Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Ja det är otroligt skönt!
    Nej inte det minsta ont i magen. Har haft lite ont i helgen. Men eftersom jag har mens just nu är det inget konstigt. Brukar ha mensvärk så det får jag ju räkna med även i fortsättningen antar jag.

• lanovia 08

Lycka till Ingenjöris. Vet att ni skrivit detta tidigare men bara så jag vet vad det är du skall göra. KUB innebär det att du förutom UL även skall ta extra prover för att se om det är något fel på den lille?
    Isak, är det vad ert underverk skall heta om det blir en kille?

• lanovia 08

*skickarstorakramen*
    Vad tråkigt! Men skönt att ni vet nu och att det finns hjälp att få. Dagens vetenskap är ju helt fantastiskt. Som det ser ut nu då så kommer det förhoppningsvis bli ett litet barn bestående av dig o mannen, bara att ni får hjälp på vägen att få till det? Bara frågar så jag förstått allt rätt.

Blivande fru L skrev 2009-02-24 12:34:09 följande:

Här kommer ett totalt egoinlägg: Idag har vi fått veta att mannens simmare inte är några simmare, de är alldeles orörliga. Dessutom ser de inte ut som de ska vilket gör att chansen för att vi ska lyckas på egen hand är väldigt, väldigt liten. Vi har fått remiss för provrörsbefrukning, det blir förmodligen ICSI (spermien förs in direkt i ägget med en tunn nål) eftersom simmarna inte kan ta sig in i ägget på egen hand. Känns skönt att veta men det är förstås lite deppigt också.
  • lanovia 08

Ingenjören, jag smälter! Tänk vilket liten en, redan ett liv i din mage.

• lanovia 08

Ok, då håller jag tummarna för att allt går vägen. Har ni något datum än för när ägg skall plockas och befruktas?

Blivande fru L skrev 2009-02-24 14:55:42 följande:

Lanovia: Ja, det borde gå att få till ett barn som har mina och makens gener. I värsta fall är kvaliteten på hans spermier för dålig och måste vi kanske använda donerad sperma istället. Vi ska förstås göra alla försök som går med makens spermier men om det inte lyckas är donerade simmare ett alternativ som vi kan tänka oss.Ingenjören: Har du varit på UL idag? *Nyfiken*
  • lanovia 08

Undrar förresten också vad som hänt med emmet99. Hon blev gravid men sen då? Kom tillbaks till oss. Lämna oss inte här i ovissheten.

Godisråttan är också en sådan som är borta. Hon har varit borta flera månader nu tror jag. Ändå är det så att hon saknas.

• lanovia 08

Hörr ni, ni gravida vad har ni för beräknade födelsedatum?

• lanovia 08

Oh, det var riktigt nära bröllopsdan det du!

• lanovia 08

Vad betyder det där leendet Ninnis? Väntar du fortfarande på indianerna???!!!

Ninnispinnis skrev 2009-02-25 14:22:34 följande:
  • lanovia 08

Oj man kan visst inte citera ett leende...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)