Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt (del 5)

*mmmmmm så hääääärligt!!! Skålar med alla goa brudar på Ninnis flashiga träterass! *

• ingenjörsbruden

Hej hopp i rutan!!!

Har ju varit på UL....e ni månne nyfikna?!
    *hahhahhaa*
    Tyvvärr är fladderbuset en riktig blygis o brås på pappa med långa ben o benen i kors!!! Så det gick INTE att se ngt!
    Vilket vi iofs tyckte vara bra....det blir vad det blir!!!

Dock så flyttade hon fram oss i tiden igen... Så nu är BF 090909....igen! Så skriver jag fel vecka igen någon gång så kommer jag att skylla på de olika datum-buden!

Allt såg jättebra ut, hjärta, hjärna, njurar, skelett, blodkärl, moderkakeplacering osv.....så vi är nöjda o glada!
    Fick fyra ulbilder (skulle eg kosta 80kr) men BM var tvungen att gå iväg mitt under undersökningen för att ta ett telefonsamtal....så ja...lite rörigt var det.

Ni har skrivit massor så jag kommer inte ihåg ens hälften av vad jag skulle kommentera....
    Ninnis: Strunta i svintotanten o gå till ngn annan....hon verkar inget vidare. Om man bokar för ATT kolla äggledare mm så ska det INTE vara problem när man kommer. Suck vilka människor!!

Blommis: Kunde verkligen se dig framför mig med hälarna bestämt i backen (nära att slå rot )!
    Har osså funderat på varför det är vi kvinns som ska hålla koll på o kunna allt om ÄL, UL, inseminering osv...kan inte DE hålla koll på sånt eller?? Mkt konstigt fenomen tycker jag!

• ingenjörsbruden

*ASG*

Förkortningar på BT är inte riktigt vad som var tanken ibland....
    BarnMorska var tvungen att gå iväg o ta ett telefonsamtal....inte Blivande Maken!!

Ja benen har den efter pappa iallafall!!
    Blygheten har den efter pappa osså....hahahhahaha!

Ja det är rätt skönt....för nu frågade vi men fick inget veta...vilket vi inte var säkra på att vi ville eg....så ja...det löste sig smidigt för det gick INTE att se ngt alls!!

Hahahhahahaa!

Blev positivt överraskad av att deras gel var uppvärmd istället för iskall....annars hoppar man ju nästan av britsen när de öser på hinkvis med kall ul-gel!

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-04-15 13:31:09 följande:
    Jag har skrivit ihop min jobbansökan nu och så har jag sökt kurser till hösten som är på distans och halvtid.Man måste alltid ha en plan B Skall bli roligt att se hur det går med jobbet. När man ansöker så känns det ju som att jag givetvis är den bäst lämpade Inte många gånger arbetsuppgifterna stämt så väl in.Dvs inget arbetsledarjobb
    Så förnuftigt att söka kurser och jobb!!
    Hoppas verkligen du får detta jobbet...verkar som att det passar dig!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-04-15 13:43:42 följande:
    Åh, ingenjören! Vad skönt att höra att allt är som det skall. Visst är det underbart att se den lille krabaten *hjärtar*?Vi får väl spekulera vidare då... när h*n ska vara så hemlig Ankan: låter smart det där med kurser. Funderar starkt på att söka något nästa år, så kan jag plugga och vara mamma samtidigt. Vad har du sökt för kurser? *nyfiken*
    Ja det är ljuvligt!!! Maken tror fortfarande knappt på det hela.....det känns lite overkligt! Sen är jag ju rätt nätt om magen fortfarande så det är inte JÄTTEpåtagligt.
    Blir nog mer påtagligt när han kan känna busets sparkar osv!

Hvidis: Jag är fullt övertygad om att du skulle klara av både barn och kurs samtidigt.....men jag bara har en känsla att man inte ens ska försöka planera in att man ska kunna göra det o det o det där o så fixa där osv.....jag som brukar vara positivt till allt o gärna ta på mig för mkt!
    Samtidigt så behöver man ha något som INTE handlar om barnet o blöjbyten osv...... nåja....jag ska titta på när de bygger vårt hus....undrar om jag kan låta bli att pilla o hjälpa till... hahahahaha
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-04-15 14:22:47 följande:
    Jag söker något som heter GIS (geografiska informationssystem)Har läst 10 p av det tidigare, men det var 2001. Minnet sviker Kan vara bra att friska upp det. Bra för att bredda min kompetens. Lättare att få jobb på tex. kommuner som söker det hela tiden.Kort o gott är det en databas med mängder av uppgifter som är kopplat till en karta. Det är roligt, jag lovar
    Flummigare kurs har jag inte gått!! Gick 3 p osså 2001....
    Väldigt intressant...o kan användas inom många branscher.....dock så är väl datainsamlandet inte så spännande!!
    Använder man GIS inom din bransch, ankis?!
  • ingenjörsbruden
    Ore skrev 2009-04-15 16:32:03 följande:
    Härligt att UL såg bra ut, Ingenjöris. Nu ska jag ge mig ut på en liten shoppingrunda, har jag tänkt. Behöver skor (på allvar alltså, kasserade visst ut alla vår/höstskor efter senaste hösten...) och så tänkte jag leta efter en snygg klänning att ha i vårvädret. En som inte är för kort eller för bar upptill (blir så jobbigt att få gubbarna att lyssna på det jag säger då, har jag märkt...). Och helst har plats för en växande mage, då... Ha det bra allihop!

Lycka till med klänningjagandet!
    Jag hittade en fin på Lindex faktiskt! Lite tungt stretchtyg, skuren under bysten så magen får gott om plats! Dock lite urringad vilket kanske försämrar hörseln på gubbarna....

Så gå in på Lindex fastän de inte har mammakläder längre!
  • ingenjörsbruden

Suuuuck!! Jag vill bara HEEEEEEM!
    Men måste sitta här tills maken hämtar mig....han lyckades åka iväg med alla ritningarna i bagaget som jag skulle lämna på jobbet..... Vill hem NU!!!!

Usch sicken dålig arbetsmoral jag har idag....bläääääää

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)