men det har jag inte råd till . Brukar köpa växter till halva priset när säsongen är slut för dessa...tex. utblommade rhododendron o magnolior etc....

Trist med en-streckaren......håller ändå tummarna för ett plus !!!!

• Ankan80

Hihi....kul med en likasinnad

Tyvärr börjar min trädgård bli full nu....kan inte göra fler rabatter.....eller kan jag det

Projekt i vår blir att skapa lite mer rumskänsla, vilket kan bli lite klurigt då mannen tvunget skall kunna köra runt huset på gräsmattan.....fast jag tycker inte om det såklart

• Ankan80

mmmmmm....det lät härligt.....fattas bara lite fågelkvitter...

• Ankan80

Ja, fåglar stora som små finns här med...tänkte mer på min bild jag fick framför mig när jag tänkte din trädgård

Min granne matar fåglar och ibland är det som rena hitchkockfilmen i hennes trädgård....tycker inte om.....

men de små söta får gärna komma

• Ankan80

Här har solen gått i moln....ett dåligt tecken? haha..

Jag skall ändå ut i trädgården i em....

Tror ni man kan ha ÄL 6 dagar efter en skrapning? Borde vara minst 14 dagar. Fick ägglossningsont typ en kvart innan lunchen....
    mycket märkligt....kan ju vara att de vaknar till liv också...

• Ankan80

Hihi....ja, den söker efter en ny inneboende

Åh, jag längtar så efter att få må illa igen

• Ankan80

Blev inget trädgårdsarbete igår. Solen gick i moln, det blåste och började så småningom regna o snöa. Brr
    Så det blev dammsugning i stället

Lanovia
    Japp, krokusarna överlever snön!
    Hoppas kroppen din snart börja uppföra sig!!

Blir kroppen knasig mån tro av all den här gravidjakten? Min är ju också lite knasig ibland. Mest att jag FORTFARANDE har min spänning nere vid ljumsken. Har varit så sen oktober.
    Hade det varit nåt fel borde de ju upptäckt det nu med alla blodprover o undersökningar tycker man...

Jag tror att det är något annat än de kvinnliga som dummar sig...

• Ankan80

Jo, men det är jag under masken....

Tack förresten
    Ninnispinnis skrev 2009-03-27 12:14:13 följande:
    Och jag trodde du var gul, Ankan!
  • Ankan80

Nä, jag är ju brunhårig...därför man såg mina gråa hår...som inte finns längre...hehe....

Hvidbrud skrev 2009-03-27 12:12:52 följande:
    Kul att få ansikte på er! Hade föreställt mig att du var ljushårig!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)