Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

Ankan80 skrev 2009-04-06 16:26:07 följande:
    Jag gissar på att du inte vill ha lavve då ingenjören?
    Måste erkänna att jag inte är supersugen.... Men det finns ju fördelar iallafall när vi kommer till förlossningen!

Pluss så får man veta en massa konstiga saker när folk berättar om sina förlossningar...ni vet...jag sitter o håller för öronen men ibland så fastnar det lite knasigt o kanske onödigt vetande ändå!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-04-06 17:41:50 följande:
    Å herremingud-k´lavemang!Jo det frågade de och ja sa ja...sedan kom de med en påse full med vätska, hängandes på en ställning.jag stirrade på den och sa "menar du ALLT det där?"Hon sa ja!Men efter bara liten stund gastade jag "sluta det räcker! och FLYTTA DIG!"
    Hahahahaa.....o fya mig!! Tror dock att lavemanget i malmö var m hjälp av stolpiller....fråga mig inte hur DET funkar....

Har bara fått en känsla av att ett lavemang + värkarna hade varit lite för mkt....men ja.....jag vet ju inte med säkerhet...bara en känsla jag fått
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-04-06 17:58:14 följande:
    Det GÅR inte att prata förlossningar utan att det blir lite äckligt...märker jag.
    LITE????? *hahahahahhahaha*

Thanks for sharing! BÅDE menar det o liiiiite ironi!
  • ingenjörsbruden
    Ore skrev 2009-04-06 20:05:15 följande:
    Hmmm, vill nog inte tänka på förlossningsdetaljer riktigt än... *tralalalala, håller för öronen, nej ögonen såklart...*Idag har det snarare känts som att jag drömt hela plusset, och bara är rejält skengravid...?
    hahahah...*hållerossåföröronen o sjunger Aoooooallalallall*

Känner igen sådana dagar....de är inget roliga. Är du inte öm i brösten o har andra symtomer osv?
  • ingenjörsbruden
    Ore skrev 2009-04-06 20:09:45 följande:
    Jodå, brösten är ömma och illamåendet är där... Men ändå, jag kanske inbillar mig det också?Men men, det kanske vänder om jag får sova på saken...?
    Det tror jag inte du inbillar dig! Vänta bara ett par veckor så känner du rörelserna! Man kallar ju veckorna fr 8 o fram till v 18 (ung) för spökveckorna för då har man inte så mkt symptomer så man blir lätt lite fundersamt till om man är gravid.

Ska ni göra något tidigt ul eller så?
    Har hört ett par stycken som var lite besvikna när de gjorde ul i v 18-20 för då var fostret så stort så man fick inte in så mkt på en bild som man kan få på dem i v 13 tex.
  • ingenjörsbruden

*Wieeee* Håller tummen för Hvidis!!! O ja...det är idag de KAN få reda på vilket kön det är!!! Ooooh så spännande!!

Lanovia....det där är så himla energisugande......i min familj införde vi att varannat år så träffades vi på julafton o efterföljande år så blev det på juldagen.......det funkade superduper tills jag träffade maken.....där är det ALLTID julafton som gäller....o visst är det då det är afton men man har inte mindre mysigt bara för att man träffas på juldagen.

Alla sådana traditionsförändringar tar tid att införa.....nu ska vi försöka att göra en totalrokad med julen.
    Ska försöka fira julafton hos antingen min svåger o svägerska eller hos oss, o då ska allas syskon o föräldrar vara välkomna!
    Hittills så har julen firats hos makens faster som fyller år 2 dagar innan julafton...så det är hennes födelsedagsfirande.....
    Idagsläger så firar hon sin födelsedag med sin syster m familj...så vi tänkte att vi kunde byta....men det ses nog INTE med blida ögon....så nu har jag övertalat halva släkten hittills...så det är bara nåååågra kvar...

• ingenjörsbruden
    andbeyond skrev 2009-04-07 10:58:39 följande:
    Förresten, jag är tyvärr inte i väntans tider själv men just fått veta att jag är i väntans tider till att bli moster ;) *skutta runt*
    O va skojigt!!

Blir så himla sugen på att fixa lite med vår inglasade balkong när ni berättar om trädäck, gräsflytt o allehanda gröna växter.

Blommis: Ha en skön dag på Skansen!!!
  • ingenjörsbruden

Hvidis: *wiiiiiie* Oooooh så härligt!!! *klapparopussarpålillmuffinsan!*
    Skönt att allt såg bra ut!! Är BF fortfarande planerad till 29/8?

Traditioner är till för att förändras!!

Ninnispinnis skrev 2009-04-07 11:37:53 följande:
    Har ju tidigare skrivit att jag tror Fladderbuset är en flicka, men jag börjar tveka lite... Får lite pojkvibbar nu, Ingenjören...
    Hihihi....ja det ska bli spännande att se vad det blir!
    Det är rätt surt för min stolthet om det är en flicka när jag varit så säker på att det är en kille hela tiden.
    Men eg spelar det ju ingen roll....men jag kommer DEF att få höra det av maken....du är ju alltid 1000% säker på allting men när vi fick battingen så hade du fel.....lär nog aldrig få glömma det då! En stor fördel med flicka är att tillgången till att få låna beg flickkläder är större i bekantskapskretsen.

Oooooh jag är så glad för lillmuffinsan!!!!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-04-07 12:00:56 följande:
    Tror också att fladderbuset är en kille... Kanske får vi veta nästa vecka? Eller, vill ni vänta ingenjören?
    VÄNTA???!?! Nja...det kan jag knappt stava till!! *hahahahaha*
    Vi har fortfarande inte bestämt oss om vi vill veta eller inte...blir överläggning under påsken misstänker jag!
    15:e kl 11 ska vi på UL!
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-04-07 12:18:34 följande:
    Nu märker jag att jag gärna vill säga "Lillmuffan", men det går ju inte?
    Nääää....Lillmuffinsan!! Säkerligen INTE grammatiskt rätt för 5 öre.... hahahaha

Bra teori om bebisdrömmar o drömmar med motordrivna plyschsoffor....ligger helt klart en massa logik i det!

Är lite irriterad på att det inte finns så mkt könsneutrala kläder.....antingen tufft med döskallar o blå/grönafärger eller spets o blommor o ROSA!!!
    Nåja barnen kan väl 1 färg sen iallafall...
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)