Ha ha ha! I min trädgårdsfantasi FINS ingen gräsmatta. Jo,en alldeles exakt cirkelrund liten plätt på ett visst ställe. Den kommer det att räcka med handjagaren till.
Åh, jag drömmer pergola här och pergola där....damm och bäck och stenparti, fiiiina höga stenmuren...lavendelsolvrå och lilla skugglunden...Smultronklädd jordkällarkulle med små blåklockor, sedumtak på drömcarporten...lilla hörnet med hönor och ägg som jag kan hämta...bikupan på min fruktträdgårdsäng...Gud, jag döööör vad fint det är överallt!
Egentligen är allt just nu ogräs, halvdana överblivan igenvuxna saker som jag inte gjort själv uta som är kvarlevor och behöver börjas från början med. Fruktträden behöver beskäras-helst av ett proffs, och den halva av tomten som är natutomt har fått oroväckande mycket lövruskor...
jaja, min dröm är vacker iallafall...
Ankan80 skrev 2009-03-26 14:09:23 följande:
Hihi....kul med en likasinnad Tyvärr börjar min trädgård bli full nu....kan inte göra fler rabatter.....eller kan jag det Projekt i vår blir att skapa lite mer rumskänsla, vilket kan bli lite klurigt då mannen tvunget skall kunna köra runt huset på gräsmattan.....fast jag tycker inte om det såklart