Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Har inte en chans att hinna läsa allt nu får göra ett försök senare, typ hemma ikväll.
    O´Learys blir säkert jättebra för honom. Eller så får han väl gå en rejält lång promenad men hunden. Ja det löser sig nog.

Vad sägs om typ kl 15 eller något sådant? Vi har ju 3h bilfärd sedan så det får ju inte bli för sent.
    Får höra med maken men skulle tro att han tycker det är lugnt att stanna ett tag.
    Vi kanske skulle ta o inboxa varanrdra mobilnumrena så vi kan nå varandra om det skulle var något. Jag kommer ju inte vara tillgänlig via dator i helgen.

• lanovia 08

Ankan glömde skriva, jag fick din länk. Vad mysigt det såg ut.

Låter kanon. Skall jag bara hitta centralen, men den känns som att jag sett någon gång. Ah nu vet jag sist vi åkte tåg till Köpenhamn så klart. Jaja lär nog hitta. Annars ringer jag.
    Jag håller tummarna att Hvidis kan komma hon med! Ikea står kvar en annan dag.

• lanovia 08

Vi gifte oss 6 september 2008, precis som Ankan.
    Minnet av denna dag får mig så glad. Men också lite melankolisk, den är ju liksom redan gjord. Tänk om man fick använda klänningen igen... Och samla alla nära o kära så bara för VÅR skull. Nä det var häftigt!

• lanovia 08

VAd är detta, har ni redan börjat byta nummer? Får jag inget? Jag tänkte att jag väntar på Ninnis som sa att hon skulle skicka så skickar jag vidare efter det.

Ninnnis skrev 2009-05-13 14:09:55 följande:
    Har lagt in ditt nummer, Hvidis! Vi kan ju messa när vi vet vart vi går, så kan du ju komma om det passar? *hoppas du inte fastnar i bollhavet*
  • lanovia 08

Godmorgon alla goingar. En ny underbar dag. En dag närmare läkarbesöket, jag börjar bli nervös nu.

Nalle hur mår du nu? Bättre än för några dar sedan hoppas jag.
    Gulligt av sambon att spela in åt dig.

Min älskling gick upp o gjorde frukost åt mig morse för att jag skulle få sova en liiiten stund längre. Oh det är guld värt. Trött idag ändå men hade ju varit ännu tröttare om annars.

Blommis håller tummarna för att det inte gör lika ont idag men framför allt för att det tar sig denna gång!

• lanovia 08
    Kan inte låta bli att le åt Hvidis underbara berättelse, för att inte prata om det underbara ordet tjollamuffan. Men förstår att det inte vara så trevligt då.

Hvidis har du planerat om helgen ännu så du kan komma på söndag eller?

Ingenöjris du får se till att komma dit först på söndag så kan Ninnis o jag (ev Hvidis) ta sikte på den förvirrade gravida.
    Allra bästa är ju om Hvidis kommer och är där tidigt hon med. Då får jag o Ninnis superlätt. Två gravida missar man väl knappast??
    Men jag kommer helt enkelt ta sikte på huvudingången till stationen som dessutom enligt er ligger precis vid O'Learys. Rätt uppfattat?
    Kl 15 på söndag smäller det. Någon vi har missat nu som också vill komma med? Ankan vad synd att du inte kan.
  • lanovia 08

Ja han är så söt min lilla älskling. Önskar jag kunde vara bättre på att verkligen värdesätta allt det bra och underbara istället för att hitta små detaljer att störa mig på. Vad gör det om jag får städa 15 min längre än honom en kväll? Vi har ju ändå hjälpts åt och han är bäst! Ja föstår ni min tanke?

Jag börjar som sagt oroa mig för imorgon. Tänk om hela besöket slutar med ett konstaterande om att vi inte kan få barn.......
    (det lär de ju iof inte komma fram till så fort men ändå)

Ninnnis skrev 2009-05-14 08:37:56 följande:
    Lanovia, vad gulligt av din man! Det kommer att gå jättebra imorgon ska du se
  • lanovia 08

Tack alla. Bara att hoppas att inget är fel. Men är det det så är det ju som Ankan säger, bättre att få veta det så man kan rätta livet därefter.
    Läste en artikel igår om ett par som inte kunnat få barn, det tog dem 11 år från det att de började försöka få barn, igenom läkarbesök, IV, missfall, adoptionsansöka etc etc innan de till slut fick sitt första adoptivbarn. Suck vägen kan verkligen vara lång.

Hoppan ingis och Ankan har det trevligt på sina utflykter.

Hvidis snart går flyttlastet!!! Hoppas du hittar en köpare snart.

• lanovia 08

Blommis jag är också här en snabb sväng.
    Låter som att dagen varit bra. Vad mysigt med picnic. Oj, besök 5 dar. Denna gång får vi verkligen hoppas det tar sig!

Ja det skall bli skönt att komma dit imorgon, har fram tills idag längtat tills vi får det gjort. Nu är jag som sagt mest nervös. Mannen tycker jag är fånig. Själv tycker han att det är positivt att vi skall dit. Känns bra, så det inte är något jag släpar med honom på. Det vet jag iof att det inte är för vi tog ju beslutet tillsammans.

Jaja nu skall jag sluta tjat om detta besök. Är bara nevös...

• lanovia 08

Gomorron.
    Inatt tror jag min hjärna har förberett sig för läkarbesöket. Fast istället för gyn så var jag hos tandläkaren. Ocn mina tänder som aldrig har haft ett hål eller behövt tandställning var helt plötligt katastrofala. Ni anar inte, det vara nära hål och jag skulle behöva trådar i munnen o nån slags tandställning som var gigantisk på utsidan. Sedan var jag tvungen att gå på toa hos tandläkaren. Den toan var i mottagningsrummet med bara ett draperi för. NI vet så som det är hos gyn där man brukar får ta av sig kläderna. Snacka diskretion när patienten behöver kissa. Tandläkaren fortsatte prata glatt med mig medans jag satt på holken. Var skönt att vakna o inse att det inte var sant.

Nej nu måste jag jobba några timmar.

Stor kram till alla och en extra till Blommis som skall på insemination.
    Ninnis du har blodprovstagning idag. Vad var det för? För att se om ÄL kommit igång eller??? Vet att du skrivit det tidigare men jag har lyckats tappa bort det i allt.

• lanovia 08

Ankan VV är bra, funkar för mig med. Vi började ju i typ november med det. Har båda tappat ca 4kg men där har det stannat så vi får nog ta ett rejält tag igen.
    Spännande med huset. Hur lång tid har ni på er innan ni måste börja buda?

Nalle, jag står helt på din sida. Är livrädd för allt vad sprutor och nålar heter. Hoppas innerligt att det inte är något sådant som väntar mig idag. Så jag förstår varför du klagar.
    Blommis som måste ge sig själv sprutor har jag helt ignorerat. Jag läste det lite snabbt sedan förträngde jag det *ryser*
    Hur funkar det för dig Blommis?

Om 1h sitter jag nog och bölar hos BM....

• lanovia 08

Ja jag är tillbaka, har varit det ett tag men inte hunnit skriva. Vi var på gyn i nästan 1½h så jag hade lite att jobba ikapp efteråt.
    Nu har ialla fall jag också sällat mig till skaran som skall ta blodprov var o varannan dag, bresa på bena etcetc.
    Det gick bra och känns skönt att ha kommit in i systemet eller vad man skall säga.
    Idag hade hon en allmän genomgång med oss om vår hälsa hur länge vi varit tillsammans o gud vet allt.
    Sedan fick jag hoppa upp i gynstolen där hon tog klamydia och gjorde VUL. Vad jag kunde förstå såg allt bra ut.
    Vi fick båda ta blodprov för att kolla upp HIV, Hepatit B, klamydia och lite mer som jag inte kommer ihåg nu.
    Mannen fick med sig ett litet rör också som han skall fylla om några veckor.
    På måndag skall jag tillbaka och ta ett nytt blodprov. Detta för att se om de kan se om jag haft ÄL denna cykel. Annars blir det tydligen samma historia nästa månad. Fixar det att se ÄL denna cyekln (risken är att jag gått för långt i cykeln redan) så skall jag få Pregotime nästa månad. Inte för att det verkar behövas för att stabilisera cykeln utan för att den ökar chansen att bli gravid med 10% även om man har regelbunden ÄL.

Sedan skall jag tillbaka på dag 2-3 i nästa cykel(ev blir det 4 om mensen börjar nästa fredag som jag misstänker) för att ta ytterligare ett blodprov.

22juni skall jag tillbaka för ett nytt VUL. I dagens VUL såg hon en äggblåsa som dragit åt sig vätska (fattade det som att detta är samma som cysta). Detta är inget ovanligt som jag förtod det men de vill kolla efter ca 6-8v så att den försvunnit.

Hmmm det var nog allt tror jag.... Känns ialla fall som en lättnad nu. Och inte började jag gråta heller.

• lanovia 08

Sedan ville hon att vi skulle köpa ÄL test också. Kunde vara bra för att få riktigt koll på cykeln tyckte hon. Så vi får väl sluta envisas och köpa ett sådant test.
    Lite roligt var det för hon sa att det kan vara bra då de flesta par har tappat nöjet med sex efter att försökt få barn så länge. Hon hade hittills bara varit med om ett par som sagt att det inte var less.
    Vi sa inget, lite senare frågade hon oss hur ofta vi har sex runt ÄL. Tja typ varannan dag sa vi. Hehe gissa hennes min, efter att hon just suttit o pratat om att par börjar ledsna på sex efter ett tag.
    Jag fick ur mig något i stil med: Öh, vi hör nog till de som inte ledsnat.

Men ni som har ÄL test, tex Ninnis. Köpte du/ni era på apoteket eller på billiga tester? När skall man börja med dem? Något särskild dag i månaden?

• lanovia 08

Gött att ha nycklarna Hvidis! Så när flyttar ni då om mannen skall städa imorgon menar jag?
    Här kan jag säga att om det är någon som skulle städat extra så är det jag.

Hmmm kanske har kärt barn många namn. Vet iof inte vad Blommis man fick för något o många skulle kanske kalla det min fick för en burk också. Men för mig som använder dessa dagligen i jobbet så är det ett rör, Falcon rör och inget annat.

Jag höll nyss på att börja skratta här för mig själv på jobbet. Insåg just hur ironiskt allt är. Jag o mannen har nu tatt ett nytt steg i våran kamp för ett barn. Hoppas vi lyckas någon gång.
    Och gissa vad skall göra på onsdag, jo kastrera våran hund. Snacka om motsatserna och både sakerna är något jag tänker på o oroar mig lite för. Det blev bara för mkt för mig nu. Tur att det är fredag nu.

Skulle jag inte hinna skriva något mer här innan så ses vi på söndag kl 15 Ninnis och Ingis (och Hvidis???)

• lanovia 08

Ja verkligen skönt att ha Blommis här. Undrar hur det gått för henne idag?
    Och appropå det var har vi hon som redan genomlidit detta? Ropar och tjoar efter Betty.

• lanovia 08

Hhahaha

Celeste97 skrev 2009-05-15 22:43:47 följande:
    Lanovia, jag missade att det var en dröm du beskrev och hann bli väldigt konfunderad och beklämd innan jag insåg mitt misstag! *skrattar*
    Idag är sista dagen för denna tråd. Kan någon fixa en ny??? Jag hinner tyvärr inte. Vi skall ut o springa nu, sedan ger vi oss av söderut! Skall bli kul att träffa kompisarna ikväll o lika kul att träffa vissa av er imorgon!
  • lanovia 08

Jag tog också blodprov igår och skall ta en del framöver. Så jag har förhoppningsvis snart botat min rädsla.

Celeste97 skrev 2009-05-15 22:43:47 följande:
    Ninnis, vi verkar ju vara ett gäng i tråden som tog sprutor/blodprover idag. Du, jag, Passion(?). Jösses vad det sticks, vi skrämmer ju Nalle & Lanovia med alla nålar. Vi får hitta på ett nytt kodord tror jag!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)