I vått och torrt (del 5)
Du, jag kan säga att det har växlat rejält under åren! Sist, när jag hade en handläggare som inte hade så många andra att "ta hand om" var hon på mig som tusan och skickade en massa jobb jag var tvungen att söka-som att städa pendeltågsvagnar osv.
Eftersom jag ju sökte, men ville ha en så bra tjänst som möjligt inom det jag kommit vidaree till genom utbildning, fick man ju råångest. jag tycker jag har gjort mina hundår med allsköns städjobb osv.
NU har de tydligen så in i baljan mycket att göra att de inte ens gav mig en handläggare förrän nu häromveckan...
Det finns ju heller inte lika många jobb att anmoda en att söka heller.
men däremot har de ju kommit me detta med jobbcoacher osv och vad det mer i detalj innebär, lär jag väl också utröna.
Kanske låter jag som värsta smiteren, men jag vill gärna få veta hur detta med infertilitetsutredningen( gud vilket långt ord!) utfaller och utifrån det ta dt här med företagsuppstart. DÅ vill jag ha all coaching och uppstartshjälp som finns, men jag vill helst intekomma halvvägs med det, och så bli gravid SEN. Jag vill NU gravid och SEN starta egethjälp...så just nu får de gärna glömma mig lite.. åsså hit med ett plus! så kan jag få det där viket, och sedan bli mamma igen...och DÅ får de hjälpa mig i starta eget planen..
Bra plan va?
Så, de har en hel massa krav och man har massor av skyldigheter, men just nu har de begränsade resurser att kuta med blåslampan tror jag. Så, är man bara lite på själv och söker där man kan, så brukar nog de flesta få ngt innan dagarna tar slut för en.
Du kommer att få gå på en grundinformation som sker i grupp, med allmän info. sedan får du en egen handläggare, med denne ska du göra en sk handlingsplan, som sedan ska följas upp.
Den syftar till att sätta upp en plan för vad just du behöver för att öka dina möjligheter till arbete.
Vissa behöver gå jobbsökarkurs tex, ngn annan behöver omskolning...