Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Testar

• lanovia 08

Nä man blir lätt maniskt. Jag brukar bli så jag tillslut springer på toa var 5e min.

Hoppas nu det inte blir indianbesök för dig.

jag skall sova nu så jag kommer upp tidigt imorgon. Att vara ensam hemma innebär ju att jag skall hinna med både morgonpass o lunchpass med hunden plus jobba mina timmar på jobbet och dessutom hinna hämta hunden på dagiset (där hon är på eftermiddagarna) i tid. Så upp tidigt är det som gäller.

• lanovia 08

Hej på er. Har läst alla igår och idag men har inte orkat skriva något. Kände ett litet behov av paus, inte från er utan bebistankar. Orkar liksom bara inte, nu har det gått ett år o inget resultat. Tänk om det aldrig kommer funka...
    Fast iof så har jag MF misstankar för denna gång så jag skall väl inte vara för pessimistisk. MF är ju ialla fall tecken på att det kan bli något. Men är ju inte säkert att det var det...

Ore spännande att få se det lilla underverket!

Blommis vad duktiga ni är.

• lanovia 08

Oh vad bra!!! Då finns det ju hopp att lyckas själva. Men får ni någon hjälp också? Provrörsbefuktning är helt nerlagt eller?

• lanovia 08

Nä det är inte så lätt att hålla sig borta...

*sätter mig i bilen och brummar ner till Lund, var det någon som sa grill?*

andbeyond, vad tråkigt besked. men bra att få veta hur läget är. Som Ninnis säger bara ni som kan veta när det är rätt.

Blivande fru L, spännande hoppas nu att det tar sig under de närmaste 6 mån. Vad händer annars? Vad är nästa steg? Är frågvis bara för att jag vill veta vad som väntar oss...

• lanovia 08

Imorgon är det Valborg och min älskade kommer hem igen. Vad jag längtar nu.

• lanovia 08

Men vännen *kramar Ankan hårt*
    Det är jädrigt svårt att inte bli bitter mellan varven. Du har ju varit där också och blivit bortdragen så jag förstår helt och hållet att du blir ledsen. En tröst är ju ialla fall att ni båda vet att ni fungerar och kan få barn. Nu är ju indianerna igång så förhoppningsvis går det fort för er att få ett plus igen och snart har ni ett barn.
    Har du hört något mer om jobb? KOmmer ni fortsätta försöka nu eller vänta tills du vet mer om jobbet?

Det där med att få höra något i förtroende har jag svårt för. Ok om en kompis berättar något hemligt för mig så springer inte jag och berättar det för allt och alla, verkligen inte. Men en utav min närmsta vänner har en tendens att säga "det här får du inte berätta för nån inte ens Y (alltså min man)". Jag hatar den kommentaren, jag o mannen pratar ju om ALLT. Tyvärr gav jag henne löftet att hålla tyst en gång när det berörde både mig o mannen och vårat bröllop. Efter det pratar jag lite mer brevid mun, men BARA till mannen och han för givetvis inte vidare.
    Vart jag vill komma med detta vet jag inte riktigt, kanske att jag även här förstår hur du känner Ankan.

• lanovia 08

Hehe tydligen har vi inte lämnat bajsåldern bakom oss

Ankan låter som en klok prioritering, jobba kan man göra senare. (så länge ekonomin går ihop)
    Ja det är tur att vi har varandra här.

Vi skall ha fest ikväll. Maken försökte se positivt på mitt indianbesök. Men tänkt då kan du ju dricka på Valborg. hehe hördes att han hellre velat något annat men ändå han försöker hålla andan uppe..
    HOppas jag inte lackar ur helt bara, kommer vara en höggravid och 2 andra småbarnsmammor där, plus en nyfödd. Gäller att hålla bittherten stånen. Iof brukar nyfödda göra att min bitterhet försvinner, de oftast så underbara i sig att jag bara blir lycklig...

• lanovia 08

andbeyond, what the f.... man säger ju att en olycka sällan kommer ensam, men nån måtta får det väl vara. Är så jädrans less på den här lågkonjunkturen nu. Hur illa är varslet? Är det helt klart att han får gå eller är det typ 10 varslade och 7 som får gå?

Ninnis skickar en kram och hoppas det känns snart. Kommer maken hem idag?

Ingenjöris kan lova att det skall gosas. När indianerna väl lämnat scen så skall det verkligen tas igen. Det är payback nu. Allt slit som jag haft när han varit borta skall betalas tillbaka i natura.
    Nej nu skall jag inte vara sådan, är verkligen inte hans fel att han varit tvungen att åka iväg. Men har känts tungt mellan varven.

• lanovia 08

En kram till Hvidis också som inte har humöret på topp

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)