Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Ja de gör ju det! Och sedan kommer de o säger att det är vi tjejer som sätter sprätt på pengarna. Pyttsan1

Ja soffmys gjorde susen, har sett melodifestivalen. Var dåligt idag tycker jag. Nu skall jag gå o mysa på annat håll...

• lanovia 08

Ojoj vad alla sitter hemma och håller andan. Ninnis vad sysslar du med, sluta hålla oss på sträck bänken. Skall du testa imorgon eller vad???? *håller tummarna*

Idag har vi målat väggarna på vår nya toa. Förutom att det är mysigt att bara umgås med mannen har vi också fått en superfin väg.

Men oj vad jag varit deppig idag. Började nästan direkt när jag vaknade. Känner bara en hopplös förtvivlan. Känns som jag aldrig nånsin kommer bli gravid. jaja jag vet att jag är fånig....

Ninnis, mitt depp skulle bara våga få dig att hålla tyst om du plusar. ut med det nu!

• lanovia 08

*ojgnuggarmigsömnigtiögonen råkadevisstsomnatillframfördatorninattdärjagsuttitiväntanpåatthöranågotfrånNinnis*

Passionis tack, ja jag vet så väl att jag inte är ensam o att ni vet hur jag känner. Men fasiken vad man kan känna sig ensam och mest ofertil i världen i bland.
    ÄL närmar sig o det känns ju som totalt menlöst eftersom det ändå inte kommer fungera. hehe bra inställning jag har va?
    Som tur är stannar jag sällan länge i de här svackorna. Imorgon är jag förmodligen (hoppas jag) tillbaka i mitt "det är ingen stress"

• lanovia 08

Passionis jag glömde ju det viktigaste. *storabamsekramen*tillbaka för allt ni genomgår just nu. Var du på provtagning i tisdags? Hur ligger ni till i tidsplanering nu?

och helt klart har du rätt i att det är jobbigt att man inte kan planera sin graviditet lite mer. Det gör det ju lite svårt att planera reseten av sitt liv också.

• lanovia 08

Bara så att ni inte tror att jag ignorerar er helt. Har fokuserat på att få något gjort här på jobbet och i privatlivet, därav total tystad från mig de senaste 24h.

Mitt humör är lika nere som igår. Just nu känner jag mig bara allmänt less och deppig över allt o inget.

Ninnis, vad jobbigt. Men som sagt ett svagt streck är också ett streck. Återstår bara frågan om det är ett streck. Men förhoppningsvis. *håller tummarna*
    När min mens var sen för 2 mån pratade jag med en barnmorska o på henne lät det som kunde ta ett tag innan man fick ett streck. Hennes råd var att man skulle lugna sig en vecka o sedan testa igen (den som ni lyckas hålla sig så länge)

Blommis, vilket elände. *Skickarensuperstorkram*

• lanovia 08

Hmmm inget jag känner igen så där på rak arm.

Passionsblomman tack för lite gott bröd. Var perfek igår efter målningen. (orkade bara inte logga in för att tacka då).
    Sedan fick du liv i min bakarlust. Har ett brödrecept som jag fick av en kollega för några veckor sedan. Det skall jag testa ikväll.

• lanovia 08

Självklart skall du få prova, jag skickar så klart runt till alla ikväll.

Är det någon som sitter på ett gott recept för vegetarisk paj? Har iof tänkt att improvisera ihop en. Men tips är alltid bra.
    Försöker tala om för min man att man faktiskt inte måste äta kött till varje måltid. Men JO det förstår ni väl att man måste. Han har nu bönat om att jag skall lägga i lite kyckling i pajen. Hmmm skall jag verkligen vara så snäll??

Hvidbrud skrev 2009-03-04 10:00:33 följande:
    Lanovia: man blir bullmamma av att hänga i denna tråden Du får raportera hur brödet blev, om det är gott skull jag gärna vilja pröva det.
  • lanovia 08

Oh, nu börjar jag få lite vårkänslor. Snart....
    Har precis som Ankan varit ute o gått en längre o rask promenad. Gud så gott det var. Flera veckor sedan jag kunde träna pga av förkylning så var riktigt skönt att skaka liv i kroppen.

Har bakat bröd ikväll precis som jag skrev innan. Blev supergott, både mannen o hunden har godkänt det.
    Skickar runt några ost och hungungsmackor till dem som vill ha.

• lanovia 08

Tack för pajtipsen. Jag körde en salig blandning paprika, lök, vitlök, zuchini, aburginie(hur stavas det?), tomat och fetaost. Själva fyllningen blev bra, men misslyckades med pajdegen.

• lanovia 08

Det var min tanke också.

Blivande fru L skrev 2009-03-04 18:26:14 följande:

Njaa, den där bilden köper jag inte riktigt... Måste vara någon som har "fixat" den. Sorry att jag är så tråkig och realistisk.
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)