Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Ja fredag är super! bästa dan på veckan.

Ankan80 skrev 2009-04-17 13:50:03 följande:
    Härligt med behållna jobb!O så är det fredag med!!!!
  • lanovia 08

Nu kom mensvärken så du Ninnis behöver nog inte oroa sig för att missa mitt test.

Ninnispinnis skrev 2009-04-17 14:39:25 följande:
    Hvidis, på sidan/framsidan och snett neråt/framåt. Bra förklaring va?! Nu ska jag köra till Småland! Ha en underbar helg, sötingar!Förresten, hur ska jag kunna vara utan vetskapen om Blommis framsteg samt Lanovias test fram till söndag kväll?????
  • lanovia 08

Grattis Hvidis! Vad kul!!!

*ropar ut i tomma intet efter Blommis. Var är du???*

• lanovia 08

Vad tror du Blommis, klart man orkar läsa! Skickar stora kramen. Förstår att det måste vara jättejobbigt. Hoppas nu bara att det tar sig. Du är välkommen ner i sanden hos mig och Ninnis om du vill gömma dig en stund. *kramar länge och hårt*

Nu skall jag återgå till soffan. Efter kvällens svampkurs är matte och hund lika trötta. Enda som vekar pigg är maken.

• lanovia 08

Nej, sådana här är vi mest hela tiden.

Blommis se nu till att sambon tar hand om dig, och du honom lite. Stoppa om varandra, glöm inte bort att älska varandra ni gör det här tillsammans.
    stor kram

Celeste97 skrev 2009-04-17 22:40:19 följande:
    Pralinen Jessica skrev 2009-04-17 12:22:48 följande:
    Hej Jessica, välkommen! Låt inte de andra tokiga damerna skrämma dig. Vi har bara lite vårfnatt!
  • lanovia 08

Ok är man trött känns det mesta mkt värre, men det är inget som du skall ursäkta det hela med nu. Det låter som du har all anledning att vara förbannad och ledsen. Hade jag varit i sthl hade jag kommit på stört och gett dig en kram.
    Hoppas din sambo får veta att han lever idag. Verkar inte som han för fem öre förstår vad du går igenom.
    Det är nästan så jag måste ställa frågan, förlåt men den måste fram. Är det du som vill ha barn och han bara rycker på axlarna och säger ok då? Eller vill NI ha barn?
    jag vet tidigare att du sagt att det är du som vill mest, men vill han alls eller gör han detta för din skull???
    Stor kram

Själv testade jag imorse, blev negativt. Är så trött på min förbannade kropp som bara luras hela tiden.

• lanovia 08

Oj här har hänt mycket. Vi har ägnat stor del av helgen åt kantarellsök med hunden. Har varit jätteroligt, men jag är inte mindre trött nu än jag var i början av helgen.

Börjar med att svara på Blommis innan jag läser vidare. Det låter ändå som att sambon vill och bra att du har kolla på vart han står och hur han tänker även om det går emot din egen logik ibland. Hejja er ni kommer fixa detta!!! Självklart skall vi inte döma din samob. han har också sitt jobbiga med det här och går igenom det på sitt sätt. Bra att han ansträngde sig imorse.

Tycker också det är kanon att vi har Betty här, som kan ge perspektiv på det som händer oss från en som redan gått igenom det.

Ja det är skit surt att testet visade negativt för mig igår. Men ännu är inte hoppet ute. Befinner mig nu på BIM+2. Mina billiga test tog slut igår så imorgon eller tisdag skall jag prova med CB digital från apotektet. Får se om jag kanske klarar hålla mig tills på tisdag, då har ju indianerna en extra dag på sig. *kör ner huvudet i sanden igen och viftar på baken*

• lanovia 08

Välkommen Lexmaja. ja de 2veckorna vet vi nog alla här hur jobbiga de är, de barar släpar sig fram.

För nya som är förvirrade över vad vi är för konstiga folk här inne så kan jag rekomendera att läsa inlägg 1876 på sidan 188. Där har jag försökt göra en snabb sammanfattning om oss vad gäller bebisskaffarstatus.
    Många av oss har hängt här länge nu. Hunnit prata om de mesta i vardagen gått igenom plus, MF och besvikelsen när de otrevliga indianerna infinner sig efter de 2veckornas långa längtan. Ja som sagt vi har gått igenom mkt ihop så det kanske inte alltid är så lätt att komma in här då vi är som mest uppe i en diskussion. Men till er nya, välkomna hit och ha tålamod med oss-

• lanovia 08

Blommis, egentligen är det bra att det inte finns kantareller just nu. Man lär dem med hjälp av torkade och burkkantareller. Problemet är oftast inte att få hunden att kunna hitta kantareller, då de väl lärt sig hur det luktar och förstått vad vi vill, utan att få dem att markerera när de hittat den och helst inte äta upp svampen. Detta underlättas av att vi själva får placera ut svampen och vet var den finns.

Nej ingen indian ännu... Fortfarande trött som tusan, har precis sovit 1h (men det beror nog främst på att vi varit ute mycket den här helgen), ömma bröst och välidigt svängigt humör. Humöret får jag nog nästan bara av att inte veta varken ut eller in då varken plus eller indianer infinner sig.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)